Με 200 άλογα από τον 3κύλινδρο, 1.500άρι Ecoboost, το «καυτό» Ford Fiesta ST κρατάει ψηλά τη σημεία των μικρών GTi με το 0-100 που σημειώνει να είναι 6,3 δλ.
To Renault Clio 1,3 ΤCe των 130 ίππων τιμά το πακέτο RS-Line, που «φορά» σημειώνοντας ένα εξαιρετικό χρόνο στο 0-100 (8,5 δλ.), που κάποια χρόνια πριν θα κολάκευε ένα κλασσικό μικρό GTi.
Το συναρπαστικό Ford Fiesta ST έχει την καλύτερη επίδοση κάνοντας το «0-100» σε 6,3 δλ. με τα επίσης 200 ίππων Αudi A1 40 TFSI και VW Polo GTi. να ακολουθoούν με 6,4 δλ. και 6,6 δλ. αντίστοιχα. Yπάρχουν όμως και mainstream «πυραυλάκια», όπως το Renault Clio 1,3 TCe RS-Line με 130 άλογα και στάνταρ EDC κιβώτιο, που κάνει 8,5 δλ. για να επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα. Επίδοση που θα ζήλευε ένα μικρό GTi των 90Άs (9,1 δλ.) σημειώνουν τα νέο Opel Corsa και Peugeot 208 με τον ίδιο 1,2 PureTech κινητήρα των 130 ίππων.
Στα diesel; Είναι γεγονός πως τα diesel αυτοκίνητα δεν έχουν την ίδια ικανότητα στις επιταχύνσεις από στάση και αυτό γιατί αφενός είναι βαρύτερα, αφετέρου λόγω του μικρού φάσματος περιστροφής των κινητήρων τους, απαιτούν παραπάνω αλλαγές σχέσεων. Στα μικρά αυτοκίνητα αυτό είναι κάτι που φαίνεται άμεσα αφού με εξαίρεση το Fiesta όλα τα άλλα «ξεκινούν» από εκεί που σταματάνε τα βενζινοκίνητα. Το Fiesta οφείλει την επίδοσή του αρχικά στον ισχυρό 1.500άρη κινητήρα των 120 ίππων του με την πλούσια ροπή του, απαιτώντας μάλιστα 9,0 δλ. για την μέτρηση 0-100. Το επόμενο πιο γρήγορο που έχουμε μετρήσει απέχει 1,2 δλ. και είναι το Peugeot 208 με τον 1.500άρη BlueHDi των 100 ίππων.
Μεγάλη εντύπωση μου κάνει που το ατμοσφαρικό Mazda2 με τα 90 άλογα, άφησε πίσω του όλα τα 3κύλινδρα τούρμπο μέχρι 125 άλογα. Ενδιαφέρον θα είχε και ένα συγκριτικό με τις ρεπρίζ αυτών.
Μεγάλη εντύπωση μου κάνει που το ατμοσφαρικό Mazda2 με τα 90 άλογα, άφησε πίσω του όλα τα 3κύλινδρα τούρμπο μέχρι 125 άλογα. Ενδιαφέρον θα είχε και ένα συγκριτικό με τις ρεπρίζ αυτών.