Τσεκάρουμε συχνά τα λάδια του κινητήρα μας προκειμένου να εξασφαλίσουμε πως είναι στη σωστή στάθμη.

Συντήρηση και λίπανση

40.052 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/2/2017

Τα λάδια ευθύνονται για τη σωστή λειτουργία και μακροζωία του κινητήρα. Η έγκαιρη αντικατάστασή τους συνεισφέρει στην οικονομία καυσίμου και αποτρέπει την καταστροφή του κινητήρα σας.

 
Οι παλιότεροι έλεγαν σε εμάς τους καινούργιους, «Λάδια και νερά να ελέγχεις και να αλλάζεις όταν πρέπει, ώστε να μην σε αφήσει ποτέ…». Τα χρόνια μπορεί να πέρασαν, όμως η λειτουργικότητα των λιπαντικών του κινητήρα και πως αυτά συμβάλλουν στην εύρυθμη και μακροχρόνια λειτουργία του δεν επηρεάστηκε στο έπακρο. Ναι, τα λιπαντικά κινητήρων ακολούθησαν κι αυτά την εξελικτική πορεία της τεχνολογίας του αυτοκινήτου και χρειάζονται μεγαλύτερα διαστήματα αλλαγής από ότι τα παλιότερης τεχνολογίας. Ωστόσο, στις μέρες μας ένα λιπαντικό θα πρέπει αφενός να καλύπτει τις τεχνολογικές απαιτήσεις των σύγχρονων κινητήρων, αφετέρου να συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου και στην μείωση των εκπομπών ρύπων. Όμως κάθε πότε να τα αλλάζω; Χρειάζεται αλλαγή η αρκεί η συμπλήρωση; Και αν τι ξεχάσω τι θα γίνει;
 
Γιατί και κάθε πόσο χρειάζονται αλλαγή;
Ο κύκλος ζέστη-κρύο, σιγά-σιγά διασπά τα συστατικά του λαδιού που το κάνουν να διατηρεί τα χαρακτηριστικά του, ενώ η κατάσταση χειροτερεύει από τις προσμίξεις από το θάλαμο καύσης, τον οποίο το λάδι καθαρίζει σε κάθε ανέβασμα του πιστονιού. Έτσι καθώς τα χιλιόμετρα μαζεύονται, το λάδι μαυρίζει και σταδιακά χάνει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, η κατανάλωση του αυτοκινήτου αυξάνεται, το ίδιο και οι εκπομπές ρύπων με αποτέλεσμα να χρειάζεται αντικατάσταση. Με άλλα λόγια, η διάρκεια ζωής του κάθε λιπαντικού είναι ορισμένη και ορίζεται από τον κατασκευαστή του και στη συνέχεια από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, ο οποίος γνωρίζει τις αντοχές και τις καταπονήσεις που δέχεται το μηχανικό σύνολο. Για τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα η αλλαγή λιπαντικού γίνεται κάθε 7.500-10.000 χλμ. Στα νέας τεχνολογίας μια φορά το χρόνο. Βέβαια όλα αυτά είναι σε συνάρτηση του τρόπου αλλά και των συνθηκών οδήγησης σας. Αν τα περισσότερα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου γίνονται εντός της πόλης, με συχνά σταμάτα – ξεκίνα, κολλημένοι στην κίνηση για πολλή ώρα ή οδήγηση σε ακραίες συνθήκες (υψηλές ή εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες), τότε συνίσταται η συχνότερη αλλαγή του λιπαντικού. Για αυτό επιβάλλετε η επίσκεψη σε κάποιον ειδικό, οποίος θα ελέγξει τη στάθμη και την φθορά του λιπαντικού. Τέλος για την καλύτερη λειτουργία του κινητήρα συστήνεται αλλαγή του φίλτρου σε κάθε αλλαγή λαδιών. Υπολείμματα από το χρησιμοποιημένο λιπαντικό που επικάθονται στο φίλτρο μπορεί να επιβαρύνουν την λειτουργία του κινητήρα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • Alexadros

    • Αριστείδης 22/2/2017, 10:07 Για τις συνθήκες ελέγχου λαδιού , αναφέρεται στο βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου (Οσα έχω διαβάσει) Στο πρώτο μου αυτοκίνητο , η πρώτη αλλαγή λαδιών έγινε στα 1.000KM . Το βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου ανέφερε ότι η ποσότητα λαδιού , είναι 2,8 λίτρα χωρίς αλλαγή φίλτρου και 3,4 λίτρα με αλλαγή φιλτρου. Το εξουσιοδοτημένο συνεργείο μου έβαλε 4 λιτρα , ~1,5 εκατοστό παραπάνω από το MAX του δείκτη. Όταν γύρισα στο σπίτι και το έλεγξα , πήρα μία σύριγγα και στην άκρη έβαλα ένα σωληνάκι λεπτό (από αυτά που χρησιμοποιούν στο πότισμα ) και έβγαλα το παραπανίσιο . Στο πρώτο σέρβις πάλι τα ίδια με το συνεργείο . Όταν επέστρεψα στο σπίτι , αφαίρεσα την παραπανίσια ποσότητα με τον ίδιο τρόπο. Πήρα τηλέφωνο τον ιδιοκτήτη του συνεργείου και μου είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και αυτός φέρνει την ευθύνη (Το αυτοκίνητο είχε 3 χρόνια εγγύηση). Πήρα τηλέφωνο τα κεντρικά συνεργεία της εταιρείας και μου είπαν ότι θα πνιγεί η μηχανή, με το λάδι αυτό. Στο επόμενο σέρβις , έβαλαν πάλι 2 δίλιτρα δοχεία , ο ιδιοκτήτης του συνεργείου μου είπε τα ίδια και έμαθα από κάποιον τεχνίτη , ότι αυτό το κάνουν γιατί η μηχανή καίει κάποια λάδια (αναφέρεται και στα βιβλία χρήσης) , για να μην μείνει η μηχανή χωρίς λάδια (Στα μεσοδιαστήματα άλλαζα ο ίδιος λάδια και φίλτρο σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή). Όταν πήγα στο σπίτι δεν αφαίρεσα την παραπανίσια ποσότητα και γύρω στα 25.000Km , άρχισε να παρουσιάζεται υγρασία λαδιού –σταγόνες στην ένωση σασμάν και μηχανής. Το πήγα στο συνεργείο , μου είπε ότι είναι τσιμούχα στροφαλοφόρου , παρήγγειλε το ανταλλακτικό , ‘’κατέβασε’’ το σασμάν , δεν φαινόταν διαρροή , άλλαξε τη τσιμούχα και πλήρωσα μόνο τα λάδια του κινητήρα και τα άλλα ήταν στην εγγύηση όπως μου είπε. Αποτέλεσμα μηδέν και έβαζα την κανονική ποσότητα λαδιού . Διαρροή (ελάχιστη) υπήρχε , χωρίς να δημιουργείται από πρακτικής πλευράς πρόβλημα. Στις σχετικές ερωτήσεις , ο μάστορας μου έλεγε άρες–μαρες-κουκουνάρες. Στα 160.000 Km , που έκανα για δεύτερη φορά αλλαγή ιμάντα εκκεντροφόρου , άλλαξα και τη φλάτζα και τις τσιμούχες που έχει στην άκρη το κάρτερ και το πρόβλημα λύθηκε. Ο κ. Ανδρέας Χάνος αναφέρει , ότι κυκλοφορούν στην αγορά λάδια αμφιβόλου ποιότητας. Θα ήταν χρήσιμο να μας πει: Πως προστατεύεται ο κάθε καταναλωτής- ιδιοκτήτης ,( όχι μόνο για τα λάδια , αλλά για όλα τα ανταλλακτικά του εμπορίου , τα μη γνήσια) ??? Όταν το ίδιο λιπαντικό που χρησιμοποιείται στο συνεργείο της αντιπροσωπείας , το έχω βρει σε χαμηλότερη τιμή σε κατάστημα τι να υποθέσω???? Μπορεί να μας πει κάποιος ειδήμων , αν το ακριβότερο , πρακτικά είναι το καλύτερο???

      1
  • Αριστείδης

    Στην τελευταία αλλαγή λαδιού που έκανα παρατήρησα την επόμενη μέρα που τσέκαρα τα λάδια οτι η στάθμη ηταν σχεδόν μισό πόντο πάνω απο την ένδειξη max . Είναι πρόβλημα αυτό ? Υπάρχει πρόβλημα να το αφήσω έτσι ή πρέπει να πάω να μου αφαιρέσουν την επιπλέον ποσότητα ? Επίσης ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος να ελέγχουμε τα λάδια ? Εγω αφού σβήνω την μηχανή μετά απο χρήση του αυτοκινήτου περιμένω ενα 10έπτο να κάτσουν τα λάδια και τα μετράω . Εσείς?

      1