Όλα τα μοντέλα που κυκλοφόρησαν από τη 1η Ιανουαρίου και μετά, θα περάσουν αυστηρότερα test
Οι τιμές εκπομπών ρύπων αναμένονται να ανέβουν σε όλα τα μοντέλα
Πάνω από διπλάσιους ρύπους έβγαλε η BMW X1 Plug-in που δοκιμάστηκε πρώτη
Πρόβλημα οι ρύποι για τους κατασκευαστές
Όλα τα μοντέλα που κυκλοφόρησαν από τη 1η Ιανουαρίου και μετά, θα περάσουν αυστηρότερα δοκιμαστικά
Στο πλαίσιο του νέου νομοσχεδίου της Ε.Ε. για τη μείωση των ρύπων στα 27 κράτη μέλη της, τα Plug-in υβριδικά θα περνούν από ακόμα πιο αυστηρές δοκιμές, έτσι ώστε να εμφανίζονται τα πραγματικά δεδομένα της καθημερινής χρήσης. Τη θέση των τωρινών test θα πάρουν τα πιο αυστηρά πρότυπα Euro 6e-bis, από τα οποία θα αναγκαστούν να περάσουν όλα τα νέα μοντέλα που κυκλοφόρησαν από την 1η Ιανουαρίου και μετά.
Οι τιμές εκπομπών ρύπων αναμένονται να ανέβουν σε όλα τα μοντέλα
Τι θα αλλάξει όμως στις δοκιμές; Εκεί που μέχρι στιγμής τα Plug-in υβριδικά μοντέλα δοκιμάζονταν σε απόσταση που προσομοιώνει απόσταση 800 χλμ., πλέον αυτή η προσομοίωση θα φτάσει τα 2.200 χλμ., ενώ σύμφωνα με τα σχέδια, το 2027 η δοκιμή θα αντανακλά απόσταση έως και 4.260 χιλιομέτρων! Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να ζορίσουν τα Plug-in υβριδικά αλλά και τους κατασκευαστές, οι οποίοι πασχίζουν να «γλιτώσουν» τα πρόστιμα για τις εκπομπές ρύπων. Χαρακτηριστικό είναι, ότι η Plug-in υβριδική BMW X1, η οποία δοκιμάστηκε πρώτη από το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT) είδε τις μετρήσεις εκπομπών ρύπων να ανεβαίνουν κατακόρυφα από τα 45 γρ. CO2/χλμ. στα 96 γρ. CO2/χλμ., νούμερο υπερδιπλάσιο δηλαδή από αυτό που ανακοινώνεται επίσημα για το premium SUV που κυκλοφορεί. Μάλιστα, με τα δοκιμαστικά στο μέλλον να γίνονται ακόμα πιο σκληρά, τα αποτελέσματα που αφορούν τις εκπομπές ρύπων αναμένεται να σκαρφαλώσουν ακόμα ψηλότερα με τις πρώτες εκτιμήσεις για τους ρύπους της X1 από βρετανικά Μέσα να κάνουν λόγο για 122 γρ./χλμ..
Όσα Plug-in Hybrid αυτοκίνητα κυκλοφορούν από 1η Ιανουαρίου και έπειτα θα δοκιμάζονται με βάση το νέο πιο αυστηρό πρότυπο.
Πρόβλημα οι ρύποι για τους κατασκευαστές
Όλα αυτά αναμένεται να κάνουν ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ανά τον κόσμο, οι οποίοι ήδη έβλεπαν τους στόλους τους να είναι πάνω από τα όρια που έχει θέσει η Ε.Ε.. Αν συνεχίσουν έτσι, στο μέλλον προβλέπεται να βρεθούν αντιμέτωποι με υπέρογκα πρόστιμα.