ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/12/2010
Παρουσίαση
Επαναστάτες με αιτία!
Toyota Auris HSD
Διαβάστηκε από 24973 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/12/2010
Γιατί άλλαξε τα δεδομένα;
Επειδή είναι το πρώτο Full Hybrid αυτοκίνητο, που έχει στηριχθεί σε ήδη υπάρχον μοντέλο.
Εξαργυρώνοντας την τεχνογνωσία τριών γενιών υβριδικών Prius, η Toyota αποφάσισε να πριμοδοτήσει και το μικρομεσαίο Auris με το υβριδικό σύστημα κίνησης που έχει εξελίξει. Έτσι, γεννήθηκε το Auris HSD, το πρώτο Full Hybrid αυτοκίνητο στην ιστορία που στηρίχθηκε σε ήδη υπάρχον μοντέλο και το οποίο από τον Σεπτέμβριο προσφέρεται και στη χώρα μας. Το αυτοκίνητο επωφελείται από την παρουσία του συστήματος Toyota Synergy Drive, το οποίο χρησιμοποιεί ένα βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, προκειμένου να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2. Συγκεκριμένα, μόλις 3,8 λτ./100 χλμ. είναι η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου, με τις εκπομπές CO2 να ανέρχονται μόνο σε 89 γρ./χλμ., δύο νούμερα που του δίνουν τον τίτλο του πλέον οικονομικού και οικολογικού αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης. Από πλευράς κόστους, τα 22.980 ευρώ που έχει η αρχική -αλλά πλήρως εξοπλισμένη- έκδοσή του, κρίνονται ως μια πολύ καλή τιμή, ειδικά από τη στιγμή που η παρουσία υβριδικού συστήματος κίνησης, του εξασφαλίζει και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Εξοπλισμός:
VSC, 7 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός - πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κλιματισμός, ηχοσύστημα και ζάντες αλουμινίου
Τιμή: από 22.980 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Μοντέλο Auris HSD Κυβισμός (κ.εκ.): 1.798, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 99/5.200*, Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 142/4.000*, Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (ίπποι): 80*, Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm): 207*, Συνδυαστική ισχύς (ίπποι): 136*, 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,1, 60-100 χλμ./ώρα με D (δλ.): 6,2, 80-120 χλμ./ώρα με D (δλ.): 8,4, Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180, Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,8/4,0**, Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.): 89/93** *Εργοστασιακές τιμές, **Με ζάντες 15/17 ιντσών
1. Ηλεκτροκινητήρας μέγιστης απόδοσης 80 ίππων και με ροπή 207 Nm 2. Βενζινοκινητήρας VVT-i 1,8 λίτρου, απόδοσης 99 ίππων 3. Συστοιχία μπαταριών τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ 4.Κιβώτιο E-CVT συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
Το υβριδικό σύστημα Toyota Synergy Drive
Το σύστημα κίνησης του Auris HSD αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα VVT-i 1,8 λίτρου και 99 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων (συνδυαστική ισχύς: 136 PS) και μια συστοιχία μπαταριών νικελίου-υδριδίου μετάλλου. Η λειτουργία του συστήματος ορίζει ότι μέχρι την ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα ο ηλεκτροκινητήρας είναι ο μόνος που λειτουργεί, με το βενζινοκινητήρα να μπαίνει σε λειτουργία οποτεδήποτε απαιτηθεί περισσότερη δύναμη ή αναλωθεί η ενέργεια από τις μπαταρίες. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τρεις διαφορετικές λειτουργίες του συστήματος: την "EV" για αποκλειστική κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια σε συγκεκριμένη απόσταση, την "ECO" όπου η απόκριση του βενζινοκινητήρα στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού είναι πιο ήπια και την "POWER" που συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο (25% πιο γρήγορη απόκριση στο πάτημα του πεντάλ). Σημειώστε ότι υπάρχει σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης/απενεργοποίησης του βενζινοκινητήρα, όπως επίσης και ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση ή την επιβράδυνση.
Οι αλλαγές στο εσωτερικό
Το εσωτερικό του υβριδικού Auris βασίζεται σε αυτό των υπολοίπων εκδόσεων του μοντέλου, περιλαμβάνοντας όμως αρκετά "high tech" στοιχεία που το διαχωρίζουν. Ανάμεσα σε αυτά διακρίνουμε το μικρό σε διαστάσεις επιλογέα του ηλεκτρονικού κιβωτίου πάνω στη "γέφυρα" της κεντρικής κονσόλας, τους τρεις διακόπτες επιλογών λειτουργίας του υβριδικού συστήματος ακριβώς από κάτω του, αλλά και το διακόπτη για τη θέση "P" (Parking) δίπλα του. Αλλαγμένος είναι και ο πίνακας οργάνων, αφού τη θέση του στροφόμετρου έχει πάρει ένας δείκτης λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, ενώ στις ψηφιακές ενδείξεις του ταχύμετρου έχει προστεθεί και το γραφικό που δείχνει ποιο μοτέρ λειτουργεί.

 
 Αυτοκίνητα που άλλαξαν τα δεδομένα στις κατηγορίες τους
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Chevrolet Spark
Citroen DS3
Kia Venga
Daihatsu Terios 1,5
Dacia Duster
Toyota Auris HSD
Opel Insignia
Mercedes E-Class