Ο σωστός έλεγχος των λιπαντικών του κινητήρα γίνεται οπτικά με τη βοήθεια του δείκτη λαδιού, ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε επίπεδο έδαφος.

Η κακή λίπανση οδηγεί στην καταστροφή του κινητήρα.

Τι λένε 3 EXPERTS

40.071 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/2/2017

Προσοχή και έγκαιρος έλεγχος και αντικατάσταση όταν πρέπει

Οι ειδικοί στο service των αυτοκινήτων καταθέτουν τη γνώμη τους και τις συμβουλές τους.

Δρόσος Νικόλαος 
Bosch Car Service
«Η έγκαιρη αλλαγή των λιπαντικών του κινητήρα του αυτοκινήτου είναι μείζονος σημασίας, καθώς από αυτήν εξαρτάται η καλή λειτουργία του. Μειώνει τις τριβές των μηχανικών μερών του κινητήρα, απορροφά τις υψηλές θερμοκρασίες που δημιουργούνται στο εσωτερικό του και τον καθαρίζει από τα υπολείμματα καύσης που δημιουργούνται με το πέρασμα του χρόνου. Με αυτόν τον τρόπο αποτρέπεται η φθορά των μερών του. Καλό θα είναι, λοιπόν, να ακολουθούμε τις οδηγίες του κατασκευαστή για να αποφύγουμε τυχόν ανεπιθύμητες βλάβες.
Εκτός από τα προγραμματισμένα service του αυτοκινήτου, θα πρέπει να ελέγχουμε και μόνοι μας το όχημά μας ανά τακτά χρονικά διαστήματα, προς αποφυγήν απροόπτων. Ο σωστός έλεγχος των λιπαντικών του κινητήρα γίνεται οπτικά, με τη βοήθεια του δείκτη λαδιού, ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε επίπεδο έδαφος. Αφαιρούμε το δείκτη από τον κινητήρα, τον καθαρίζουμε και τον επανατοποθετούμε στον κινητήρα. Τον βγάζουμε ξανά και ελέγχουμε αν η στάθμη του λαδιού βρίσκεται ενδιάμεσα στις θέσεις min και max πάνω στη ράβδο. Η σωστή στάθμη πρέπει να είναι πριν την ένδειξη max. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να κοιτάξουμε και το χρώμα του λιπαντικού, το οποίο δε θα πρέπει να είναι πολύ σκουρόχρωμο. Αν παρατηρήσουμε έλλειψη, τότε πρέπει να συμπληρώσουμε. Προσοχή, όμως να μην υπερβούμε την ένδειξη max.
Αλλοι έλεγχοι που πρέπει να γίνονται στο αυτοκίνητό μας είναι στα υγρά φρένων, το αντιψυκτικό κινητήρα, το υγρό υδραυλικού τιμονιού, τα ελαστικά, τους υαλοκαθαριστήρες, τα φώτα, τη μπαταρία.»

Νίκος Σμυρνιός 
Auto Service
«Η μη τακτική αλλαγή λαδιών στα προβλεπόμενα χιλιόμετρα και αν αντΆ αυτού συμπληρώνουμε το μόνο που κάνουμε είναι να δημιουργούμε κατάλοιπα στον κινητήρα και να φράζουν οι αγωγοί λαδιού , με συνέπεια κάποια στιγμή η ζημιά να είναι μη αναστρέψιμη.»

Ανδρέας Χάνος  
Renault club
«Τα λιπαντικά του κινητήρα στο αυτοκίνητο είναι το Α και το Ω για τη καλή λειτουργιά και μακροζωία του. Τα μεταλλικά μέρη που έχει ο κινητήρας χρειάζονται το λάδι μια να λειτουργούν σωστά, γιατί το λάδι μειώνει τις τριβές και κατεβάζει τις θερμοκρασίες. Αν θέλουμε ο κινητήρας μας να διανύσει πολλά χιλιόμετρα χωρίς πρόβλημα, θα πρέπει τα λάδια να αντικατασταθούν στα χιλιόμετρα που ορίζει ο κατασκευαστής γιατί επικάθονται υπολείμματα καύσης με το πέρασμα του χρόνου. Επίσης πολύ σημαντικό είναι να τηρούμε τις προδιαγραφές που δίνει ο κατασκευαστής όσον αφορά την ποιότητα του λιπαντικού. 
Υπάρχουν λιπαντικά στην αγορά που είναι αμφιβόλου ποιότητος. Η χρήση ενός τέτοιου λιπαντικού μπορεί να είναι καταστροφική για τον κινητήρα μας. Ο συχνός έλεγχος, από τον ιδιοκτήτη, της στάθμης του λαδιού του κινητήρα στο αυτοκίνητο και των χιλιομέτρων που πρέπει να γίνει η αντικατάστασή τους, δίνει μακροζωία στον κινητήρα χωρίς προβλήματα. Διαφορετικά η μη χρήση των παραπάνω θα μας οδηγήσει στην καταστροφή του κινητήρα.»

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • Alexadros

    • Αριστείδης 22/2/2017, 10:07 Για τις συνθήκες ελέγχου λαδιού , αναφέρεται στο βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου (Οσα έχω διαβάσει) Στο πρώτο μου αυτοκίνητο , η πρώτη αλλαγή λαδιών έγινε στα 1.000KM . Το βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου ανέφερε ότι η ποσότητα λαδιού , είναι 2,8 λίτρα χωρίς αλλαγή φίλτρου και 3,4 λίτρα με αλλαγή φιλτρου. Το εξουσιοδοτημένο συνεργείο μου έβαλε 4 λιτρα , ~1,5 εκατοστό παραπάνω από το MAX του δείκτη. Όταν γύρισα στο σπίτι και το έλεγξα , πήρα μία σύριγγα και στην άκρη έβαλα ένα σωληνάκι λεπτό (από αυτά που χρησιμοποιούν στο πότισμα ) και έβγαλα το παραπανίσιο . Στο πρώτο σέρβις πάλι τα ίδια με το συνεργείο . Όταν επέστρεψα στο σπίτι , αφαίρεσα την παραπανίσια ποσότητα με τον ίδιο τρόπο. Πήρα τηλέφωνο τον ιδιοκτήτη του συνεργείου και μου είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και αυτός φέρνει την ευθύνη (Το αυτοκίνητο είχε 3 χρόνια εγγύηση). Πήρα τηλέφωνο τα κεντρικά συνεργεία της εταιρείας και μου είπαν ότι θα πνιγεί η μηχανή, με το λάδι αυτό. Στο επόμενο σέρβις , έβαλαν πάλι 2 δίλιτρα δοχεία , ο ιδιοκτήτης του συνεργείου μου είπε τα ίδια και έμαθα από κάποιον τεχνίτη , ότι αυτό το κάνουν γιατί η μηχανή καίει κάποια λάδια (αναφέρεται και στα βιβλία χρήσης) , για να μην μείνει η μηχανή χωρίς λάδια (Στα μεσοδιαστήματα άλλαζα ο ίδιος λάδια και φίλτρο σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή). Όταν πήγα στο σπίτι δεν αφαίρεσα την παραπανίσια ποσότητα και γύρω στα 25.000Km , άρχισε να παρουσιάζεται υγρασία λαδιού –σταγόνες στην ένωση σασμάν και μηχανής. Το πήγα στο συνεργείο , μου είπε ότι είναι τσιμούχα στροφαλοφόρου , παρήγγειλε το ανταλλακτικό , ‘’κατέβασε’’ το σασμάν , δεν φαινόταν διαρροή , άλλαξε τη τσιμούχα και πλήρωσα μόνο τα λάδια του κινητήρα και τα άλλα ήταν στην εγγύηση όπως μου είπε. Αποτέλεσμα μηδέν και έβαζα την κανονική ποσότητα λαδιού . Διαρροή (ελάχιστη) υπήρχε , χωρίς να δημιουργείται από πρακτικής πλευράς πρόβλημα. Στις σχετικές ερωτήσεις , ο μάστορας μου έλεγε άρες–μαρες-κουκουνάρες. Στα 160.000 Km , που έκανα για δεύτερη φορά αλλαγή ιμάντα εκκεντροφόρου , άλλαξα και τη φλάτζα και τις τσιμούχες που έχει στην άκρη το κάρτερ και το πρόβλημα λύθηκε. Ο κ. Ανδρέας Χάνος αναφέρει , ότι κυκλοφορούν στην αγορά λάδια αμφιβόλου ποιότητας. Θα ήταν χρήσιμο να μας πει: Πως προστατεύεται ο κάθε καταναλωτής- ιδιοκτήτης ,( όχι μόνο για τα λάδια , αλλά για όλα τα ανταλλακτικά του εμπορίου , τα μη γνήσια) ??? Όταν το ίδιο λιπαντικό που χρησιμοποιείται στο συνεργείο της αντιπροσωπείας , το έχω βρει σε χαμηλότερη τιμή σε κατάστημα τι να υποθέσω???? Μπορεί να μας πει κάποιος ειδήμων , αν το ακριβότερο , πρακτικά είναι το καλύτερο???

      1
  • Αριστείδης

    Στην τελευταία αλλαγή λαδιού που έκανα παρατήρησα την επόμενη μέρα που τσέκαρα τα λάδια οτι η στάθμη ηταν σχεδόν μισό πόντο πάνω απο την ένδειξη max . Είναι πρόβλημα αυτό ? Υπάρχει πρόβλημα να το αφήσω έτσι ή πρέπει να πάω να μου αφαιρέσουν την επιπλέον ποσότητα ? Επίσης ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος να ελέγχουμε τα λάδια ? Εγω αφού σβήνω την μηχανή μετά απο χρήση του αυτοκινήτου περιμένω ενα 10έπτο να κάτσουν τα λάδια και τα μετράω . Εσείς?

      1