Τα λιπαντικά των κινητήρων μειώνουν τις τριβές ανάμεσα στα κινούμενα μέρη του κινητήρα.

Γιατί θέλω λιπαντικό στον κινητήρα μου;

40.073 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/2/2017

Τα λιπαντικά των κινητήρων έχουν δύο βασικές λειτουργίες. Πρώτα από όλα λιπαίνουν, δηλαδή μειώνουν τις τριβές ανάμεσα στα κινούμενα μέρη του κινητήρα. Το λάδι δημιουργεί ένα φιλμ το οποίο εισχωρεί ανάμεσα στις δύο επιφάνειες, επιτρέποντάς τους παράλληλα την κίνηση, χωρίς όμως να έρχονται σε επαφή.
Η δεύτερη βασική λειτουργία που εξυπηρετεί το λιπαντικό, είναι η απαγωγή θερμότητας από τα τοιχώματα του κινητήρα. Το λάδι που ρέει εντός του κινητήρα πρέπει να είναι σε τέτοια κατάσταση που η σύνθεσή του να μπορεί να αντέχει τις θερμοκρασίες λειτουργίας.
Ακόμα μια σημαντική λειτουργία του λιπαντικού είναι ότι, λόγω των ειδικών καθαριστικών συστατικών που διαθέτει, φροντίζει και απομακρύνει τα διάφορα υπολείμματα καύσης που δημιουργούνται. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • Alexadros

    • Αριστείδης 22/2/2017, 10:07 Για τις συνθήκες ελέγχου λαδιού , αναφέρεται στο βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου (Οσα έχω διαβάσει) Στο πρώτο μου αυτοκίνητο , η πρώτη αλλαγή λαδιών έγινε στα 1.000KM . Το βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου ανέφερε ότι η ποσότητα λαδιού , είναι 2,8 λίτρα χωρίς αλλαγή φίλτρου και 3,4 λίτρα με αλλαγή φιλτρου. Το εξουσιοδοτημένο συνεργείο μου έβαλε 4 λιτρα , ~1,5 εκατοστό παραπάνω από το MAX του δείκτη. Όταν γύρισα στο σπίτι και το έλεγξα , πήρα μία σύριγγα και στην άκρη έβαλα ένα σωληνάκι λεπτό (από αυτά που χρησιμοποιούν στο πότισμα ) και έβγαλα το παραπανίσιο . Στο πρώτο σέρβις πάλι τα ίδια με το συνεργείο . Όταν επέστρεψα στο σπίτι , αφαίρεσα την παραπανίσια ποσότητα με τον ίδιο τρόπο. Πήρα τηλέφωνο τον ιδιοκτήτη του συνεργείου και μου είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και αυτός φέρνει την ευθύνη (Το αυτοκίνητο είχε 3 χρόνια εγγύηση). Πήρα τηλέφωνο τα κεντρικά συνεργεία της εταιρείας και μου είπαν ότι θα πνιγεί η μηχανή, με το λάδι αυτό. Στο επόμενο σέρβις , έβαλαν πάλι 2 δίλιτρα δοχεία , ο ιδιοκτήτης του συνεργείου μου είπε τα ίδια και έμαθα από κάποιον τεχνίτη , ότι αυτό το κάνουν γιατί η μηχανή καίει κάποια λάδια (αναφέρεται και στα βιβλία χρήσης) , για να μην μείνει η μηχανή χωρίς λάδια (Στα μεσοδιαστήματα άλλαζα ο ίδιος λάδια και φίλτρο σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή). Όταν πήγα στο σπίτι δεν αφαίρεσα την παραπανίσια ποσότητα και γύρω στα 25.000Km , άρχισε να παρουσιάζεται υγρασία λαδιού –σταγόνες στην ένωση σασμάν και μηχανής. Το πήγα στο συνεργείο , μου είπε ότι είναι τσιμούχα στροφαλοφόρου , παρήγγειλε το ανταλλακτικό , ‘’κατέβασε’’ το σασμάν , δεν φαινόταν διαρροή , άλλαξε τη τσιμούχα και πλήρωσα μόνο τα λάδια του κινητήρα και τα άλλα ήταν στην εγγύηση όπως μου είπε. Αποτέλεσμα μηδέν και έβαζα την κανονική ποσότητα λαδιού . Διαρροή (ελάχιστη) υπήρχε , χωρίς να δημιουργείται από πρακτικής πλευράς πρόβλημα. Στις σχετικές ερωτήσεις , ο μάστορας μου έλεγε άρες–μαρες-κουκουνάρες. Στα 160.000 Km , που έκανα για δεύτερη φορά αλλαγή ιμάντα εκκεντροφόρου , άλλαξα και τη φλάτζα και τις τσιμούχες που έχει στην άκρη το κάρτερ και το πρόβλημα λύθηκε. Ο κ. Ανδρέας Χάνος αναφέρει , ότι κυκλοφορούν στην αγορά λάδια αμφιβόλου ποιότητας. Θα ήταν χρήσιμο να μας πει: Πως προστατεύεται ο κάθε καταναλωτής- ιδιοκτήτης ,( όχι μόνο για τα λάδια , αλλά για όλα τα ανταλλακτικά του εμπορίου , τα μη γνήσια) ??? Όταν το ίδιο λιπαντικό που χρησιμοποιείται στο συνεργείο της αντιπροσωπείας , το έχω βρει σε χαμηλότερη τιμή σε κατάστημα τι να υποθέσω???? Μπορεί να μας πει κάποιος ειδήμων , αν το ακριβότερο , πρακτικά είναι το καλύτερο???

      1
  • Αριστείδης

    Στην τελευταία αλλαγή λαδιού που έκανα παρατήρησα την επόμενη μέρα που τσέκαρα τα λάδια οτι η στάθμη ηταν σχεδόν μισό πόντο πάνω απο την ένδειξη max . Είναι πρόβλημα αυτό ? Υπάρχει πρόβλημα να το αφήσω έτσι ή πρέπει να πάω να μου αφαιρέσουν την επιπλέον ποσότητα ? Επίσης ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος να ελέγχουμε τα λάδια ? Εγω αφού σβήνω την μηχανή μετά απο χρήση του αυτοκινήτου περιμένω ενα 10έπτο να κάτσουν τα λάδια και τα μετράω . Εσείς?

      1