Άναψε το λαμπάκι ότι είναι χαμηλή η στάθμη του λαδιού του κινήτηρα σου; Τι θα κάνεις τώρα; Θα προσθέσεις ποσότητα ή θα κάνεις αλλαγή; Προτού αποφασίσεις το πρώτο, δες τις συνέπειες θα έχει για την υγεία του αυοτκινήτου σου.
Φαίνεται ότι υπάρχει μια κοινή παρανόηση ότι η συμπλήρωση λαδιού στον κινητήρα είναι συνώνυμη με την αλλαγή. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν θεμελιώδεις διαφορές μεταξύ τους. Η πρακτική της συμπλήρωσης είναι ουσιαστικά ακριβώς όπως ακούγεται - προσθέτεις φρέσκο λάδι πάνω από το υπάρχον. Ωστόσο, το πρόβλημα με την ανάμειξη νέου και παλαιού λαδιού είναι ότι το νέο λάδι μπορεί να μολυνθεί κατά τη διαδικασία ή να επιτρέψει στις ακαθαρσίες να συνεχίσουν να δημιουργούνται στον κινητήρα σου.
Επιπλέον, ενώ το λάδι κινητήρα μπορεί να υποβαθμιστεί με την πάροδο του χρόνου, συνήθως η στάθμη δεν πρέπει να πέφτει πολύ μεταξύ των αλλαγών. Αν λοιπόν το να συμπληρώνεις λάδι σου έχει γίνει συνήθεια, τότε πρέπει να ψάξεις για κάποιο μηχναικό πρόβλημα όπως:
-Το όχημά σου χάνει λάδια. -Ο κινητήρας σου μπορεί να καίει υπερβολικές ποσότητες λαδιού λόγω ζητημάτων όπως κατεστραμμένα έμβολα ή βαλβίδες.
Βέβαια, σε αντίθεση με την συμπλήρωση, με την αλλαγή το παλιό λάδι απομακρύνευαι πλήρως, όπως επίσης και το φίλτρο λαδιού. Έτσι το φρέσκοτ λάδι μπορεί να λιπαίνει τα μέρη του κινητήρα σου και να το προστατεύει καλύτερα.
Πως και πόσο θα προσθέσεις;
Αν και όπως είπαμε δεν είναι μία καλή επιλογή, πριν αποφασίσεις να προσθέσεις λάδι θα πρέπει να τσεκάρεις το λάδι που υπάρχει μέσα στον κινητήρα σου. Αφού βεβαιωθείς ότι η μηχανή είναι δροσερή, αφαίρεσε τη ράβδο μέτρησης και σκούπησε την με ένα καθαρό πανί. Στη συνέχεια, τοποθέτησε την και πάλι στη θήκη μέχρι τέρμα, περίμενε λίγα δευτερόλεπτα και τράβηξε την για να εξετάσεις τη στάθμη, τη μυρωδιά και το χρώμα του λαδιού. Οι χαρακώσεις θα σου πουν πόσο λάδι έχει το αυτοκίνητό, ενώ η μυρωδιά και το χρώμα θα σε βοηθήσει να προσδιορίσεις εάν είναι μολυσμένο. Σε περίπτωση που μυρίζει γλυκά ή έχει μαύρο χρώμα, θα πρέπει να πας άμεσα συνεργείο.
Όταν έρθει η στιγμή να αγοράσεις λιπαντικό, έχε στο μυαλό σου ότι θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής του αυοτκινήτου σου. Για να το προσθέσεις, αρχικά απενεργοποίησε το όχημά σου και περίμενε να κρυώσει ο κινητήρας. Αφαίρεσε το καπάκι πλήρωσης και ρίξτε το σιγά σιγά. Η υπερπλήρωση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον κινητήρα σου, οπότε ξεκινήστε προσθέτοντας μικρές ποσότητες κάθε φορά και ελέγχοντας συχνά τη στάθμη λαδιού κατά την πλήρωση.
Μετά από περίπου ένα λεπτό αναμονής, το λάδι θα φτάσει στον πάτο, έλεγξε ξανά τη ράβδο μέτρησης. Εάν η στάθμη λαδιού είναι ακόμα κάτω από την ελάχιστη ένδειξη, προσθέστε περισσότερο λάδι και συνέχισε τον έλεγχο έως ότου η στάθμη είναι μεταξύ του ελάχιστου και του μέγιστου βαθμού. Κούμπωσε ξανά το καπάκι και είσαι έτοιμος.
Μπορεί να γίνει η διαδικασία σε ζεστό κινητήρα;
Είναι καλύτερο να μην προσθέσεις λάδι σε ένα καυτό ή σε λειτουργία κινητήρα. Όχι μόνο η στάθμη λαδιού θα είναι λίγο υψηλότερη επειδή είναι ζεστός, αλά και η τυχαία ρίψη λαδιού σε έναν καυτό κινητήρα μπορεί να προκαλέσει καπνό ή ακόμα και φωτιά.
Μην ξεχνάς και πάλι!
Η συμπλήρωση λαδιού δεν αντικαθιστά την πλήρη αλλαγή. Αν κάνεις κάποιο λάθος, μπορεί να αποβεί μη αναστρέψιμο για το αυτοκίνητό σου! Η καλύτερη επιλογή που έχεις να κάνεις είναι να απευθυνθείς στο συνεργείο σου!