facebook twitter
youtube
Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά
Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτοκίνητα - Μοτοσυκλέτες
Επαγγελματικά - Accessories - Ασφάλειες
Δοκιμή: Renault Clio 1,5 dCi 90 PS diesel
Διαβάστηκε από 230092 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/3/2013
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Renault Clio με κατανάλωση μόλις 3,6 λτ./100 χλμ. και απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας κρατάει ψηλά τη σημαία της οικονομίας, προσφέροντας στο γαλλικό μικρό ένα ακόμη ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

+ Κατανάλωση κινητήρα, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, σχεδίαση, κόστος χρήσης, εξοπλισμός

- Ανεση ανάρτησης, χώρος για το κεφάλι στο πίσω κάθισμα, πρακτικότητα

Όπως και να το κάνουμε, η άφιξη του νέου Renault Clio έφερε νέα δεδομένα στη δημοφιλή μικρή κατηγορία. Μοντέρνο, δυναμικό και τεχνολογικά προηγμένο, κατάφερε με το καλημέρα να πατήσει την κορυφή της κατηγορίας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει όμως η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,5 dCi των 90 ίππων – υπάρχει και εκδοχή 75 ίππων-, που ακριβώς στο πνεύμα της εποχής υπόσχεται πολλά στον τομέα της οικονομίας. Στον τομέα της εμφάνισης δε διαφέρει φυσικά από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις διαθέτοντας δυναμική και εντελώς μοντέρνα σχεδίαση, τη στιγμή που τα κρυμμένα στην κολόνα χερούλια της πίσω πόρτας δίνουν την αίσθηση του κουπέ. Το αποκλειστικά πεντάθυρο Renault Clio είναι πλέον από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μικρής κατηγορίας, αφού το μήκος του ξεπερνά τα 4 μ.

Κινητήρας – επιδόσεις: Χωρίς τέλη και μόνο 3,4 λτ./100 χλμ.
Το Clio «φοράει» τον 8 βάλβιδο 1,5 dCi στην έκδοση των 90 ίππων (διατίθεται και με 75) με άμεσο ψεκασμό φυσικά, 90 ίππους και 220 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ.. Διαθέτει φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Το τελευταίο εξασφαλίζει αρκετά γραμμική λειτουργία, χωρίς σοβαρή υστέρηση απόκρισης χαμηλά. 

Ο θόρυβος είναι φιλτραρισμένος στην καμπίνα του Clio, που χάρη και στο start/stop είναι πολύ οικονομικό (3,4 λτ./100 χλμ.) και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Στο θέμα των επιδόσεων και παρά τον οικονομικό του χαρακτήρα, το Clio 1,5 dCi 90 PS είναι σβέλτο και το 5τάχυτο κιβώτιο του διαθέτει αρκετά καλό σε αίσθηση επιλογέα. 

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του βενζινοκίνητου Renault Clio 0,9

Εσωτερικό-Χώροι: Μοντέρνο και ευρύχωρο
Ιδιαίτερα μοντέρνο είναι το εσωτερικό του Clio, ενώ τα φώτα πέφτουν στην (έξτρα) οθόνη αφής του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό, αλλά και στον πίνακα οργάνων. Η ποιότητα των πλαστικών είναι πολύ καλή, με υλικά μαλακής υφής στο επάνω μέρος του ταμπλό Η συναρμογή είναι προσεγμένη, κάτι που ισχύει και για το φινίρισμα. Σε ό,τι αφορά στην πρακτικότητα, δεν μπορείς να μην εκτιμήσεις τις πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα . Εύκολα βρίσκεις την ιδανική θέση οδήγησης, αφού το τιμόνι του ρυθμίζεται και σε ύψος και σε απόσταση. 

Πάντως, οι πίσω κολόνες στο Clio είναι πολύ φαρδιές και περιορίζουν κάπως την ορατότητα. Σε ότι αφορά στην ευρυχωρία τώρα, οι επιβάτες του Clio δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με εξαίρεση το πίσω εσωτερικό πλάτος, που είναι είναι περιορισμένο και ένας τρίτος επιβάτης θα νιώσει στριμωγμένος. Ο χώρος αποσκευών πάντως είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία και με 300 λτ. θα ικανοποιήσει τις εκδρομικές ανάγκες των επιβατών.

Παθητική ασφάλεια - Κάστρο απόρθητο
Το νέο Renault Clio έχει ήδη κερδίσει 5 αστέρια στα crash tests παθητικής ασφαλείας που διεξάγει ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP, βάσει της νέας κλίμακας του 2012. Με τελικό βαθμό 85%, το νέο Renault Clio τοποθετείται στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας. Στο βασικό του εξοπλισμό υπάρχουν 4 αερόσακοι (μετωπικοί και πλαϊνοί κεφαλής και θώρακα), σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC), σύστημα υπενθύμισης πρόσδεσης της ζώνης ασφαλείας (SBR) για όλους τους επιβάτες, ABS, ASR, καθίσματα με σύστημα αντιολίσθησης (τεχνολογίας Fix4sure) και τρεις βάσεις στήριξης (Isofix) για παιδικά καθίσματα.

Οδική συμπεριφορά: Συμπεριφέρεται σαν μεγαλύτερο αυτοκίνητο
Χάρη στο μακρύ του μεταξόνιο και τα φαρδιά του μετατρόχια, το «πάτημα» του Clio θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Αυτό έχει να κάνει, τόσο με τον τρόπο που φιλτράρει τις ανωμαλίες, όσο και με τον τρόπο που συμπεριφέρεται σε συνθήκες πίεσης. Χάρη και στο στάνταρ και μη απενεργοποιούμενο ESP, κρατάει γερά, γέρνει ελάχιστα και η ανάρτηση δεν δείχνει να χάνει την αυτοκυριαρχία της. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και σωστός βάρος (πλέον), τα φρένα δεν προβληματίζουν και σε γενικές γραμμές, το Clio προσφέρει έναν καλό συνδυασμό άνεσης και συμμετοχικής οδήγησης. Για το ταξίδι πάντως, θα θέλαμε μια 6η σχέση στο κιβώτιο, καθώς και λιγότερους αεροδυναμικούς θορύβους, που τονίζονται πάνω από τα 130 χλμ./ώρα

Συμπέρασμα
Το Clio έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του, αλλά και να αποτελέσει μια δελεαστική επιλογή ακόμη και για κάποιον που σκέφτεται να αγοράσει μικρομεσαίο. Η εντυπωσιακή του εμφάνιση συνοδεύεται από ένα μεγαλόσωμο αμάξωμα που σε μπερδεύει για την κατηγορία στην οποία ανήκει. Το εσωτερικό του είναι ευχάριστο και άρτιο εξοπλισμένο, ενώ από τη λίστα του εξοπλισμού ασφαλείας της βασικής έκδοσης δε λείπει τίποτα. 

Παράλληλα, ο σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας του είναι ικανός και ιδιαίτερα οικονομικός, χωρίς τέλη κυκλοφορίας, για όλα τα οδηγικά σενάρια, εντός και εκτός πόλης. Τέλος, στο δρόμο προσφέρει άνεση και ασφάλεια. Έτσι, τα λίγα αρνητικά του, κυρίως σε θέματα φινιρίσματος, δεν είναι σε θέση να σπιλώσουν τη νικηφόρα συνταγή του.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του βενζινοκίνητου Renault Clio 0,9

Δείτε περισσότερες λεπτομέρειες 


»Σχολιάστε την είδηση

Tags: RENAULT CLIO |

περισσότερα νέα & άρθρα »


ΧΡΗΣΙΜΑ

& Εταιρικές Πωλήσεις
Εταιρείες - Εμπορίες
Καινούργιο αυτοκίνητο
Υγραέριο & Φυσικό Αέριο
& Auto Αξεσουάρ
Μεταχειρισμένου
Πρόγραμμα - Δίκτυο
Πού; - Πώς;
Καινούρια
Μεταχειρισμένα
© 2024 autotriti.gr