Δοκιμή: Ford Fοcus 1,6 TDCi 115 PS ΕCOnetic
Διαβάστηκε από 79236 αναγνώστες
|
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/8/2012 |
Με τον 1.600άρη κινητήρα diesel κάτω από το καπό του και τεχνολογία ECOnetic, το Focus εστιάζει στην οικονομία, χωρίς όμως να παραμελεί παραδοσιακές του αξίες, όπως τα τονισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά.
+Οικονομία, οδική συμπεριφορά, άνεση, ηχομόνωση ποιότητα υλικών -Απροθυμία κινητήρα χαμηλά, ατέλειες στο φινίρισμα
Η παρουσία του 1,6 TDCi πετρελαιοκινητήρα κάτω από το καπό του Focus δίνει νέα προοπτική στο μήκους 4.358 χλστ. μικρομεσαίο μοντέλο της Ford. Οπτικές διαφορές σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις δεν υπάρχουν, τη στιγμή που το ταμπελάκι «ECOnetic Technology»στο πίσω δεξί μέρος του αυτοκινήτου κρύβει μια ολόκληρη φιλοσοφία με στόχο τη μειωμένη κατανάλωση. Έτσι το Focus της δοκιμής διέθετε σύστημα Start/Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ενεργή γρίλια μάσκας, ένδειξη αλλαγής σχέσης στον πίνακα οργάνων και Eco mode που αναλύει το στιλ οδήγησης και δίνει τις σχετικές πληροφορίες στον οδηγό.
Κινητήρας-επιδόσεις: 4,2 lt./100 χλμ, αλλά με τέλη κυκλοφορίας Ο πετρελαιοκινητήρας 1,6 TDCi, που κινεί το Focus ενσωματώνει σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail, φίλτρο σωματιδίων εκπομπών πετρελαίου (DPFS) και η εξελιγμένο τούρμπο. Στην πράξη, το μοτέρ των 115 ίππων δεν νιώθει και πολύ άνετα στις χαμηλές στροφές, αλλά μόλις η βελόνα του στροφόμετρου περάσει τις 2.000 σ.α.λ αντεπιτίθεται με 270 Nm ροπής και δυναμικό τράβηγμα μέχρι και τον «κόφτη». Χρειάζονται 11,2 δλ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ωρα και η τελική ταχύτητα είναι 193 χλμ./ώρα. Για τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η χρειάζονται 7,7/10,6 δλ. και για τα 80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η 10,9/14,0 δλ. Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία του κινητήρα είναι πολιτισμένη, χωρίς κραδασμούς, αλλά ο πραγματικός άσος στο μανίκι του 1,6 TDCi είναι η οικονομία καυσίμου, αφού η κατανάλωση είναι 4,2 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 109 γρ./χλμ.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του βενζινοκίνητου Ford Focus 1.0 Ecoboost 125 PS
Eσωτερικό-χώροι: μοντέρνο, αλλά όχι super ευρύχωρο Το εσωτερικό του πετρελαιοκίνητου Focus ξεχωρίζει για μοντέρνα αισθητική και την προσεγμένη ποιότητα, τη στιγμή που η σχεδίαση του ταμπλό ενισχύεται από τα μαλακά πλαστικά που το καλύπτουν, ενώ η κεντρική κονσόλα κερδίζει άμεσα τους φίλους του hi tech. Τα μπουτόν στο κέντρο θυμίζουν κινητό τηλέφωνο και κρύβουν πλήθος χρηστικών λειτουργιών, όπως bluetooth θύρα USB και δυνατότητα φωνητικών εντολών. Πάντως κάποιες μικροατέλειες στο φινίρισμα δε λείπουν Κατά τα λοιπά, η θέση οδήγησης είναι «πολεμική», αλλά ξεκούραστη και προσφέρει καλή περιφερειακή ορατότητα, θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετές, ενώ εργονομικά σφάλματα δεν υπάρχουν, αν και η κεντρική κονσόλα με τα τόσα κουμπιά απαιτεί μια σχετική εξοικείωση. Σε ότι αφορά του χώρους, το Focus δεν προβληματίζει, αλλά δεν ξεχωρίζει κιόλας ειδικά σε ότι έχει να κάνει με το διαθέσιμο πλάτος για τους πίσω επιβάτες. Αυτοί πάντως δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τα γόνατα ή τα κεφάλια τους. Το πορτ μπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα και τετραγωνισμένο σχήμα, αλλά η χωρητικότητα των 316 λτ. με την στάνταρ ρεζέρβα ανάγκης είναι μικρή συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Με κιτ επισκευής ο χώρος φόρτωσης φτάνει στα 363 λτ.
Στο δρόμο: Focused στην οδήγηση O οδηγικός χαρακτήρας της diesel έκδοσης του Focus δικαίωσε τις προσδοκίες μας από το μικρομεσαίο Ford, που χρόνια τώρα αποτελεί σημείο αναφοράς για τα πλούσια οδικά του χαρίσματα. Παρότι το εμπρός μέρος έχει βαρύνει λίγο, το πετρελαιοκίνητο Focus δεν έχασε στο ελάχιστο τη συγκρότηση και τον fun του χαρακτήρα. Πλαίσιο και το κάπως πιο βαρύ σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι είναι πανταχού παρόντα κάνοντας τη διαφορά με τα άλλα μικρομεσαία, αφού σε βοηθούν να αξιοποιήσεις στο μέγιστο τις σωστές ρυθμίσεις της ανάρτησης. Aνετο όσο χρειάζεται και σφιχτό όσο πρέπει, το Focus diesel δεν κουράζει ποτέ και ποτέ δεν λέει όχι σΆ ένα γρήγορο στροφιλίκι με απαιτήσεις. To μόνο που χρειάζεται είναι λίγη προσοχή για να παραμένει ο κινητήρας στην ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας, ώστε να μην κρεμάει. Ο ακριβής και εύχρηστος επιλογέας αποτελεί αρωγό στην προσπάθεια αυτή, τη στιγμή που τα τα φρένα αποδεικνύονται ακούραστα. Η ροπή των 270 Nm του κινητήρα συμβάλει ώστε να ταξιδεύεις άνετα με 6η στο κιβώτιο και απλά να πατάς γκάζι για να προσπερνάς χωρίς προσπάθεια και χωρίς κατεβάσματα, ακόμα και σε ευθείες με ανηφορική κλίση. Στον ανοιχτό δρόμο καταλαβαίνεις και την προσεγμένη δουλειά στην ηχομόνωση.
Παθητική ασφάλεια: απόλυτα ασφαλές Το Ford Focus, μετά από τις δοκιμές παθητικής ασφάλειας που πραγματοποίησε ο οργανισμός EuroNCAP, αξιολογήθηκε με 5 αστέρια. Η συνολική βαθμολογία που απέσπασε το νέο Focus για την προστασία ενηλίκων (92%) συμπεριλαμβανόμενων και των πολύ καλών αποτελεσμάτων σε επιμέρους τομείς όπως η προστασία των παιδιών (82%), των πεζών (72 %) και του εξοπλισμού ασφάλειας (71%) καταδεικνύει την ύπαρξη χαρακτηριστικών που το κατατάσσουν ανάμεσα στα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας του.
Τιμή-Εξοπλισμός: τσιμπημένο, αλλά πλούσιο εξοπλισμένο H βασική έκδοση του πεντάθυρου Ford Focus 1,6 TDCi είναι η Trend και διατίθεται με τιμή καταλόγου 22.550 ευρώ. Στο στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης αυτής μεταξύ άλλων προσφέρονται ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλ. παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ηλ. καθρέφτες, air condition, ηχοσύστημα και ζάντες αλουμινίου.
Συμπέρασμα Με 22.550 ευρώ (χωρίς την έκπτωση των 2.520 ευρώ), το Focus 1,6 TDCi είναι αρκετά ακριβότερο από τις αντίστοιχης ιπποδύναμης εκδόσεις βενζίνης. Για παράδειγμα κοστίζει 3.550 ευρώ περισσότερα από την high tech 1,0 EcoBoost 125 PS. Είναι προφανές πως αν κάποιος κάνει πάνω από 20.000 χλμ. ετησίως θα κάνει γρήγορη απόσβεση των παραπάνω διαφορών και θα έχει στη διάθεσή του ένα ικανό πετρελαιοκίνητο, που συνδυάζει την οικονομία με τις παραδοσιακές οδηγικές αξίες του Focus…
|