Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/10/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/10/2001

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Skoda Octavia 1,8 Turbo 4x4 - Subaru Impreza 1,6 S-Turbo

Ζήτημα τιμής
 

Καλύπτουν τις ανάγκες για οικογενειακές μετακινήσεις, χωρίς να αφήνουν τον κάτοχο παραπονεμένο σε επίπεδο οδηγικής ευχαρίστησης. Κοινά στοιχεία πολλά: Τετρακίνηση, αμάξωμα τριών όγκων, παρεμφερής αποδιδόμενη ισχύς και -το σημαντικότερο- σχεδόν ίδια τιμή αγοράς. Η ειδοποιός διαφορά μεταξύ τους είναι στη χωρητικότητα των κινητήρων τους, η οποία επιβάλλει κάποια επιβάρυνση φορολογικής υφής.
 

Στο οικονομικό επίπεδο στο οποίο κυμαίνονται μερικά από τα καλύτερα μεσαία μοντέλα της ελληνικής αγοράς, δηλαδή γύρω στα 7,5 εκατομμύρια δραχμές, υπάρχουν δύο ακόμα πολύ ενδιαφέρουσες επιλογές. Το Skoda Octavia Turbo 4x4 αλλά και το Subaru Impreza 1,6 Turbo. Δύο αυτοκίνητα που μπορούν να καλύψουν τις ανησυχίες του οδηγού, εκτός των δεδομένων αναγκών του για μεταφορά οικογενειακών βαρών. 
Με διαφορές που έχουν να κάνουν τόσο με την εφαρμογή της τετρακίνησης αλλά και με την προσφορά καλαίσθητου περιβάλλοντος για τους επιβάτες, μέσω των υλικών που συναντώνται στο εσωτερικό, οι δύο προτάσεις προσφέρονται ως "εναλλακτικές" για όσους επιθυμούν κάτι το διαφορετικό από τα αρκετά προσθιοκίνητα 1.800άρια της μεσαίας κατηγορίας. Τυπικά ιαπωνικό το εσωτερικό του Impreza, παρά την προσπάθεια προσέγγισης πιο ευρωπαϊκών προτύπων, ικανοποιεί και με το παραπάνω σε επίπεδο συναρμολόγησης, χωρίς όμως να μπορεί να κερδίσει τις εντυπώσεις έναντι του έντονα επηρεασμένου από την ανυπέρβλητη γερμανική "κουλτούρα" στον τομέα μοντέλου της Skoda. Τα ποιοτικά υλικά και η στιβαρή συναρμολόγηση που συναντώνται στο εσωτερικό του Octavia θυμίζουν με κάθε λεπτομέρεια τη "συγγένεια πρώτου βαθμού" της πάλαι ποτέ Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας με τον Ομιλο VW. 
Με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες αμφότερα, δίνουν το στίγμα των αυτοκινήτων που ναι μεν προορίζονται για οικογενειάρχες, δεν απορρίπτουν όμως την επιδίωξη για σπορ οδήγηση. Ελαφρώς πιο τονισμένη τη σπορτίφ υπόσταση δείχνει να έχει το Subaru με τον επίπεδο κινητήρα να εκπέμπει το χαρακτηριστικό ήχο, συνοδεία του σφυρίγματος της τουρμπίνας αλλά και της βαλβίδας εκτόνωσης της πίεσης. Η μετάλλαξή του σε turbo δεν έχει επηρεάσει αρνητικά το πολιτισμένο του προφίλ, ούτε τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά. Η υστέρηση της απόκρισης του υπερσυμπιεστή (turbo lag) είναι ελάχιστη, τονίζοντας τη γραμμικότητα στην απόδοση του συνόλου. Από την άλλη μεριά, το Octavia εκπέμπει ένα μπάσο ήχο, με τη λειτουργία του turbo να υπογραμμίζεται από το χαρακτηριστικό σφύριγμα. Η γραμμικότητα είναι το χαρακτηριστικό και σε αυτήν την περίπτωση. Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε λογικά για υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες επίπεδα. Οι επιδόσεις, όπως ήταν αναμενόμενο, είναι πολύ καλές και στις δύο περιπτώσεις, με το Skoda να έχει μικρό προβάδισμα, χάρη στις συγκριτικά πιο κοντές σχέσεις μετάδοσης του κιβωτίου των ταχυτήτων. 
Στον τομέα του εξοπλισμού δεν εμφανίζονται ελλείψεις αναφορικά με το τι μπορεί να ζητήσει ο εν δυνάμει αγοραστής της κατηγορίας και έτσι και τα δύο μοντέλα ικανοποιούν. "Κεφάλι" ωστόσο παίρνει το Skoda, που διαθέτει επιπλέον σε σχέση με το μοντέλο της Subaru ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εμπρόσθιο διαφορικό, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας του αυτοκινήτου (ESP), ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό -έναντι του απλού A/C του Impreza- και κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό. Η τιμή του Skoda Octavia είναι ένα ακόμα ατού για το Γερμανοτσέχικο μοντέλο, καθώς παρά το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα κινητήρα, κοστίζει 7.690.000 δρχ. ενώ το υπερτροφοδοτούμενο Impreza των 1,6 λίτρων τιμάται 7,8 εκατομμύρια δραχμές.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ 
 Skoda Octavia 1,8 Turbo 4x4 - Subaru Impreza 1,6 S-Turbo
 Ζήτημα τιμής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Haldex ή AWD;
Ασφάλεια στο δρόμο υπέρ πάντων
Χώροι και ποιότητα Octavia - Αισθηση Impreza
Ξεκάθαρη επικράτησ Octavia