Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/3/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/3/2002

Σταθερό, ασφαλές και ενίοτε ευχάριστο στο δρόμο

Το εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο του μοντέλου συνεισφέρει στην πολύ καλή εικόνα που επιδεικνύει σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Την εικόνα αυτή συμπληρώνουν η σφιχτή ανάρτηση και τα φαρδιά ελαστικά (195-55/15). Σε δρόμους με στροφές, το νέο Ibiza εμφανίζεται ιδιαίτερα σταθερό και θετικό, προσφέροντας στον οδηγό την αίσθηση που απαιτείται προκειμένου να κινηθεί σβέλτα. Το τιμόνι με την υδραυλική/ηλεκτρική υποβοήθηση είναι αρκετά ελαφρύ και στερεί ένα ποσοστό πληροφόρησης από τα χέρια του οδηγού, κάτι που όμως υποκαθίσταται από την αμεσότητα που εμφανίζει στην απόκρισή του ανάλογα με τις εντολές του οδηγού. Η υποβοήθησή του αυξομειώνεται ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης και έτσι όταν ο ρυθμός αυξάνει, το τιμόνι γίνεται πιο "βαρύ". Η σφιχτή ανάρτηση περιορίζει στο ελάχιστο τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, συμβάλλοντας στην υψηλή κατευθυντικότητα του μοντέλου σε κάθε περίπτωση. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και όταν ο οδηγός τα προσεγγίσει, προοδευτική υποστροφή θα προειδοποιήσει για τη συνέχεια. Μόνο στην περίπτωση που το ESP είναι απενεργοποιημένο, καθώς με το "ηλεκτρονικό χέρι" στο on, όλα εξελίσσονται ομαλά, ακόμα και όταν ο οδηγός δεν αποφύγει την υπερβολή. Στις ευθείες, το Seat Ibiza είναι υποδειγματικά σταθερό και παρά τη σφιχτή ανάρτηση, δεν κουράζει τους επιβάτες του σε αλλεπάλληλες ανωμαλίες. Στο εσωτερικό, θόρυβος από τον κινητήρα φτάνει ελάχιστος υπογραμμίζοντας την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο ηχομόνωσης, ενώ αντίστοιχη εικόνα προκύπτει και από τη συμπεριφορά των αναρτήσεων στις εγκάρσιες ανωμαλίες.


Σταθερό και ευθύβολο το νέο Seat Ibiza κινείται υποδειγματικά στις ευθείες και δεν κουράζει τους επιβάτες παρά τη σφιχτή του ανάρτηση στην έκδοση Sport.


Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και η κατευθυντικότητα του μοντέλου πολύ καλή.

Οι τροχοί των 15 ιντσών (αλουμινίου στην έκδοση Sport) φιλοξενούν ελαστικά διάστασης 195/55.
Οι αερόσακοι με τους οποίους εφοδιάζεται το νέο Seat Ibiza είναι τέσσερις (δύο μετωπικοί και δύο πλευρικοί) και υπόσχονται πλήρη και αποτελεσματική προστασία στους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης.
Η εμπρόσθια ανάρτηση διαθέτει τριγωνικά ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική δοκό, στοιχεία που προσδίδουν πολύ καλή αίσθηση αμεσότητας στο τιμόνι.

 ΔΟΚΙΜΗ Seat Ibiza 1,4 16V Sport
 
Mεσογειακό ταπεραμέντο με γερμανικά γονίδια
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εξαιρετικό το πλαίσιο, βελτιωμένη ακαμψία και ασφάλεια
Σύγχρονο εσωτερικό, πολύ καλή συναρμολόγηση
Λίγο μεγαλύτεροι οι χώροι για τους επιβάτες
Σταθερό, ασφαλές και ενίοτε ευχάριστο στο δρόμο
Ο γνωστός 16βάλβιδος κινητήρας των 1,4 λίτρων