Τα βήματα για να το φτιάξεις μόνος σου:
Αφαιρούμε τα πρόσθετα αξεσουάρ (χειρολαβές, μπροστινά σκίαστρα κλπ.) & τα τοποθετούμε ξανά στο τέλος.
Χρησιμοποιούνται 3 διαφορετικές υφές ως φινίρισμα: Πικέ, Βελουτέ & τύπου Alcantara.
Συρματόβουρτσα & γυαλόχαρτο βοηθούν στο να αφαιρεθεί όλο το παλιό υλικό.
Προσοχή στο άπλωμα της κόλλας.
Η διατήρηση του υφάσματος στον ουρανό του αυτοκινήτου σε καλή κατάσταση δεν είναι μια απλή διαδικασία. Αυτό, γιατί με το πέρασμα των χρόνων (συνήθως σε διάστημα 5ετίας – 10ετίας) είναι πολύ πιθανό να ξεκινήσει η αποκόλλησή της, απόρροια των υψηλών θερμοκρασιών – ή ακόμα και της ποιότητας του υλικού -, που συναντώνται στα εδάφη της χώρας μας.
Σε αυτήν την περίπτωση λοιπόν κρίνεται δεδομένο πως, για λόγους αφενός αισθητικούς αφετέρου ασφάλειας, έχει φτάσει πλέον η στιγμή της επισκευής, ειδικά από τη στιγμή που ο ουρανός έχει αρχίσει να φουσκώνει ή να κρεμάει.
Εντούτοις, σε αντίθεση με αυτό που πιστεύει ο πολύς κόσμος, η συγκεκριμένη διαδικασία δεν είναι ούτε τόσο σύνθετη ούτε τόσο δύσκολη. Τουναντίον, πρόκειται για κάτι που μπορεί να κάνει ο οποιοσδήποτε, αρκεί να ακολουθήσει ορισμένα προσεκτικά και μεθοδευμένα βήματα, όπως αυτά που ακολουθούν.
Με το πέρασμα των χρόνων, συνήθως σε διάστημα 5-10 ετών, μπορεί να ξεκινήσει η αποκόλληση της ταπετσαρίας στον ουρανό του αυτοκινήτου.
Όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κάποιος, για να γίνει σωστά η δουλειά εδώ πρέπει να ξεκινήσουμε απομονώνοντας συγκεκριμένα κομμάτια και εξαρτήματα.
Έτσι, ξεκινάμε αφαιρώντας όλα τα επιπλέον αξεσουάρ, όπως π.χ. οι χειρολαβές, τα μπροστινά σκίαστρα, ο εσωτερικός φωτισμός, καθώς και ορισμένα εξαρτήματα στήριξης με το αμάξωμα, ενώ τραβάμε με το χέρι προκειμένου να αποκολληθεί το επιπρόσθετο μέρος της οροφής. Υπόψιν, ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό το τελευταίο, είναι βγάζοντάς το από τη θύρα του πορτ μπαγκάζ.
Ολοκληρώνοντας, φροντίζουμε να αφαιρέσουμε από τον ουρανό του αυτοκινήτου όλο το παλαιό υλικό – και μάλιστα με μεγάλη προσοχή και σχολαστικότητα - καθώς αν δε φύγει εξ ολοκλήρου, τότε δε θα μπορέσουμε να τοποθετήσουμε σωστά το καινούργιο ύφασμα. Για να είμαστε σίγουροι δε, καλό είναι να χρησιμοποιήσουμε συρματόβουρτσα και γυαλόχαρτο, ούτως ώστε να εξαφανιστεί κάθε υπόλειμμα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα σημεία του εσωτερικού φωτισμού και των χειρολαβών. Κατά τη διαδικασία της αφαίρεσης αξεσουάρ (βλ. χειρολαβές, μπροστινά σκίαστρα, εσωτερικός φωτισμός, εξαρτήματα στήριξης), τραβάμε με το χέρι προκειμένου να αποκολληθεί το επιπρόσθετο μέρος της οροφής.
Χρησιμοποιώντας ένα πινέλο, απλώνουμε την κόλλα πάνω στην επιφάνεια του ουρανού του αυτοκινήτου, καθώς και στο πίσω μέρος του υφάσματος, στην πλευρά που βρίσκεται το αφρώδες υλικό.
Αξιοποίηση της κόλλας & επανατοποθέτηση
Στη συνέχεια, σειρά παίρνει η κόλλα, την οποία απλώνουμε πάνω στην επιφάνεια του ουρανού με ένα πινέλο, καθώς και στο πίσω μέρος του υφάσματος, σε στάδια ανά τριάντα εκατοστά εκεί που βρίσκεται το αφρώδες υλικό, αφήνοντας ένα μικρό χρονικό περιθώριο για να εξατμιστεί το πολύ διαλυτικό. Συνιστάται, εξάλλου, ο ουρανός μαζί με το ύφασμα να μείνουν για περίπου ένα 24ωρο εκτός αυτοκινήτου σε μέρος με σκιά, ώστε η κόλλα να στεγνώσει τελείως.
Πιο πριν, προκειμένου να είμαστε σίγουροι για την πορεία των εργασιών μας, τοποθετούμε το καινούργιο ύφασμα στον ουρανό του αυτοκινήτου, φροντίζοντας η εφαρμογή να είναι άψογη στα σημεία του εσωτερικού φωτισμού και των χειρολαβών, αλλά με μεγάλη προσοχή. Και αυτό, γιατί επιβάλλεται να προσέχουμε να μην πιέσουμε πολύ σκληρά κατά την τοποθέτηση, διότι η κόλλα μπορεί να διαπεράσει το ύφασμα.
Έχοντας πράξει όλα τα παραπάνω, λοιπόν, γυρίζουμε τις άκρες του υφάσματος από την εσωτερική πλευρά του ουρανού και κόβουμε το ύφασμα που περισσεύει. Ακολουθεί η επανατοποθέτησή του στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και κλείνουμε με την τοποθέτηση ξανά των αποσπώμενων μερών που αφαιρέθηκαν στην αρχή της διαδικασίας, δηλαδή των σκιάστρων, των χειρολαβών και του εσωτερικού φωτισμού. Οδεύοντας προς το τέλος της διαδικασίας, γυρίζουμε τις άκρες του υφάσματος από την εσωτερική πλευρά του ουρανού και κόβουμε το ύφασμα που περισσεύει.
Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την τοποθέτηση ξανά των αποσπώμενων μερών που αφαιρέθηκαν κατά το ξεκίνημα, δηλαδή των σκιάστρων, των χειρολαβών και του εσωτερικού φωτισμού.
Υλικά Ταπετσαρίας: 55 χρόνια ποιότητας & εμπειρίας
Με έδρα στον ¶γιο Ιωάννη (Ρέντη), η επιχείρηση Υλικά Ταπετσαρίας δραστηριοποιείται εδώ και 55 χρόνια στον τομέα των επίπλων, ενώ τον τελευταίο καιρό αποφάσισε να επεκτείνει τη δράση της και στην προμήθεια & διάθεση ποιοτικών υλικών ταπετσαρίας.
Διαθέτοντας υλικά ταπετσαρίας για έπιπλα, αυτοκίνητα & σκάφη, καθώς και υλικά επιπλοποιίας & συσκευασίας, η εταιρεία εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 1.800 τετραγωνικών μέτρων, ξεχωρίζοντας τόσο για το εξειδικευμένο προσωπικό της που είναι πάντοτε πρόθυμο να απαντήσει σε κάθε ερώτημα, όσο και για την αμεσότητα στην παράδοση των εμπορευμάτων της.