Διπλό κανάλι εισαγωγής καυσαερίων σε πολλαπλή εξαγωγής και Turbo

Ο μοναδικός κινητήρας πετρελαίου παγκοσμίως με 4 Turbo της BMW.

Στη δίνη της φτερωτής

35.702 Επισκέψεις στο άρθρο

Η χρήση του στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων είναι καθολική σε κινητήρες diesel και σχεδόν καθολική σε κινητήρες βενζίνης. Η πλήρης εφαρμογή σε κινητήρες πετρελαίου οφείλεται στον χαμηλό ρυθμό περιστροφής που αυτοί εγγενώς παρουσιάζουν, δεδομένο που καθιστά δύσκολη κάποια εναλλακτική μέθοδο υπερπλήρωσης, π.χ. μέσω μηχανικού συμπιεστή και αυτό διότι η υπερπλήρωση που προσφέρει ο μηχανικός συμπιεστής, είναι συνάρτηση των στροφών του κινητήρα, συνεπώς σε έναν χαμηλόστροφο diesel δεν μπορεί να παραχθεί επαρκής συμπίεση του αέρα. Ο τρόπος λειτουργίας του Turbo είναι απλός. Τα καυσαέρια που βρίσκονται στην εξαγωγή προσπίπτουν πάνω σε έναν στρόβιλο ο οποίος είναι συνδεδεμένος σε κοινό άξονα με έναν συμπιεστή στον οποίο εισέρχεται ο ατμοσφαιρικός αέρας. Η ρύθμιση της πίεσης υπερπλήρωσης του αέρα και συνεπώς η ρύθμιση της ισχύος, εξαρτάται από τον ρυθμό περιστροφής του στροβίλου και από την διατομή του και κάπου εδώ έρχεται το προαιώνιο μειονέκτημα των κινητήρων Turbo που δεν είναι άλλο από το Turbo lag.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

test center
SEAT