Με το σχηματισμό ενός φιλμ από λιπαντικό ανάμεσα στις κινούμενες μεταλλικές επιφάνειες, επιτυγχάνεται η μετατροπή της τριβής από «ξηρά» σε «υγρή».

Αν δεν αλλάξω λάδια τι θα πάθω;

40.076 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/2/2017

Η χρήση των λιπαντικών είναι αναγκαία για τη λειτουργία των μηχανών, αφού βασικός προορισμός τους είναι η μείωση της τριβής (άρα και της απώλειας έργου) και προστασία από τη φθορά των κινητών μερών. Σε ένα αυτοκίνητο, υπολογίζεται, ότι το 6% από την ενέργεια που αποδίδει το καύσιμο, καταναλώνεται σαν ενέργεια τριβών. Μία βασική ιδιότητα των λιπαντικών είναι η λιπαντική τους ικανότητα: Σ αυτήν την ιδιότητα οφείλεται η μείωση των τριβών καθώς και των φθορών σε μία μηχανή. Με το σχηματισμό ενός φιλμ από λιπαντικό ανάμεσα στις κινούμενες μεταλλικές επιφάνειες, επιτυγχάνεται η μετατροπή της τριβής από «ξηρά» σε «υγρή». Οι λιπαινόμενες μεταλλικές επιφάνειες, ασκούν πίεση τείνοντας να απομακρύνουν το φιλμ του λιπαντικού. Εφόσον συμβεί κάτι τέτοιο στα τριβόμενα μέρη η επαφή θα γίνει έντονη, ανεβάζοντας συγχρόνως τη θερμοκρασία τους, κάτι που οδηγεί σε φθορά τους και πιθανή καταστροφή ακόμα και ολόκληρου του κινητήρα. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • Alexadros

    • Αριστείδης 22/2/2017, 10:07 Για τις συνθήκες ελέγχου λαδιού , αναφέρεται στο βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου (Οσα έχω διαβάσει) Στο πρώτο μου αυτοκίνητο , η πρώτη αλλαγή λαδιών έγινε στα 1.000KM . Το βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου ανέφερε ότι η ποσότητα λαδιού , είναι 2,8 λίτρα χωρίς αλλαγή φίλτρου και 3,4 λίτρα με αλλαγή φιλτρου. Το εξουσιοδοτημένο συνεργείο μου έβαλε 4 λιτρα , ~1,5 εκατοστό παραπάνω από το MAX του δείκτη. Όταν γύρισα στο σπίτι και το έλεγξα , πήρα μία σύριγγα και στην άκρη έβαλα ένα σωληνάκι λεπτό (από αυτά που χρησιμοποιούν στο πότισμα ) και έβγαλα το παραπανίσιο . Στο πρώτο σέρβις πάλι τα ίδια με το συνεργείο . Όταν επέστρεψα στο σπίτι , αφαίρεσα την παραπανίσια ποσότητα με τον ίδιο τρόπο. Πήρα τηλέφωνο τον ιδιοκτήτη του συνεργείου και μου είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και αυτός φέρνει την ευθύνη (Το αυτοκίνητο είχε 3 χρόνια εγγύηση). Πήρα τηλέφωνο τα κεντρικά συνεργεία της εταιρείας και μου είπαν ότι θα πνιγεί η μηχανή, με το λάδι αυτό. Στο επόμενο σέρβις , έβαλαν πάλι 2 δίλιτρα δοχεία , ο ιδιοκτήτης του συνεργείου μου είπε τα ίδια και έμαθα από κάποιον τεχνίτη , ότι αυτό το κάνουν γιατί η μηχανή καίει κάποια λάδια (αναφέρεται και στα βιβλία χρήσης) , για να μην μείνει η μηχανή χωρίς λάδια (Στα μεσοδιαστήματα άλλαζα ο ίδιος λάδια και φίλτρο σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή). Όταν πήγα στο σπίτι δεν αφαίρεσα την παραπανίσια ποσότητα και γύρω στα 25.000Km , άρχισε να παρουσιάζεται υγρασία λαδιού –σταγόνες στην ένωση σασμάν και μηχανής. Το πήγα στο συνεργείο , μου είπε ότι είναι τσιμούχα στροφαλοφόρου , παρήγγειλε το ανταλλακτικό , ‘’κατέβασε’’ το σασμάν , δεν φαινόταν διαρροή , άλλαξε τη τσιμούχα και πλήρωσα μόνο τα λάδια του κινητήρα και τα άλλα ήταν στην εγγύηση όπως μου είπε. Αποτέλεσμα μηδέν και έβαζα την κανονική ποσότητα λαδιού . Διαρροή (ελάχιστη) υπήρχε , χωρίς να δημιουργείται από πρακτικής πλευράς πρόβλημα. Στις σχετικές ερωτήσεις , ο μάστορας μου έλεγε άρες–μαρες-κουκουνάρες. Στα 160.000 Km , που έκανα για δεύτερη φορά αλλαγή ιμάντα εκκεντροφόρου , άλλαξα και τη φλάτζα και τις τσιμούχες που έχει στην άκρη το κάρτερ και το πρόβλημα λύθηκε. Ο κ. Ανδρέας Χάνος αναφέρει , ότι κυκλοφορούν στην αγορά λάδια αμφιβόλου ποιότητας. Θα ήταν χρήσιμο να μας πει: Πως προστατεύεται ο κάθε καταναλωτής- ιδιοκτήτης ,( όχι μόνο για τα λάδια , αλλά για όλα τα ανταλλακτικά του εμπορίου , τα μη γνήσια) ??? Όταν το ίδιο λιπαντικό που χρησιμοποιείται στο συνεργείο της αντιπροσωπείας , το έχω βρει σε χαμηλότερη τιμή σε κατάστημα τι να υποθέσω???? Μπορεί να μας πει κάποιος ειδήμων , αν το ακριβότερο , πρακτικά είναι το καλύτερο???

      1
  • Αριστείδης

    Στην τελευταία αλλαγή λαδιού που έκανα παρατήρησα την επόμενη μέρα που τσέκαρα τα λάδια οτι η στάθμη ηταν σχεδόν μισό πόντο πάνω απο την ένδειξη max . Είναι πρόβλημα αυτό ? Υπάρχει πρόβλημα να το αφήσω έτσι ή πρέπει να πάω να μου αφαιρέσουν την επιπλέον ποσότητα ? Επίσης ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος να ελέγχουμε τα λάδια ? Εγω αφού σβήνω την μηχανή μετά απο χρήση του αυτοκινήτου περιμένω ενα 10έπτο να κάτσουν τα λάδια και τα μετράω . Εσείς?

      1