Πάνω από όλα η πρόληψη.
Στα 4 χρόνια ο πρώτος έλεγχος, ανά διετία από εκεί και πέρα.
Τα δικαιολογητικά που πρέπει να φέρεις μαζί σου.
Τι περιλαμβάνει ο έλεγχος & τι ισχύει με τα διαφορετικά συστήματα κίνησης (βλ. diesel, LPG).
Πρόστιμα & ποινές.
Λαμβάνοντας υπόψη πως η – υποχρεωτική από το νόμο - επίσκεψη σε Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου δε γίνεται να απουσιάζει από το πλάνο οποιουδήποτε κατόχου Ι.Χ., αντιλαμβάνεται κανείς πως στην προκειμένη περίπτωση οφείλουμε να είμαστε απόλυτα προετοιμασμένοι και να μην αφήσουμε την παραμικρή λεπτομέρεια στην τύχη.
Να ξεκινήσουμε από τα απλά… Το να περάσεις το αυτοκίνητό σου από ΚΤΕΟ δεν είναι προαιρετικό. Είναι υποχρεωτικό. Διότι, πέρα από την επιτακτική – βάσει νόμου - φύση της διαδικασίας, τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου αποτελούν συν τοις άλλοις δικλίδα ασφαλείας σε αλλεπάλληλα επίπεδα. Για τον οδηγό, για το όχημα, αλλά και για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Για αρχή, βεβαίως, να ξεκαθαρίσουμε εδώ πως το ΚΤΕΟ ενέχει πάνω από όλα το στοιχείο της πρόληψης ανεπιθύμητων καταστάσεων. Λογικό, άλλωστε οι όποιες τεχνικές βλάβες σε ένα όχημα μπορούν να συνιστούν απόρροια είτε φυσιολογικής φθοράς είτε κακής συντήρησης, με τις επιπτώσεις να ποικίλλουν: από ζημιές που θα μείωναν ενδεχομένως τη διάρκεια ζωής του Ι.Χ., μέχρι περιστατικά που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πολύ σοβαρά ατυχήματα.
Συνεπώς, από τη στιγμή που η διατήρηση της αξίας του αυτοκινήτου σου κρίνεται ασυζητητί αδιαπραγμάτευτη, ο έλεγχος στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να γλιτώσει τον κάτοχο τόσο από περιττές δαπάνες συντήρησης, όσο και από ολόκληρες αλλαγές εξαρτημάτων.
Στα 4 χρόνια ο πρώτος έλεγχος, ανά διετία από εκεί και πέρα
Όλα ωραία μέχρι εδώ, ωστόσο πότε πρέπει να περάσει το Ι.Χ. σου από ΚΤΕΟ; Αρχής γενομένης από την πρώτη άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, ο τεχνικός έλεγχος προβλέπεται να λάβει χώρα στα 4 χρόνια (με προθεσμία μέχρι και μια εβδομάδα ύστερα από τη λήξη της τετραετίας), ενώ από εκεί και πέρα η διαδικασία επαναλαμβάνεται ανά δυο έτη.
Όσο για την επιλογή του
ΚΤΕΟ, τώρα, καλό είναι να απευθυνθείς σε κάποιο που να βρίσκεται κοντά στο χώρο κατοικίας ή εργασίας σου – για οικονομία χρόνου.
Τα δικαιολογητικά που πρέπει να φέρεις μαζί σου
Συνακόλουθα, ο κάτοχος πρέπει να γνωρίζει όλα τα έγγραφα, τα οποία πρέπει να έχει μαζί του κατά τη διαδικασία του ελέγχου. Αυτά είναι: η άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, η ταυτότητα & το δίπλωμα του κατόχου, καθώς και το προηγούμενο δελτίο από τεχνικό έλεγχο.
Βεβαίως, το όχημα έχει το δικαίωμα να το προσκομίσει για έλεγχο όχι μόνο ο ιδιοκτήτης, αλλά και οποιοδήποτε άλλο άτομο έχει στη διάθεσή του την πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, αρκεί να διαθέτει κάποιο έγγραφο (βλ. αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης) που να επαληθεύει την ταυτότητά του.
Εφόσον πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις, λοιπόν, θα ακολουθήσουν κατά σειρά οι διαδικασίες της κατάθεσης εγγράφων, του τεχνικού ελέγχου, της πληρωμής και της παραλαβής της βεβαίωσης από τον τεχνικό έλεγχο (σ.σ. εξαιρείται το σενάριο που εντοπιστεί κάποια βλάβη & χρειαστεί επανέλεγχος).
Τι περιλαμβάνει ο έλεγχος & τι ισχύει με τα διαφορετικά συστήματα κίνησης (βλ. diesel, LPG)
Περνώντας από ΚΤΕΟ, κατά κανόνα το Ι.Χ. αξιολογείται σε παράγοντες όπως:
-Ο έλεγχος στον κινητήρα και στο σύστημα μετάδοσης κίνησης: Αναμενόμενο, εξάλλου ένας προβληματικός στη λειτουργία του κινητήρας μπορεί να έχει μειωμένη απόδοση ή να εκπέμπει αυξημένα επίπεδα ρύπων. Για αυτό το λόγο, η διάγνωση εδώ πραγματοποιείται μέσα από το σύστημα OBD-II (On-Board Diagnostics), το οποίο συνδέεται με την ηλεκτρονική μονάδα του οχήματος, αναγνωρίζοντας τυχόν πιθανές δυσλειτουργίες προτού εξελιχθούν σε σοβαρές βλάβες. Τοιουτοτρόπως, αποφεύγονται προβληματικές καταστάσεις σε καύσιμα, διαρροές, κιβώτιο ταχυτήτων κ.ο.κ.
-Ο έλεγχος στα συστήματα φρένων: Καμία πρωτοτυπία εδώ, δεδομένου πως από τα φρένα εξαρτάται η ασφάλεια του οχήματος, αλλά και των επιβατών. Συνεπώς, οποιαδήποτε φθορά ή ζημιά σε τακάκια, δίσκους και υγρά φρένων ενδέχεται να αποδειχτεί ιδιαίτερα επικίνδυνη.
-Οι έλεγχοι σε ανάρτηση & τροχούς: Κι εδώ αναμενόμενη η επισήμανση. Διότι από τη στιγμή που η ανάρτηση είναι το σύστημα εκείνο που απορροφά τους κραδασμούς του οδοστρώματος, τυχόν προβλήματα π.χ. στα αμορτισέρ, μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια ελέγχου.
Τροχοί, ευθυγράμμιση, ζυγοστάθμιση, ελαστικά και τροχαλία, ακολούθως, επίσης περνούν από έλεγχο, ενώ ιδιαίτερα κομβική είναι η προσοχή που δίνεται στους καταλύτες & στα συστήματα εξάτμισης για τον περιορισμό στις εκπομπές των ρύπων.
Στο ίδιο πλαίσιο, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ελέγχονται για τα συστήματα SCR (Selective Catalytic Reduction) & DPF (Diesel Particulate Filter), που μειώνουν τις εκπομπές σωματιδίων & οξειδίων του αζώτου, ενώ όσον αφορά στα οχήματα με μετατροπή υγραερίου LPG αξίζει να αναφερθεί εδώ πως πέρα από την πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας, ο κάτοχος (ή κάποιο άλλο άτομο που θα πάει το Ι.Χ. για έλεγχο) θα πρέπει να έχει μαζί του μια πρωτότυπη υπεύθυνη δήλωση του εγκαταστάτη, όπου θα αναφέρονται τα εξαρτήματα του συστήματος. Υπενθυμίζεται δε, πως η δεξαμενή, βάσει νόμου, πρέπει να αλλάζει ανά δεκαετία – κάτι που επίσης πρέπει να επαληθεύεται και από τα αντίστοιχα έγγραφα.
Πρόστιμα & ποινές
Στο σενάριο εντούτοις που, κόντρα στις επιταγές της νομοθεσίας, δεν έχεις περάσει το αυτοκίνητό σου από ΚΤΕΟ, τότε τι γίνεται; Σε αυτό το ενδεχόμενο, λοιπόν, εφόσον σε «τσακώσει» η τροχαία, η παράβαση τιμωρείται με πρόστιμο 200 ευρώ, ενώ υποχρεωτικά περνάς και το όχημα από ΚΤΕΟ (σ.σ. η τιμή για Ι.Χ. είναι γύρω στα 55 ευρώ).
Αντίστοιχα, αν έχεις περάσει μεν το αυτοκίνητό σου από ΚΤΕΟ, αλλά έχεις καθυστερήσει να το ξαναπάς στις προθεσμίες διενέργειας τακτικού ελέγχου στη διετία που ακολουθεί, τότε το πρόστιμο μπορεί να φτάσει κλιμακωτά ακόμα και στα 70 ευρώ (από εξάμηνο και πάνω).
myΚΤΕΟ Θαλάσσης: Με τεράστια εμπειρία σε όλα τα οχήματα
Ως ένα από τα πλέον γνωστά & καταξιωμένα ιδιωτικά ΚΤΕΟ στη χώρα μας, το
myΚΤΕΟ Θαλάσσης πραγματοποιεί τεχνικό έλεγχο πάνω σε Ι.Χ., μοτοσικλέτες και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, διαθέτοντας 8 σημεία ελέγχου σε όλη την Ελλάδα.
Με 12 χρόνια τεχνογνωσίας πάνω στο αντικείμενο, προϋπηρεσία άνω των 35 ετών στον τομέα της οδικής βοήθειας, εξειδικευμένο προσωπικό 64 ατόμων, σύγχρονο εξοπλισμό και ράμπες ελέγχου, το
myΚΤΕΟ Θαλάσσης συμβαδίζει απόλυτα με όλες τις επιταγές της νομοθεσίας γύρω από την οδική ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος, ξεχωρίζοντας για το εύρος και την ποιότητα των υπηρεσιών του.
Δες και ΚΤΕΟ για Επαγγελματικά