Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/6/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/6/2001

Αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού

To Skoda Octavia RS είναι περισσότερο ένα αυτοκίνητο τουρισμού (GT) και όχι το απόλυτο GTi. Η εικόνα αυτή είναι εμφανής από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που θα διανύσει ο οδηγός. Η ανάρτησή του είναι απλά σφιχτή και όχι σκληρή όπως θα περίμενε κάποιος από ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων. Οι τεχνικοί της Skoda έχουν προβεί σε τέτοια ρύθμιση προκειμένου να επιτύχουν μία καλή ισορροπία μεταξύ της άνεσης και της οδηγικής ευχαρίστησης. Η "συνταγή" αυτή κρίνεται επιτυχημένη καθώς το κορυφαίο Octavia μπορεί να μετακινήσει γρήγορα, με άνεση και ασφάλεια τους επιβάτες. Η ανάρτησή του αμβλύνει με ικανοποιητικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος και μόνο κάποιες έντονες θα γίνουν αισθητές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Παράλληλα τα καθίσματα αν και είναι σκληρά δε θα κουράσουν ιδιαίτερα τους επιβάτες μετά από ένα πολύωρο ταξίδι, ενώ προσφέρουν πολύ καλή στήριξη. Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Octavia RS βρίσκεται στο στοιχείο του. Είναι σε θέση να κινηθεί με υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες εύκολα λόγω του δυνατού κινητήρα, ενώ το αμάξωμά του παρουσιάζει πολύ καλή ευστάθεια. Μάλιστα έχει την ιδιότητα να "κρύβει" πολύ καλά τα χιλιόμετρα κίνησης δίνοντας την εντύπωση στον οδηγό ότι το αυτοκίνητο κινείται με αρκετά μικρότερη ταχύτητα. Στην εικόνα αυτή συμβάλλει και η χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση του αμαξώματος καθώς οι θόρυβοι που προέρχονται από τον αέρα είναι ελάχιστοι. Οταν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί στο επαρχιακό δίκτυο δε θα αντιμετωπίσει κανένα ουσιαστικό πρόβλημα. Το αμάξωμα του Octavia RS παρ' όλο που παρουσιάζει αισθητές κλίσεις στις στροφές δεν πρόκειται να φέρει τον οδηγό αντιμέτωπο με απρόβλεπτες καταστάσεις. Οι τροχοί ελαφρού κράματος των 16 ιντσών με τα ελαστικά διάστασης 205/55 εξασφαλίζουν σε καλό οδόστρωμα πολύ καλή πρόσφυση. Οταν αρχίσουν να ολισθαίνουν θα επέμβει με διακριτικό τρόπο το σύστημα αντισπιναρίσματος επιβάλλοντας την "τάξη". Υποστροφικά φαινόμενα θα παρουσιαστούν μόνο όταν το δεξιό πεντάλ πιεστεί έντονα και το ηλεκτρονικό βοήθημα είναι απενεργοποιημένο. Η διαδικασία επαναφοράς του αμαξώματος είναι εύκολη και προβλέψιμη. Το σύστημα διεύθυνσης παρέχει καλή αίσθηση και αμεσότητα στις εντολές του οδηγού. Τα φρένα τα οποία αποτελούνται από δίσκους σε όλους τους τροχούς (οι εμπρός αεριζόμενοι) ακινητοποιούν το αμάξωμα σε ικανοποιητικούς ρυθμούς (100-0 χλμ./ώρα 48,4 μέτρα).



Οι αισθητές κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμα του κορυφαίου Octavia στις στροφές δεν επιδρούν αρνητικά στη συνολικά ασφαλή οδική συμπεριφορά του. Το σύστημα αντισπιναρίσματος αποδεικνύεται αποτελεσματικό όταν η άσφαλτος έχει χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης. 


Στις ευθείες το Octavia RS είναι σε θέση να κινηθεί με υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες καθώς το αμάξωμά του παρουσιάζει πολύ καλή ευστάθεια.


Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει σε όλους τους τροχούς δισκόφρενα (τα εμπρός αεριζόμενα).

 ΔΟΚΙΜΗ Skoda Octavia 1,8 RS
 
Εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Ισχυρός κινητήρας υψηλών επιδόσεων
Αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού
Το αγωνιστικό Octavia 
Σπορτίφ αίσθηση στο πολύ καλής ποιότητας εσωτερικό