Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/12/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/12/2001

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Mazda Tribute 2,0 vs Nissan X-Trail 2,0
 

Βουτιά στα βαθιά
 

Δύο ιαπωνικές προτάσεις στην όχι και τόσο νεοσύστατη κατηγορία των S.U.V. αντιπαρατίθενται επί ελληνικού εδάφους. Πρόκειται για τις πιο πρόσφατες απόπειρες δύο εταιρειών σε μια κατηγορία την οποία κατά κάποιο τρόπο "άγγιζαν" ( η Mazda με τα τετρακίνητα της σειράς Β των επαγγελματικών και η Nissan με τα Terrano και Patrol) αλλά ποτέ δεν είχαν "ξεκάθαρη" εκπροσώπηση. Ποιό από τα Mazda Tribute και Nissan X-Trail τα καταφέρνει καλύτερα ανταποκρινόμενο στις απαιτήσεις της κατηγορίας;

Οι Ιάπωνες κατασκευαστές έχουν "παράδοση" στην παραγωγή μοντέλων της κατηγορίας S.U.V. Δεν είναι τυχαίο ότι οι καλύτερες προτάσεις της εν λόγω κατηγορίας προέρχονται από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Η Nissan πρόσφατα λανσάρισε τη δική της πρόταση με την κωδική ονομασία X-Trail και λίγο μετά χρονικά έκανε την εμφάνισή του το Tribute της Mazda στην ελληνική αγορά. 
Γνωρίζοντας το "ποιόν" του μοντέλου της Nissan, η αντιπαράθεση με το Tribute είναι λογική, καθώς ίδιους σε κυβισμό κινητήρες διαθέτουν αλλά και σε παρόμοιο κοινό απευθύνονται. Και οι δύο κατασκευαστές έχουν την τεχνογνωσία να "στηρίξουν" τετρακίνητα εκτός δρόμου μοντέλα. Η Mazda έχει την εμπειρία των επαγγελματικών της σειράς Β, ενώ η 
Nissan διαθέτει το Terrano -ένα μοντέλο με πιο ξεκάθαρους εκτός δρόμου προσανατολισμούς- ενώ ακόμα στη γκάμα της περιλαμβάνεται και το θηριώδες Patrol. 
Από τη μια το X-Trail με την αισθητική που ξεφεύγει από τα τετριμμένα, τόσο σε εξωτερικές λεπτομέρειες, όσο και στο εσωτερικό με τον κεντρικά τοποθετημένο πίνακα των οργάνων. Στον αντίποδα, το Mazda Tribute, βασισμένο σε πιο παραδοσιακές αισθητικές αξίες, δείχνει σαφώς πιο συντηρητικό αναφορικά με την αισθητική του αμαξώματος και της καμπίνας των επιβατών. Η πρόταση της Mazda "μοιράζεται" πολλά στοιχεία με το Ford Maverick, με το οποίο εξελίχθηκαν από κοινού. 
Τα ογκώδη αμαξώματα προδιαθέτουν για αυξημένους εσωτερικούς χώρους, κάτι το οποίο επαληθεύεται από την πρώτη κιόλας επαφή. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και οι κάθετες γραμμές των δύο αμαξωμάτων αποτελούν στοιχεία δυναμισμού για την εμφανισιακή υπόσταση και των δύο μοντέλων. Στα αυτοκίνητα της δοκιμής μας, ο δυναμισμός τους τονίζεται από τα περιφερειακά -έξτρα- "αισθητικά" βοηθήματα (bull bars και πλαϊνά "σκαλοπάτια"). 
Καλά εξοπλισμένα και τα δύο μοντέλα από τις βασικές τους κιόλας εκδόσεις διαθέτουν αμφότερα ABS, μετωπικούς αερόσακους για οδηγό και συνοδηγό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα και κλιματισμό. Επιπλέον, το 
Tribute διαθέτει πλευρικούς αερόσακους, ενώ το X-Trail ηλεκτρικά παράθυρα και των πίσω θυρών, ηχοσύστημα και ζάντες αλουμινίου. 
Η τιμή του μοντέλου της Mazda είναι 9.290.000 δραχμές, ενώ η αντίστοιχη του X-Trail είναι 10.420.000 δρχ.


Σταθερό και άνετο, το Nissan X-Trail κινείται στο δρόμο προσφέροντας ανέσεις ανάλογες επιβατικού αυτοκινήτου. Η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν επηρεάζει αρνητικά την άνεση των επιβατών.





Πιο χαλαρή σε ρύθμιση η ανάρτηση του Mazda Tribute, κάνει μια πολύ μικρή διαφορά υπέρ της άνεσης των επιβατών σε σχέση με το X-Trail αλλά επιφέρει και σαφώς μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Mazda Tribute 2,0 vs Nissan X-Trail 2,0
 
Βουτιά στα βαθιά
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Τραχύς και ελαστικός
Πολιτισμένος και δυνατός
Πιο εμπνευσμένο το εσωτερικό του X-Trail
Ομοιογενές το X-Trail, πιο χωμάτινο το Tribute
Ελαφρώς πιο ευρύχωρο το Tribute
Τεχνολογική επικράτηση του X-Trail