Τι γίνεται με τις καρμανιόλες στο δρόμο; Εκείνα τα πρόστιμα και οι διασταυρώσεις με τα οποία η οδική μας ασφάλεια θα βελτιωνόταν ; Ο λόγος για τους τεχνικούς ελέγχους ΚΤΕΟ.
Σε κυβερνάν οι «έλα μωρέ μαζί και οι δε βαριέσαι» ; (λέει ένα ελληνικό χιπ-χόπ άσμα). Αποτέλεσμα ; Για την ακρίβεια ένα από τα αποτελέσματα της παύσης των πάντων και λόγω εκλογών, είναι και το ότι συνεχίζουν να κυκλοφορούν στους δρόμους όλης της χώρας πάνω από 1.500.000 ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ Ιδ. Χρήσης οχήματα.
Θυμίζουμε πως το σύστημα ήταν προγραμματισμένο να τεθεί σε εφαρμογή πέρυσι, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί η σχετική εντολή για τη διενέργεια διασταυρώσεων των βάσεων δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών (ΥΜΕΤ) που εκδίδει τις άδειες κυκλοφορίας και του υπουργείου Οικονομικών (που εκδίδει τα τέλη κυκλοφορίας).
Για την ιστορία, τον Οκτώβριο του 2018 πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες δοκιμαστικές διασταυρώσεις στοιχείων των δύο βάσεων δεδομένων, χωρίς να ακολουθήσει αποστολή προστίμων. Στη συνέχεια προκλήθηκε και μια δυσλειτουργία στα ΚΤΕΟ (βγήκαν off οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων για ένα Σαββατοκύριακο). Αυτό οδήγησε στο να μην είναι δυνατή η έκδοση ηλεκτρονικών παραβόλων για τη διεκπεραίωση εκπρόθεσμων ελέγχων από ΚΤΕΟ. Κατόπιν, το σύστημα δοκιμάστηκε, διαπιστώθηκε ότι λειτουργεί πλήρως, αλλά δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία. Η αγορά υποστηρίζει πως η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος κρατά τη σχετική κοινή υπουργική απόφαση (η οποία είναι υπογεγραμμένη από τον υπουργό υποδομών) σε ένα συρτάρι του υπουργείου οικονομικών αναμένοντας την υπογραφή του αρμοδίου υπουργού Οικονομικών.
Έτσι, πριν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου δεν αναμένεται να ενεργοποιηθεί το σύστημα. Κατά συνέπεια κανένας δεν θα λάβει επιστολή με πρόστιμο στο σπίτι. (κάτι που πριν από 2,5 χρόνια έστειλε χιλιάδες οδηγούς στις σειρές των ΚΤΕΟ.
Θυμίζουμε πως το ύψος των προστίμων για εκπρόθεσμη υποβολή σε έλεγχο ΚΤΕΟ σχετίζεται με την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας καθώς και τον τύπο του οχήματος μας και κυμαίνεται από 10 έως 124 ευρώ.