Μεγάλοι μπελάδες περιμένουν τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με «πειραγμένους» χιλιομετρητές, με το νέο νόμο που ψηφίστηκε και προβλέπει πώς θα αντιμετωπίζονται πλέον τα αυτοκίνητα με «γυρισμένα» χιλιόμετρα!
Μέχρι τώρα, στα ΚΤΕΟ ο ελεγκτής κατέγραφε την ένδειξη του χιλιομετρητή στο δελτίο τεχνικού ελέγχου, ενώ αν η ένδειξη δεν ήταν συνακόλουθη της προηγούμενης σημείωνε σχετική παρατήρηση. Με το νέο νόμο πλέον, κατά τον τεχνικό έλεγχο εξετάζεται το ιστορικό των δελτίων τεχνικού ελέγχου, δηλαδή όλα τα δελτία των τελευταίων ετών και όχι μόνο το προηγούμενο.
Εκεί αν διαπιστωθεί ότι υπάρχει ανακολουθία στις ενδείξεις χιλιομετρητή, τότε:
1. δεν εκδίδεται βεβαίωση ΚΤΕΟ,
2. σημειώνεται η παρατήρηση Σοβαρή Έλλειψη σε ειδικό κωδικό στο δελτίο ελέγχου
3. υποχρεώνεται ο ιδιοκτήτης να διορθώσει τα «γυρισμένα» χιλιόμετρα και να
υποβληθεί σε επανέλεγχο εντός 30 ημερών.
Για τη διόρθωση των «γυρισμένων» χιλιομέτρων υπολογίζεται ότι έχουν διανυθεί 1.000 χιλιόμετρα για κάθε μήνα του χρονικού διαστήματος που μεσολαβεί μεταξύ της τελευταίας σωστής ένδειξης και της «πειραγμένης», ήτοι για μία διετία (24x1.000) 24.000 χιλιόμετρα.
Πέραν, όμως, της αποκατάστασης της χιλιομετρικής ένδειξης, θα επιβάλλονται και πρόστιμα στους παραβάτες (εκούσιους και ακούσιους). Ωστόσο, ακόμη δεν έχει εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση που θα καθορίζει τα διοικητικά πρόστιμα. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Auto Τρίτη, η Υπουργική Απόφαση αναμένεται να εκδοθεί τον Σεπτέμβριο.