Με τον κλιματισμό ο οδηγός επιλέγει την επιθυμητή θερμοκρασία στην καμπίνα. Βάσει αισθητήρων ο κλιματισμός διατηρεί αυτή τη θερμοκρασία σταθερή συμβάλλοντας στην απόλυτη άνεση των επιβατών. Όταν η επιθυμητή θερμοκρασία επιτευχθεί το έργο για τη διατήρησή της είναι ευκολότερο με τη λειτουργία auto, κάτι που έστω και λίγο ωφελεί την κατανάλωση. Τα πιο εξελιγμένα συστήματα κλιματισμού προσφέρουν και δυνατότητα για ξεχωριστές ρυθμίσεις στον αέρα που φτάνει σε οδηγό, συνοδηγό, αλλά και πίσω επιβάτες. Συνήθως ο εργοστασιακός κλιματισμός αποτελεί μέρος πακέτων πλούσια εξοπλισμένων εκδόσεων με την τιμή να περιλαμβάνει και άλλα καλούδια, που σε τελικά ανάλυση να συμφέρει. Επίσης ο κλιματισμός προσφέρει άμεσο ξεθάμπωμα τον τζαμιών με το πάτημα ενός και μόνο κουμπιού. Βέβαια η πολυπλοκότητά του έχει και κάποιο παραπάνω κόστος συντήρησης.
Που κερδίζει το AirCondition Το σύστημα Air Condition είναι πιο απλό στην κατασκευή και χρησιμοποιεί το σύστημα θέρμανσης και αερισμού της καμπίνας για να στείλει στην καμπίνα τον αέρα, που έχει προηγουμένως ψύξει ο σχετικός μηχανισμός. Ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού και η σχετική απλότητα του επιτρέπει να έχει χαμηλό σχετικά κόστος. Από την άλλη λειτουργεί συνέχεια με την ίδια ένταση αντλώντας ενέργεια από τον κινητήρα. Επίσης ο οδηγός θα πρέπει να ασχολείται τακτικά με την λειτουργία-απενεργοποίηση του και με συνεχείς μικρορυθμίσεις, αφού δεν υπάρχει τρόπος ελέγχου της θερμοκρασίας στην καμπίνα πέρα από τη αίσθηση των επιβατών.
Ποιο κερδίζει; Σε τελική ανάλυση ο κλιματισμός είναι μια καθόλα καλύτερη επιλογή από το απλό Air Condition. Δεν είναι εξοπλιστικό φούμαρο πολυτελείας και αν βάλεις τα πράγματα κάτω το παραπάνω κόστος του μπορεί να καλυφθεί σε βάθος χρόνου από την οικονομία στην κατανάλωση.