Η συνύπαρξη φορτηγών και επιβατικών οχημάτων στους δρόμους μπορεί να μην είναι και τόσο «αρμονική» κάποιες φορές, συνεπώς θα πρέπει να έχετε κατά νου κάποιες ιδιαιτερότητες που ισχύουν, αλλά και τι θα πρέπει να προσέξετε όταν οδηγείτε το αυτοκίνητό σας.
Η συνύπαρξη φορτηγών και επιβατικών οχημάτων στους δρόμους μπορεί να μην είναι και τόσο «αρμονική» κάποιες φορές, συνεπώς θα πρέπει να έχετε κατά νου κάποιες ιδιαιτερότητες που ισχύουν, αλλά και τι θα πρέπει να προσέξετε όταν οδηγείτε το αυτοκίνητό σας.
Η έρευνα του ΣΕΑΑ
Σε μία παλαιότερη έρευνα του, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων παρουσίασε τα αποτελέσματα μελέτης που πραγματοποίησε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε σχέση με την επικινδυνότητα των βαρέων οχημάτων. Σύμφωνα με τη μελέτη, τα βαρέα οχήματα εμπλέκονται σε ατυχήματα που προκαλούν το 25% των νεκρών στο σύνολο των τροχαίων ατυχημάτων και θεωρείται πως είναι 4,6 φορές πιο επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια, σε σχέση με τα άλλα οχήματα.
Τι να προσέξετε
1. Αν έχει φθαρμένα ελαστικά
Είναι σημαντικό να κοιτάμε, αν το βαρύ όχημα που κινείται γύρω μας έχει φθαρμένα ελαστικά. Αν και δεν είναι πάντα εύκολο να το καταλάβουμε, συχνά είναι προφανές. Σε κάθε περίπτωση, καλό θα είναι να το αφήσουμε να απομακρυνθεί.
2. Αν δεν είναι σωστά φορτωμένο
Μία πολύ συχνή αιτία ατυχήματος από βαρέα οχήματα είναι η λάθος φόρτωση. Και πάλι είναι δύσκολο να είμαστε σίγουροι για το αν ένα όχημα είναι σωστά φορτωμένο. Αν δείτε κάτι σαν αυτό στην 4η φωτογραφία πάντως, αφήστε το να απομακρυνθεί.
3. Αν θέλουμε να το προσπεράσουμε
Η προσπέραση είναι διαδικασία που απαιτεί εγρήγορση και ταχύτητα. Όταν κινούμαστε πίσω από ένα φορτηγό, συχνά δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το μήκος του. Πριν ξεκινήσουμε να το προσπεράσουμε, οφείλουμε να υπολογίσουμε αρκετό χώρο, προκειμένου να μη βρεθούμε προ απρόοπτου.
4. «Αν δεν μπορείς να δεις τους καθρέφτες μου, τότε δε σε βλέπω ούτε εγώ»
Αυτό είναι το μήνυμα που πολλά βαρέα οχήματα αναγράφουν στο πίσω μέρος και οφείλουμε πάντα να λαμβάνουμε υπ¶ όψιν μας. Αν κινούμαστε ακριβώς πίσω του και δε βλέπουμε τους καθρέφτες του, τότε ούτε ο οδηγός του φορτηγού μας βλέπει. Πρέπει, λοιπόν, να κινηθούμε για λίγη ώρα στο αριστερό μέρος της λωρίδας μας με το αριστερό φλας αναμμένο και να περιμένουμε το σήμα του φορτηγού (δεξί φλας), πριν δοκιμάσουμε να προσπεράσουμε.
5. Όσα παίρνει ο άνεμος
Οι δυνατοί άνεμοι κάνουν το αυτοκίνητο να παρεκκλίνει από την πορεία του, για αυτό θα πρέπει να δείχνουμε ιδιαίτερη προσοχή στις πλευρικές αποστάσεις από τα άλλα οχήματα. Εάν ο αέρας που φυσά είναι πολύ έντονος, μπορούμε να διατηρήσουμε την πορεία μας, στρίβοντας ελαφρά το τιμόνι προς την αντίθετη πλευρά από αυτή που φυσά ο άνεμος. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι αυτό το φαινόμενο είναι ακόμα πιο έντονο στην προσπέραση βαρέων οχημάτων, λόγω του όγκου τους συνεπώς εγκυμονεί ακόμα περισσότερους κινδύνους.