Δοκιμή: Skoda Fabia 1,2 TDI diesel
Διαβάστηκε από 61319 αναγνώστες
|
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/3/2012 |
Παρά τα χρόνια της, η Skoda Fabia συνεχίζει να διατηρεί τον value for money χαρακτήρα της και σε συνδυασμό με το ευρύχωρο εσωτερικό αποτελεί μια έντιμη επιλογή στην κατηγορία των μικρών. (Επικαιροποίηση 21/3/2013)
H δεύτερη γενιά της Fabia, που παρουσιάστηκε το 2007, οδεύει στον έκτο χρόνο παρουσίασης της στην αγορά των μικρών αυτοκινήτων. Το 2010 εμφανίστηκε η ανανεωμένη γενιά του μοντέλου, που κυκλοφορεί σήμερα. Το «facelift» στο αμάξωμα της Fabia είναι διακριτικό και δεν μπόρεσε να αμβλύνει το συντηρητικό σχεδιαστικό προφίλ του τσέχικου μοντέλου. Πάντως, το μήκος του αμαξώματος αυξήθηκε κατά 8 χλστ., φτάνοντας ακριβώς στα 4,0 μ.
Κινητήρας: Δεν πίνει, δεν χρεώνει (τέλη)
Κάτω από το καπό της Fabia είναι τοποθετημένος ο 3κύλινδρος κινητήρας πετρελαίου του VW Group. Πρόκειται για ένα 12βάλβιδο σύνολο των 1,2 λίτρων, που αποδίδει 75 ίππους στις 4.200 σ.α.λ. και 180 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο ικανοποιεί περισσότερο με την απόδοσή του πάνω από το μεσαίο φάσμα λειτουργίας του, αλλά οι επιδόσεις που προσδίδει κρίνονται μέτριες για τα δεδομένα της κατηγορίας. Όταν πιεστεί, παράγει αρκετό θόρυβο, αλλά μεγάλο του ατού είναι η οικονομία καυσίμου(3,8 λτ./100 χλμ) και η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας (εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ).
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή τουβενζινοκίνητου Skoda Fabia 1.2 TSI
Εσωτερικό – Χώροι: Συντηρητικό, αλλά ευρύχωρο.
Παρά την ελαφρά ανανέωση, το εσωτερικό της Fabia δείχνει συντηρητικό σχεδιαστικά. Τα πλαστικά είναι σκληρά (με εξαίρεση το σχετικά μαλακό σε υφή πλαστικό που συναντάται στο εμπρός τμήμα του ταμπλό), αλλά γεροδεμένα. Μεταξύ των θετικών στοιχείων του εσωτερικού είναι η πολύ καλή εργονομία, οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και η βολική -σχετικά ψηλή- θέση οδήγησης. Η καμπίνα της Fabia είναι σε θέση να μετακινήσει δίχως παραχωρήσεις 4 ενήλικους επιβάτες, με τους πίσω να απολαμβάνουν αρκετό αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια. Το πορτ μπαγκάζ των 315 λτ. είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, ενώ διακρίνεται και για το τετραγωνισμένο του σχήμα.
Στο δρόμο – Έμφαση στην άνεση
Η ρύθμιση των αναρτήσεων, με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι σχετικά μαλακή, ευνοώντας την άνεση, γεγονός που εισπράττουν θετικά οι επιβαίνοντες. Η σταθερότητα που παρουσιάζει η Fabia στις ευθείες είναι πολύ καλή, δίχως να φοβίζει τον οδηγό του σε γρήγορες ταχύτητες. Κάτι ανάλογο ισχύει και όταν κινείται σε διαδρομές με στροφές, με την υποστροφή να είναι περιορισμένη ακόμα και με βαθιά πατημένο το γκάζι, παραμένοντας πάντα ελεγχόμενη, ουδέτερη και προοδευτική στις αντιδράσεις της. Επίσης, το τιμόνι με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση διαθέτει καλό βάρος, αλλά όχι και θετική πληροφόρηση και ακρίβεια. Τέλος,τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς (εμπρός αεριζόμενοι) παρουσιάζουν καλή αποτελεσματικότητα.
Παθητική ασφάλεια – Δεν έχει διακριθεί
Ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP έχει ήδη υποβάλει το αυτοκίνητο σε δοκιμή πρόσκρουσης το 2007, αφού τότε παρουσιάστηκε η γενιά του μοντέλου. Εκεί η Fabia δεν κατάφερε να αποσπάσει την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων, κατακτώντας 4 αστέρια. Μάλιστα, η αξιολόγηση έχει γίνει με τις προ του 2009 προδιαγραφές του οργανισμού, που δεν ήταν το ίδιο αυστηρές με σήμερα.
Συμπέρασμα
Τα βασικά όπλα της Skoda Fabia 1,2 ΤDI είναι η καλή σχέση αξίας-τιμής η ευρυχωρία, αλλά και η χαμηλή κατανάλωση με ταυτόχρονη απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας. Από εκεί και πέρα όμως το μικρό μοντέλο της Skoda δεν μπορεί να κρύψει, ούτε το συντηρητικό προφίλ, αλλά και τα χρονάκια που έχει στην πλάτη ειδικά απέναντι στους νεότερους ανταγωνιστές του.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του βενζινοκίνητου Skoda Fabia 1.2 TSI
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
|