Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/6/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/6/2002

Σύγχρονη σχεδίαση, πολύ καλή εργονομία

Τα τρία μοντέλα του συγκριτικού μας διακρίνονται για τη σύγχρονη σχεδίασή τους, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, και το στιλιστικό στίγμα της κάθε εταιρείας γίνεται άμεσα αντιληπτό. Η εργονομία των χειριστηρίων στο εσωτερικό είναι πολύ καλή και στις τρεις περιπτώσεις, με κάποιες λεπτομέρειες που μπορούν να θεωρηθούν και ως χαρακτηριστικά του κάθε μοντέλου ξεχωριστά, να ορίζουν τις τελικές διαφορές. 
Το μοντέλο της Nissan με την εφαρμογή του N-Form στα χειριστήρια που φιλοξενούνται στη μέση του ταμπλό και ελέγχουν κλιματισμό, ηχοσύστημα και σύστημα πλοήγησης, απαιτεί κάποια εξοικείωση από τον οδηγό του. Η λειτουργικότητα της διάταξης αυτής είναι αρκετά αποτελεσματική, απλά επειδή διαφέρει από οτιδήποτε άλλο χρειάζεται ανάλογο χρόνο έτσι ώστε ο οδηγός να κάνει τις σχετικές ρυθμίσεις χωρίς να αποσπά την προσοχή του από το δρόμο. Η μοντέρνα διάταξη του ταμπλό και η διχρωμία των πλαστικών κάνουν το οπτικό αποτέλεσμα ιδιαίτερο και αρκετά ευχάριστο. 
Λίγο πιο απαιτητική σε χρόνο για εξοικείωση, η διάταξη των αντίστοιχων χειριστηρίων του Opel Vectra είναι στην κεντρική κονσόλα. Και σε αυτή την περίπτωση, όπως και στο μοντέλο της Nissan, μια μεγάλη οθόνη υγρών κρυστάλλων απεικονίζει τις λειτουργίες της κάθε επιλογής. Η χρήση ενός περιστροφικού διακόπτη για όλες τις λειτουργίες κάνει την εξοικείωση σχετικά πιο χρονοβόρα διαδικασία. Η επιλογή των σκούρων χρωμάτων στο εσωτερικό και των ποιοτικών πλαστικών προσδίδει ιδιαίτερα υψηλό πρεστίζ στο μοντέλο για τα δεδομένα της κλάσης. 
Πολύ πιο απλά είναι τα πράγματα στην περίπτωση του Renault Laguna II, όπου τα καινοτομικά στοιχεία είναι η χρήση κάρτας αντί κλειδιού και η ύπαρξη πλήκτρου για την εκκίνηση και το σβήσιμο του κινητήρα. Από εκεί και πέρα η διάταξη των χειριστηρίων για τις επιμέρους λειτουργίες είναι "κλασική", με ξεχωριστούς διακόπτες, σε αντίθεση με ό,τι ισχύει στα δύο άλλα μοντέλα του συγκριτικού. Ο διάκοσμος του Γαλλικού μοντέλου είναι ανοιχτόχρωμος και πολύ ευχάριστος.


Η Γαλλική πρόταση προάγει την κομψότητα με απλές καθαρές γραμμές και ανοιχτόχρωμα πλαστικά, που καλύπτουν τις μεγάλες επιφάνειες του ταμπλό.


Η εφαρμογή του Ν-Form συνδυάζει ντιζάιν και λειτουργικότητα στο ταμπλό του Nissan Primera. Η ποιότητα της συναρμολόγησης είναι πολύ καλή.


Τα σκουρόχρωμα πλαστικά είναι ιδιαίτερα ποιοτικά και σε αυτό το επίπεδο το Γερμανικό μοντέλο "παίρνει κεφάλι" έναντι του ανταγωνισμού.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Nissan Primera 1,8-Opel Vectra 1,8-Renault Laguna II 1,8
 
Τριεθνές ζήτημα...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Παρεμφερείς ιπποδυνάμεις, ανάλογα "βάρη" για μετακίνηση
Σύγχρονη σχεδίαση, πολύ καλή εργονομία
Χώροι με μικρές διαφορές για οικογένεια
Με γνώμονα τις ασφαλείς μετακινήσεις
Στα ίσια κοιτά ο νέος παίχτης