Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/9/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/9/2001

Στην κορυφή της απόλαυσης

Χαρακτηριστικό και των δύο μοντέλων είναι η άνεση με την οποία καλύπτουν τις αποστάσεις αλλά και η σιγουριά την οποία εμπνέουν στον οδηγό τους, το κάθε ένα με τον τρόπο του. Ο Ιάπωνας με τη βαριά αγωνιστική κληρονομιά, κάνει περήφανους τους εμπνευστές του, προσφέροντας πολύ καλή αίσθηση στον οδηγό και τους επιβάτες του. Η μόνη ένσταση που μπορεί να στοιχειοθετηθεί έχει να κάνει με το σχετικά ασαφές τιμόνι, που στερεί σημαντικά ποσά πληροφόρησης από τα χέρια του οδηγού. Από εκεί και πέρα, όμως, το αυτοκίνητο δείχνει πως είναι κατασκευασμένο για να οδηγείται και μάλιστα γρήγορα. Ο τρόπος με τον οποίο το πλαίσιο ανταποκρίνεται στα κελεύσματα του οδηγού είναι υποδειγματικός και επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του πανίσχυρου επίπεδου κινητήρα. Ο ήχος που παράγεται από μοτέρ και εξάτμιση είναι αρκετός αλλά κρίνουμε πως δε θα ενοχλήσει τους "συνειδητοποιημένους" φιλοξενούμενους στην καμπίνα των επιβατών... 
Στην Ισπανική μεριά, η εικόνα είναι αρκετά διαφορετική σε ορισμένες λεπτομέρειες όπως είναι ο θόρυβος στην καμπίνα, ο οποίος είναι σαφώς λιγότερος εντείνοντας το πολυτελές ύψος της κατασκευής. Επειτα είναι και τα δέρματα στο σαλόνι που προσδίδουν κύρος στο μοντέλο, καταδεικνύοντάς το ως "χιλιομετροφάγο" πολυτελείας και όχι ως το σπορ μοντέλο των ονείρων του πραγματικού οδηγού. Εξαιρετικά στιβαρό και με τη σφιχτή ανάρτηση να αποτρέπει οποιαδήποτε υποψία κλίσης στις στροφές, το Leon δείχνει να είναι σμιλεμένο από ένα ενιαίο κομμάτι μέταλλο, ικανοποιώντας τον οδηγό του σε κάθε περίπτωση. Η εξελιγμένη τετρακίνηση διαφέρει από αυτή του Subaru, καθώς σε καμία περίπτωση δε θα επιφέρει έντονη υπερστροφή αλλά θα διορθώνει εσαεί τη θέση του αυτοκινήτου στο δρόμο, διατηρώντας την επιθυμητή από τον οδηγό πορεία.


Δύσκολα το Seat Leon 4 Cupra θα εμφανίσει υπερστροφή, ακόμα και αν ο οδηγός το επιδιώξει. Με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης απενεργοποιημένο, το πίσω μέρος ανοίγει ελάχιστα την τροχιά του όταν ο οδηγός το επιδιώξει, για να "επέμβει" ο ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης και να επαναφέρει την τάξη στα δρώμενα.


Η ύπαρξη υπερσυμπιεστή υποκαθιστά την περίσσεια κυβικών που χαρακτηρίζει το Ισπανικό μοντέλο, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις στο Impreza WRX, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει.
Με διάμετρο 17 ιντσών, οι τροχοί του Cupra φροντίζουν για την επαρκή πρόσφυση σε κάθε περίπτωση.
Ο οδηγός που γνωρίζει την τέχνη, μπορεί να κινηθεί με εντυπωσιακές γωνίες σε δρόμους με στροφές. 
Η σταθερή κατανομή της ροπής στους τροχούς ανά άξονα σε πόσοστο 50-50 δίνει τη δυνατότητα στο χειριστή να διασκεδάσει έχοντας ανά πάσα 
στιγμή τον πλήρη έλεγχο.
Subaru και να το γράφει και στις δαγκάνες των φρένων. Οι ευμεγέθεις τροχοί των 17 ιντσών με τα φαρδιά ελαστικά φροντίζουν στο μέτρο και το βαθμό που μπορούν για την επαρκή πρόσφυση.
Ιάπων για τους οδηγούς, Ισπανός για τους επιχειρηματίες 
Η επιλογή του ενός ή του άλλου, δεν έχει να κάνει και τόσο με ψυχρά νούμερα και υπολογισμούς που εμπεριέχουν "πεζά" φορολογικά στοιχεία. Είναι αποτέλεσμα εν θερμώ αναζήτησης του οχήματος που θα καλύψει καλύτερα τις ανάγκες για γρήγορα και ασφαλή ταξίδια. 
Πολύ καλό το Seat Leon με το 6κύλινδρο διαμάντι και την υπέρ του δέοντος διακριτική εμφάνιση αλλά η επιλογή του πραγματικού οδηγού είναι σίγουρα το Impreza. Με το μικρότερο σε χωρητικότητα αλλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και την εξαιρετική τετρακίνηση, που κυριολεκτικά επιτρέπει στο χειριστή- γνώστη να πραγματοποιήσει τα οδηγικά του όνειρα διαγράφοντας εντυπωσιακές τροχιές με τα τέσσερα σε δρόμους με στροφές. 
Την ίδια στιγμή που στο Leon επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά "χέρια", διατηρώντας την πορεία του αυτοκινήτου σταθερή και χωρίς παρεκκλίσεις, σε κάθε είδους δρόμο και με πολύ υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Ισως και να είναι ταχύτερο σε κάποια διαδρομή από το κορυφαίο Subaru αλλά στερεί από τον οδηγό την εκτεταμένη συμμετοχή στα δρώμενα.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Seat Leon 4 Cupra 2,8 V6-Subaru Impreza WRX
 
Πομπώδης επιθετικότητα ή διακριτικότητα και πολυτέλεια;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ατμοσφαιρικός 2,8 vs turbo δίλιτρου
Στην κορυφή της απόλαυσης