…Και πόσο ξοδεύει; Ποιοι παράγοντες καθορίζουν την απόφαση για την επιλογή αυτοκινήτου σε μια εποχή όπου οι πολλαπλές επιλογές σε μοντέλα και εναλλακτικά καύσιμα, μας καθιστούν σχεδόν αναποφάσιστους;
Κόστος, κόστος, κόστος…Και όμως αυτό είναι που κοιτάμε πρωτίστως και δευτερευόντως συνυπολογίζουμε τις επιδόσεις, το design και την προστασία του περιβάλλοντος. Τα οχήματα φυσικού αερίουπληρούν όλες τις προδιαγραφές εξοικονόμησης κόστους και ενέργειας ενώ μετρούν επιδόσεις οι οποίες τα καθιστούν ανταγωνιστικά και θέτουν όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν «σε ρυθμούς φυσικού αερίου». Και βέβαια, οι συστάσεις για την «πράσινη» διάσταση του φυσικού αερίου ως το πλέον οικολογικό καύσιμο είναι πλέον περιττές, ωστόσο υπενθυμίζεται ότι με τη χρήση του φυσικού αερίουεκλύονται 25% λιγότερες ποσότητες CO2, 35% λιγότερα μικροσωματίδια, 99,9% λιγότεροι αρωματικοί υδρογονάνθρακες και 52% λιγότερα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη.
Η αγορά και οι μετρήσεις δίνουν ξεκάθαρες απαντήσεις για τις επιδόσεις ενός οχήματος CNG ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου κερδίζουν πρωτιές επιδόσεων και οικονομίας.
Volkswagen: Eco up!. Αυτονομία και χαμηλό κόστος
Σύμφωνα με τον κ. Θανάση Κονιστή, Marketing Manager της Volkswagen, υπογραμμίζει τις επιδόσεις αλλά και την εξοικονόμηση που εξασφαλίζει το μοντέλο eco up!, που είναι το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο φυσικού αερίου στην ελληνική αγορά: «Το eco up!, κληρονομεί την 20ετή εμπειρία της Volkswagen στην τεχνολογία κινητήρων φυσικού αερίου. Eφοδιάζεται με τον νέο τρικύλινδρο κινητήρα 999cc CNGαπόδοσης 68PS με BlueMotion Technology. Ο συνδυασμός αυτός επιτυγχάνει εντυπωσιακές αποδόσεις σε επίπεδα αυτονομίας αλλά και οικονομίας χρήσης. Το eco up! καταναλώνει 2,9 κιλά CNG ανά 100 χλμ. ενώ εκπέμπει μόλις 79 γρ./χλμ. CO2. Για να γίνει ιδιαίτερα αντιληπτό το χαμηλό κόστος χρήσης που εξασφαλίζει το eco up! αρκεί να αναφέρουμε ότι με 0,97 ευρώ (τρέχουσα τιμή ανά κιλό του CNG) και με μέση κατανάλωση 2,9 κιλά CNG, απαιτεί μόλις 2,8 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα! Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με 2 δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 11κιλά ενώ εναλλακτικά μπορεί να κινηθεί και με βενζίνη καθώς διαθέτει ρεζερβουάρ χωρητικότητας 10 λτ. Συνδυαστικά, η αυτονομία του eco up! ανέρχεται στα 580χλμ.».
Fiat Panda Natural Power: Οικονομία που ξεπερνά το 60%
Το Fiat Panda Natural Power μπορεί να διανύσει 1.148χλμ (με συνδυασμό των ρεζερβουάρ βενζίνης και φυσικού αερίου), ενώ η οικονομία καυσίμου μπορεί να ξεπεράσει το 60% με τη χρήση φυσικού αερίου, έναντι της βενζίνης. Διαθέτει καινοτόμο δικύλινδρο 0,9 Twin Air Turbo Natural Power κινητήρα των 80 ίππων και καταναλώνει μόλις 3,1 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χλμ.
Πρωτιά επιδόσεων για το G Tron και το Golf Variant
Τις δύο πρώτες θέσεις στην κατάταξη οικονομίας κατέλαβαν τα αυτοκίνητα «FISIKON» διπλού καυσίμου CNGκαι βενζίνης, G-Tron και Golf Variant, στο «HiTech EKO Mobility Rally». Συγκεκριμένα, στον αγώνα έλαβαν μέρος δύο εργοστασιακά αυτοκίνητα διπλού καυσίμου CNG(Compressed Natural Gas - φυσικού αερίου κίνησης αυτοκινήτων) ένα AUDI A3 1,4 G-TRON και ένα VOLKSWAGEN GOLF VARIANT 1,4 αναδεικνύοντας το φυσικό αέριο κίνησης, όχι μόνο ως ένα φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο με μεγάλη απόδοση αλλά και ως το οικονομικότερο όλων, σύμφωνα με την κατάταξη οικονομίας.
Οι καταναλώσεις των οχημάτων για την κάλυψη των 548 χλμ του αγώνα ήταν:
1. AUDI A3 1,4 G-TRON : 16,61 κιλά φυσικού αερίου (CNG) και 2,29 λτ. βενζίνη, συνολικού κόστους 19,56 ευρώ.
2. VOLKSWAGEN GOLF VARIANT 1.4 : 18,9 kg φυσικού αερίου (CNG) και 3,64 λτ. βενζίνη, συνολικού κόστους 21,59 ευρώ.
Εξοικονόμηση που μετριέται σε χρήμα, ενέργεια και περιβαλλοντικές επιπτώσεις
Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου καταδεικνύει ότι η οδήγηση ενός οχήματος που κινείται με φυσικό αέριοεπιτυγχάνει εξοικονόμηση πάνω από το 50% σε σύγκριση με ένα όχημα που κινείται με βενζίνη και εξοικονόμηση που υπερβαίνει το 30% σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο. Όλο και περισσότερες κυβερνήσεις προωθούν το φυσικό αέριο ως βάση μιας ενεργειακής πολιτικής που θα είναι απαγκιστρωμένη από την εξάρτηση της εισαγωγής πετρελαιοειδών. Ακόμα και σε χώρες που παράγουν πετρέλαιο, όπως το Ιράν και η Βενεζουέλα, οι πολιτικοί ενθαρρύνουν την εισαγωγή φυσικού αερίου για να αυξήσουν την εξαγωγή πετρελαίου. Αξίζει να αναφερθεί ότι ένα κιλό ΦΑ περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Πιο συγκεκριμένα 1 κιλό φυσικό αέριοκίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λτ. Βενζίνη, 1,3 λτ. πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο. Το φυσικό αέριο αποτελεί τη γέφυρα για ακόμα πιο καθαρές λύσεις στην αυτοκίνηση πχ χρήση υδρογόνου.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Αερίου, IGU, το φυσικό αέριο αποτελεί πλέον μια επιβεβλημένη εναλλακτική καθώς ο ρόλος των καυσίμων έχει καταστεί μέρος της εφαρμογής μιας πολιτικής υπέρ της μείωσης των εκπομπών ρυπογόνων ουσιών αλλά και της οικονομικής μετακίνησης, είτε πρόκειται για ιδιωτικά και δημόσια οχήματα, είτε για βαριά επαγγελματικά φορτηγά ή πλοία και τρένα. Σήμερα κυκλοφορούν περίπου 20.000.000 οχήματα φυσικού αερίου ενώ οι υποδομές έχουν αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό προκειμένου να εξυπηρετηθεί η αυξημένη ζήτηση. Το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται στις μεταφορές μπορεί να μειώσει έως και 30% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με το πετρέλαιο και το diesel ενώ τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριοσημειώνουν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 25% σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και κατά 20% σε σύγκριση με τα οχήματα που κινούνται με diesel. Παράλληλα, τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριοπαρουσιάζουν κατά 95% μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε σύγκριση με το πετρέλαιο και το diesel.