Δοκιμή: Toyota Yaris 1,33
Διαβάστηκε από 85706 αναγνώστες
|
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/11/2011 |
Το Toyota Yaris κερδίζει τις εντυπώσεις με την ασφαλή οδική του συμπεριφορά, τους μεγάλους χώρους και την αυξημένη ασφάλεια, ενώ παράλληλα, ο 1,33 λτ. κινητήρας του ταιριάζει «γάντι».
Το Yaris έχει ιδιαίτερα ισχυρή παρουσία και όνομα στην Ελλάδα από το 1999 που παρουσιάστηκε αποτελώντας ένα από τα best seller μοντέλα στη χώρα μας. Γεγονός σίγουρα όχι τυχαίο, αφού ανέκαθεν προσέφερε ότι ζητούσε ο αγοραστής από ένα αυτοκίνητο πόλης: Χαμηλή κατανάλωση και πάγια έξοδα, «ζωντανές» επιδόσεις, ευρυχωρία και πρακτικότητα, αξιοπιστία, υψηλές after sales υπηρεσίες και νεανικό χαρακτήρα. Η 3η γενιά του αυτοκινήτου, χωρίς πολλές «φανφάρες» και περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού, προσθέτει σε όλα τα παραπάνω, το διακριτικά δυναμικό στιλ στην εμφάνιση, τον πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και τα σύγχρονα «gadgets» που κάνουν τη ζωή του οδηγού ακόμα πιο εύκολη.
Κινητήρας: Ικανός και οικονομικός
Ο μικρός σε διαστάσεις και ελαφρύς 1,33 λτ. κινητήρας τεχνολογίας Optimal Drive με το διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (Dual VVT-i) ταιριάζει ιδανικά στην περίπτωση του μικρού Toyota. Τo σύγχρονης τεχνολογίας αυτό μηχανικό σύνολο παρουσιάζει θετικό τράβηγμα και έχει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού από τις χαμηλές κιόλας στροφές. Χαρακτηριστικά που εκτιμώνται στην πόλη, αφού δε χρειάζεται ο οδηγός να καταφεύγει συχνά στον κατά τΆ άλλα εύχρηστο επιλογέα των ταχυτήτων. Επίσης, το μοτέρ αυτό ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς και δείχνει περισσότερο πρόθυμο από τις μεσαίες στροφές και άνω, ωστόσο στις υψηλές, ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός στο εσωτερικό. Στον τομέα των επιδόσεων, τα καταφέρνει πολύ καλά και είναι από τα γρηγορότερα της κατηγορίας του (με ατμοσφαιρικό κινητήρα), τόσο στη μέτρηση του 0-100 χλμ./ώρα, όσο και στις ρεπρίζ, ενώ ταυτόχρονα είναι και από τα οικονομικότερα.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του πετρελαιοκίνητου Toyota Yaris 1.4 D-4D
Εσωτερικό: Στιβαρό, μινιμάλ και με πολύ καλή εργονομία
Στο εσωτερικό του Yaris, οι σχεδιαστές της Toyota προτίμησαν πιο λιτές γραμμές από τον παρελθόν, οι οποίες είναι περισσότερο αποδεκτές στο ευρύ κοινό που απευθύνεται το Yaris, αλλά και για χάριν της εργονομίας. Σε επίπεδο ποιότητας, τα σκληρά πλαστικά δείχνουν αρκετά συμπαγή, ενώ έχει γίνει χρήση λεπτού σε πάχος μαλακού υλικού (εκτός της αρχικής έκδοσης Life) στις γκρι επενδύσεις του ταμπλό και των θυρών, με τη συναρμογή να είναι επίσης προσεγμένη. Από πλευράς αποθηκευτικών χώρων στην 3η γενιά του Yaris υπάρχουν πολλοί, όχι όμως στον βαθμό που μας είχαν… συνηθίσει τα παλαιότερα μοντέλα με τα περισσότερα ντουλαπάκια στο ταμπλό και τις θήκες στα πλαϊνά της κεντρικής κονσόλας. Ιδιαίτερα χρηστικό στοιχείο πάντως αποτελεί το σύστημα πολυμέσων Touch & Go με οθόνη αφής 6,1 ιντσών, δυνατότητα σύνδεσης Bluetooth και USB, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας κ.α., χαρακτηριστικά που στην πράξη είναι λειτουργικά και κάνουν τις μετακινήσεις πιο άνετες.
Χώροι: Κορυφαία ευρυχωρία
Σημαντικό πλεονέκτημα του Toyota Yaris αποτελούν και οι κορυφαίοι –για μικρό αυτοκίνητο- χώροι των επιβατών, οι οποίοι μπορούν να συγκριθούν ακόμα και με αυτούς μικρομεσαίου μοντέλου. Μάλιστα, στο πίσω τμήμα της καμπίνας, το δάπεδο είναι εντελώς επίπεδο εξυπηρετώντας τη μετακίνηση ενός τρίτου ατόμου. Σε ανάλογα επίπεδα βρίσκεται και το πορτ-μπαγκάζ, το οποίο με χωρητικότητα 286 λτ.,
τοποθετείται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας.
Οδική συμπεριφορά: Πολύ εύκολο στους χειρισμούς και «σίγουρο»
Η μείωση του βάρους στο Toyota Yaris σε σχέση με το παρελθόν έχει πολλαπλά οφέλη, όχι μόνο στην κατανάλωση, αλλά και στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, γιατί οι αναρτήσεις δεν «φορτίζονται» με επιπλέον κιλά και άρα λειτουργούν καλύτερα. Γεγονός που αποδεικνύεται και στην πράξη και σε συνδυασμό με το μακρύτερο μεταξόνιο και τα πλατύτερα μετατρόχια που εξασφαλίζουν περισσότερη σταθερότητα στην ευθεία σε γρήγορους ρυθμούς και πιο ουδέτερα και προβλέψιμα χαρακτηριστικά στις στροφές. Έτσι, το Yaris ενώ είναι εξίσου εύκολο στους χειρισμούς με παλαιότερα, είναι πιο σίγουρο στις υψηλές ταχύτητες και στρίβει με περισσότερη ασφάλεια υπό την «προστασία» μάλιστα του στάνταρ ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (VSC). Επιπλέον, το τιμόνι με τη μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ελαφρύ στις χαμηλές αστικές ταχύτητες και βαραίνει όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί παρέχοντας καλή αμεσότητα και πληροφόρηση, ενώ και τα φρένα με την σειρά τους είναι αποτελεσματικά (100-0 χλμ./ώρα σε 39,4 μ.).
Τιμή-εξοπλισμός: Ανταγωνιστικό σε τιμές και εξοπλισμό
Οι τιμές του Yaris των 1,33 λίτρων είναι άκρως ανταγωνιστικές, καθώς ξεκινούν από τα 11.730 ευρώ για το 1,33 (3θυρα), ενώ, όπως όλα τα Toyota, έτσι κι αυτό καλύπτεται από 6ετή εγγύηση στα μηχανικά μέρη. Ο εξοπλισμός ασφαλείας του είναι πλήρης και περιλαμβάνει: σύστημα ευστάθειας VSC+TRC και 7 αερόσακους συν τις απαραίτητες ανέσεις, όπως air condition, ηλ. παράθυρα και καθρέπτες, ράδιο CD κ.α. Μάλιστα, από τη 2η έκδοση Active (από 12.400 ευρώ) προσφέρεται το σύστημα Toyota Touch & Go με την πληθώρα εφαρμογών.
Παθητική ασφάλεια: 5άστερο και με πλήρη εξοπλισμό
Με την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων έχει αξιολογηθεί το Toyota Yaris στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, επιβεβαιώνοντας τα υψηλά επίπεδα που προσφέρει στο κομμάτι της παθητικής ασφάλειας. Σε αυτό, εκτός των άλλων, συμβάλει και ο πλήρης εξοπλισμός ασφαλείας του, με στάνταρ –μεταξύ άλλων– ζεύγη μετωπικών, πλευρικών και αερόσακων οροφής, αερόσακος γονάτων οδηγού, Σύστημα Ελέγχου της Ευστάθειας (VSC), ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου κ.α.
Συμπέρασμα
Το Toyota Yaris έχει όλα τα εφόδια και προσόντα για να παραμείνει best seller, προσφέροντας ό,τι αναζητηθεί από ένα μικρό αυτοκίνητο χωρίς περιττούς εντυπωσιασμούς, αλλά μέσω μιας ευφυούς «απλότητας». Προσφέρει ασφαλή οδική συμπεριφορά, πολύ καλούς χώρους, ποιότητα και εξοπλισμό, ο κινητήρας των 1,33 λτ. είναι ό,τι πρέπει (δυνατός και οικονομικός), η τιμή του είναι ανταγωνιστική, ενώ η 6ετής εγγύηση, το όνομα και οι παροχές της Toyota εξασφαλίζουν μια συμβίωση δίχως προβλήματα για πολλά χρόνια.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του πετρελαιοκίνητου Toyota Yaris 1.4 D-4D
|