Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  21/9/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/9/2004
Test mtx
Βελούδινη επανάσταση
Στο δρόμο
Πιο ουδέτερο, πιο άνετο και πιο σίγουρο
Οι πρώτες βόλτες με το Skoda Octavia 5 αποκαλύπτουν μια ενίσχυση του οχήματος ειδικά σε ό,τι αφορά το επίπεδο άνεσης. Οι νέες αναρτήσεις και συγκεκριμένα ο αρκετά πολύπλοκος άξονας πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω μέρος έχουν σημαντική συμβολή σε αυτή την κατεύθυνση εξουδετερώνοντας μεγάλο αριθμό των οδικών ανωμαλιών. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε ελαστικά 225/45 17 καθώς ήταν η πιο πλούσια εξοπλιστικά έκδοση, όμως το στοιχείο αυτό περιόρισε σε ορισμένο βαθμό το Octavia 5 από το να χαρακτηριστεί "μαγικό χαλί" αφού το χαμηλό προφίλ των ελαστικών είναι ανασταλτικός παράγοντας για την άνεση. Σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά η συμβολή του πίσω άξονα είναι ακόμη πιο αισθητή καθώς σε συνδυασμό με την αύξηση τους μήκους των μετατροχίων δίνει στο αυτοκίνητο ένα πολύ σίγουρο "πάτημα" στο δρόμο και υψηλού επιπέδου έλεγχο της δυναμικής συμπεριφοράς. Πιο αναλυτικά το Octavia 5 εμφανίζει μια ουδέτερη συμπεριφορά η οποία για να διαταραχτεί και να προκύψει μια φυσιολογική και ελεγχόμενη τάση υποστροφής πρέπει το όχημα να πιεστεί αρκετά και μάλιστα σε δρόμο αρκετά ολισθηρό. Από την άλλη πλευρά εάν ο οδηγός πατήσει βίαια το φρένο σε μια στροφή η μετατόπιση του βάρους δεν γίνεται απότομα και ενώ προκαλείται μια ελαφρά υπερστροφή η εμφάνισή της γίνεται προοδευτικά, ελεγχόμενα και αρκετά ευχάριστα. Το πλαίσιο είναι ιδιαιτέρως στιβαρό και προσδίδει στο αυτοκίνητο πολύ ικανοποιητική και ομοιογενή αίσθηση και συμπεριφορά σε απότομη αλλαγή κατεύθυνσης. Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση άφησε πολύ καλές εντυπώσεις με μικρές ή μεγάλες ταχύτητες κίνησης και συμβάλλει στη δημιουργία ενός ευχάριστου και φιλικού προς τον οδηγό προφίλ. Ο κινητήρας πάντως δεν εξαντλεί τις δυνατότητες του πλαισίου. Σε δρόμο με στροφές το Octavia 5 παραμένει ουδέτερο και εμφανίζει μια ελαφρά υποστροφή μόνο υπό αρκετά μεγάλη πίεση. Οι κλίσεις είναι αισθητές και ίσως θα μπορούσε να είναι ελαφρώς πιο σφικτή η ρύθμιση της ανάρτησης.
Το σύστημα διεύθυνσης και ειδικά ο πίσω άξονας εξασφαλίζουν πλήρη έλεγχο του οχήματος. Στην εθνική οδό η σταθερότητα είναι το βασικό χαρακτηριστικό.

Σε δρόμο με στροφές το Octavia 5 παραμένει ουδέτερο και εμφανίζει μια ελαφρά υποστροφή μόνο υπό αρκετά μεγάλη πίεση. Οι κλίσεις είναι αισθητές και ίσως θα μπορούσε να είναι ελαφρώς πιο σφικτή η ρύθμιση της ανάρτησης.

 
 Skoda Octavia 5 1,6 MPI
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Παθητική Ασφάλεια