Aνοδική η πορεία των ελέγχων την τελευταία διετία σύμφωνα με τα στατιστικά του Υπουργείου Μεταφορών. Ενώ περαιτέρω αύξηση θεωρείται βεβαία πως θα επιτευχθεί κατά την διάρκεια του 2018.
Ο έλεγχος ΚΤΕΟ είναι μία διαδικασία ελέγχου ασφάλειας (για όλους μας) ή ένα αναγκαίο κακό ; Όπως και αν το βλέπουμε είναι μία υποχρέωση που δεν πρέπει να αμελεί κανένας μας. Για να δούμε κάποια στοιχεία σχετικά με τις διελεύσεις-ελέγχους που έγιναν στα ΚΤΕΟ τη χρονιά που μας πέρασε, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ας μιλήσουμε με αριθμούς
Για το έτος 2017 λοιπόν, παρατηρήθηκε μια αύξηση κατά 24% στον αριθμό των οχημάτων που πέρασαν ΚΤΕΟ σε σχέση με το 2016. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των οχημάτων που ελέγχθηκαν ανέρχεται στο 2.929.970 το 2017 ενώ το 2016 ήταν 2.363.797 για όλες τις κατηγορίες. Η αύξηση αυτή στα ελεγχόμενα οχήματα δεν οφείλεται στο ότι οι κάτοχοί τους αντιλήφθηκαν την αναγκαιότητα του ελέγχου, ούτε και στο ότι βρέθηκε λύση στα οικονομικά τους προβλήματα που κάποιες φορές τους αποτρέπουν από το να περνάνε ΚΤΕΟ, αλλά στο γεγονός πως το 2015 υπήρχε μεγάλη μείωση στα πρόστιμα για εκπρόθεσμους ελέγχους.
Αποτελέσματα της έρευνας
Από τα 2.929.970 οχήματα που πέρασαν έλεγχο το 2017, τα 2.351.143 ήταν οχήματα ελαφρού τύπου (επιβατικά Ι.Χ. και Δ.Χ. και φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους). Από αυτά: - 677.367 (28,8%) βρέθηκαν χωρίς καθόλου ελλείψεις -1.552.143 (66,0%) παρουσίασαν δευτερεύουσες ελλείψεις & - 121.531 ( 5,2%) εντοπίστηκαν με σοβαρές ελλείψεις ,σε οχήματα ελαφρού τύπου (σε 102 από αυτά τα οχήματα κρίθηκε πως έχουν επικίνδυνες ελλείψεις).
Περαιτέρω άνοδος το 2018
Για να δούμε φέτος (2018) έν αναμονή της ηλεκτρονικής διασταύρωσης των οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ αλλά και με βάση την ΝΕΑ νομοθεσία που ενέταξε στην αρμοδιότητα των ΚΤΕΟ και τον έλεγχο των εγκαταστάσεων χιλιάδων Υγραεριοκίνητων οχημάτων, πως θα διαμορφωθούν τα νούμερα.