Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/7/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/7/2001

Το καθένα με τις "χάρες" του σε χώρους

Η νεοεισαχθείσα στην ελληνική αγορά A-140 με το μακρύ μεταξόνιο επιδεικνύει φυσικά την υπεροχή της στο διαθέσιμο για τους πίσω επιβάτες χώρο. Οι τρεις προνομιούχοι, ανεξαρτήτως αναστήματος, θα έχουν χώρο για τα πόδια τους αντίστοιχο με αυτό που συναντάται στα μεγαλύτερα μοντέλα της πολυτελούς κατηγορίας, ενώ καλύτερα είναι τα πράγματα και ως προς το ύψος, καθώς αυτό εμφανίζεται αυξημένο σε σχέση με τη μικρότερη έκδοση μεταξονίου. Η επιμήκυνση της καμπίνας των επιβατών έχει εντείνει την αίσθηση της στενότητας του χώρου, καθώς το πλάτος δεν έχει αλλάξει και εξακολουθεί να αναγκάζει σε παραχωρήσεις τους τρεις πίσω επιβάτες. Ο χώρος για τις μεταφερόμενες αποσκευές των επιβατών έχει όγκο 390 λίτρων (όπως και στην "κανονική" έκδοση μεταξονίου). 
Στον αντίποδα η πρόταση της Citroen προσφέρει την πιο φρέσκια σχεδίαση τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Η άνεση των επιβατών είναι πολύ καλού επιπέδου και ορίζεται από τα μαλακά καθίσματα και την ανάλογη ρύθμιση της ανάρτησης. Πολύ καλές είναι και στο Picasso οι θήκες για τα αντικείμενα, οι οποίες έχουν σεβαστή χωρητικότητα και βρίσκονται σε εύκολα προσβάσιμα σημεία. 
Ο "πρωτεργάτης" της κατηγορίας των πολυμορφικών, που δεν είναι άλλος από το Renault Scenic, προσφέρει τους πιο ισορροπημένους χώρους, καθώς δεν υστερεί σε πλάτος στο "βωμό" μιας μακρόστενης καμπίνας για τους επιβάτες. Ετσι οι τρεις πίσω θα βολευτούν με τις μικρότερες παραχωρήσεις μεταξύ των τριών. Οι επιβαίνοντες δε στο σύνολό τους έχουν στη διάθεσή τους τόσες θήκες, που είναι αμφίβολο το αν θα χρησιμοποιηθούν ποτέ όλες μαζί. Ετσι το Scenic παίρνει το προβάδισμα στον τομέα της εκμετάλλευσης των εσωτερικών χώρων.

Στο πίσω κάθισμα της επιμηκυμένης Α-140 ο χώρος για τα γόνατα είναι ο μεγαλύτερος.
Οι πίσω επιβάτες στο Picasso κάθονται πιο ψηλά σε σχέση με τους αντίστοιχους των άλλων δύο.
Στο Scenic οι πίσω επιβάτες έχουν οριακά μικρότερο από την Α140, χώρο για τα γόνατα.
Στο χώρο για τις αποσκευές της Α-140, η χωρητικότητα των 390 λίτρων αποδεικνύεται ικανοποιητική. Καλοδεχούμενη είναι και η δυνατότητα αναδίπλωσης ή ακόμα και αφαίρεσης των πίσω καθισμάτων.
Ο χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα 550 λίτρων και απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα καθώς δεν διαταράσσεται από τους θόλους των τροχών. Φιλοξενεί δε και ένα πτυσσόμενο καρότσι για ψώνια.
Τα 420 λίτρα της χωρητικότητας του χώρου για τις αποσκευές των επιβατών του Scenic είναι απολύτως ικανοποιητικά. Η κανονικότητα του χώρου επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή τους.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Citroen Picasso 1,6, Mercedes A 140 LWB, Renault Scenic 1,6
 
Πολυμορφικές αντιπαραθέσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Η σύγκριση των κινητήρων
Το καθένα με τις "χάρες" του σε χώρους
Με πιστοποιημένη ασφάλεια
Σύγχρονη σχεδίαση και από μέσα
Ανεση και ασφάλεια από τη Γαλλική "σχολή"
Τελικά, "ο παλιός είναι αλλιώς"