Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/7/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/7/2001

Ανεση και ασφάλεια από τη Γαλλική "σχολή"

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, η εικόνα του κάθε μοντέλου είναι άμεσα συνδεδεμένη με το παρελθόν και τις παραδόσεις της εκάστοτε κατασκευάστριας εταιρείας. Ετσι έχουμε τις δύο Γαλλικές προτάσεις να δείχνουν ανυπέρβλητο συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς. Οι κλίσεις των αμαξωμάτων, ιδιαίτερα σε αυτό του Picasso, είναι αρκετές λόγω της μαλακής ρύθμισης αλλά αυτό είναι το αντίτιμο της εξαιρετικής απορροφητικής ικανότητας στις ανωμαλίες του οδοστρώματος. 
Η άρτι αφιχθείσα Α-140 με το επιμηκυμένο μεταξόνιο διαθέτει την πιο σφιχτή ανάρτηση μεταξύ των τριών αυτοκινήτων και ως εκ τούτου εμφανίζει και τις μικρότερες κλίσεις σε δρόμους με στροφές ακόμα και υπό πίεση. Η ύπαρξη των ηλεκτρονικών βοηθημάτων αποτρέπει τις "παρεκτροπές" ακόμα και όταν ο οδηγός ξεπεράσει κατά πολύ τα όριά του. Ωστόσο, το μεγαλύτερο μήκος του μεταξονίου έχει καταστήσει αισθητά πιο προοδευτική την εμφάνιση της οποιασδήποτε αντίδρασης του αμαξώματος σε δρόμους με στροφές και υπό έντονη πίεση. Στις ευθείες, αν εξαιρεθεί η μικρή ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους, η σταθερότητα που επιδεικνύει η "φέρουσα το άστρο" είναι καλή. 
Η αίσθηση που δίνουν στον οδηγό το ποδωστήριο του φρένου και το τιμόνι είναι με διαφορά καλύτερη στα δύο Γαλλικά μοντέλα, έναντι των αντίστοιχων της Α-140. Μεταξύ των Picasso και Scenic, το προβάδισμα είναι μικρό υπέρ του μοντέλου της Renault, καθώς καταφέρνει και προσφέρει το κάτι παραπάνω σε αίσθηση, το οποίο θα εκτιμηθεί όταν ο οδηγός επιδιώξει να κινηθεί γρήγορα σε ανοιχτό δρόμο. Η νέα έκδοση του Scenic διαθέτει επιπλέον -εκτός των δύο αερόσακων κεφαλής- και AFU, το σύστημα που αποτελεί την υποβοήθηση στο σύστημα των φρένων σε φρεναρίσματα πανικού (η αντιπροσωπεία δεν έχει διαθέσιμη για δοκιμή ακόμα τη νέα έκδοση του μοντέλου).


Το επίπεδο της άνεσης που προσφέρει στους επιβάτες το Picasso είναι πολύ υψηλό με τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και τα αναπαυτικά καθίσματα να έχουν τον πρώτο λόγο.


Η πρόταση της Renault επιδεικνύει ελαφρώς πιο σφιχτή ανάρτηση από αυτή του Picasso, χωρίς ωστόσο να "χάνει" σε επίπεδο παρεχόμενης στους επιβάτες άνεσης.


 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Citroen Picasso 1,6, Mercedes A 140 LWB, Renault Scenic 1,6
 
Πολυμορφικές αντιπαραθέσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Η σύγκριση των κινητήρων
Το καθένα με τις "χάρες" του σε χώρους
Με πιστοποιημένη ασφάλεια
Σύγχρονη σχεδίαση και από μέσα
Ανεση και ασφάλεια από τη Γαλλική "σχολή"
Τελικά, "ο παλιός είναι αλλιώς"