Τι εστί turbo lag;

    35.700 Επισκέψεις στο άρθρο

    Αυτό εκφράζεται ως μια υστέρηση απόκρισης στις πολύ χαμηλές στροφές όπου η κινητική ενέργεια των καυσαερίων αλλά και η ποσότητά τους είναι μικρή με αποτέλεσμα να μην μπορούν να περιστρέψουν τον στρόβιλο στο προδιαγραφέν σημείο λειτουργίας του. Το φαινόμενο αυτό είναι απολύτως ανεπιθύμητο και για αυτό το λόγο μεγάλη έρευνα έχει γίνει από τους μηχανικούς για το πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί. Αυτήν την στιγμή χρησιμοποιούνται διάφορες τεχνοτροπίες όπως twin scroll στρόβιλοι, πολυβάθμιες υπερπληρώσεις (πάνω από 1 Turbo), αλλά και χρήση της μεταβλητής γεωμετρίας πτερυγώσεως. Τα Turbo με διπλή δίοδο εισαγωγής (twin scroll) χρησιμοποιούνται ως μια καλή εναλλακτική των πολυβάθμιων υπερπληρώσεων. Σε αυτήν την περίπτωση τα καυσαέρια προσπίπτουν στον στρόβιλο μέσω δύο καναλιών μικρότερης διατομής όπου το κάθε κανάλι διακινεί τα καυσαέρια δύο κυλίνδρων. Αυτό εμπεριέχει δύο πλεονεκτήματα. Καταρχήν μπορούμε να εκμεταλλευτούμε καλύτερα τα καυσαέρια της εξαγωγής, πριν οδηγηθούν στον στρόβιλο αφού η κάθε οπή διακινεί τα καυσαέρια δύο κυλίνδρων, εκείνων που χρονικά κάθε φορά κατά την εξαγωγή τους, έχουν την μεγαλύτερη κινητική ενέργεια χωρίς να αναμειγνύονται οι παλμοί τους και έτσι με αυτόν τον τρόπο μειώνεται αρκετά το Turbo lag. Επίσης τα  twinscroll Turbo επιτρέπουν την καλύτερη σάρωση του κυλίνδρου εξασφαλίζοντας παράλληλα περισσότερο αέρα στην εισαγωγή αλλά και αποτελεσματικότερη εξαγωγή. 

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    test center
    SEAT