Βάζουμε στη ζυγαριά το άνετο και γρήγορο Citroen C3, το Nissan Micra που είναι οικονομικό σε κατανάλωση και αγορά και το SEAT Ibiza που έρχεται με καλό εξοπλισμό, πιο δυναμική συμπεριφορά και δεν πληρώνει τέλη.
Με 15-16 χιλιάδες ευρώ άνετο και γρήγορο Citroen C3, Nissan Micra που είναι οικονομικό σε κατανάλωση και αγορά ή SEAT Ibiza που έρχεται με καλό εξοπλισμό, χωρίς τέλη και είναι fun to drive; Ποιο θα πρότεινες στους φίλους σου;
Τα μικρά εξακολουθούν να είναι η νούμερο ένα επιλογή αγοράς στην χώρα μας και ιδιαίτερα στις πωλήσεις λιανικής. Αυτό γιατί αντίθετα με τα εταιρικά deal που διαμορφώνουν κατά κάποιο τρόπο την αγορά γενικότερα, σε αυτή την λίστα βλέπουμε ποια είναι τα μοντέλα που εμπιστεύεται ο αγοραστής για προσωπικό του αυτοκίνητο.
Πέρα από τα «κλασσικά» best seller ωστόσο, υπάρχουν και αρκετές ενδιαφέρουσες περιπτώσεις μέσα στην κατηγορία, οι οποίες έχουν έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, ικανό για να σε πείσει να τα αγοράσεις. Ο λόγος για τα Citroen C3, Nissan Micra και SEAT Ibiza, τα οποία και συγκρίνουμε στις δημοφιλείς τούρμπο εκδόσεις τους με απόδοση κοντά στους 100 ίππους.
Value for money: Πιο προσιτό το Micra, πιο πλούσιο το Ibiza, με μεγαλύτερη εγγύηση το C3
Το Nissan Micra στην έκδοση των 92 ίππων έρχεται από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού Energy και κόστος χαμηλότερο από τα άλλα δύο μοντέλα, καθώς τιμολογείται από 14.990 ευρώ έναντι 15.390 ευρώ του Ibiza των 95 ίππων και 16.150 ευρώ του C3. Ωστόσο σε αυτή την έκδοση υστερεί εξοπλιστικά, καθώς δεν διαθέτει σημαντικά στοιχεία όπως οθόνη αφής και αυτόματα παράθυρα πίσω. Εξοπλιστικά το Ibiza διαθέτει όλα τα παραπάνω, αλλά και κάποια έξτρα, όπως ζάντες αλουμινίου και cruise control. Αντίστοιχα και το C3, το οποίο είναι το ακριβότερο αλλά και το πιο ισχυρό με 110 ίππους, στην έκδοση Feel, η οποία διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό με αναδιπλούμενους καθρέπτες και αυτόματο εξοπλισμό, όχι όμως και σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος. Παράλληλα, το C3 έχει και τη μεγαλύτερη εγγύηση με 5 χρόνια, έναντι 4 του Ibiza και 3 του Micra.
Σχεδίαση: Νεανικό το C3, δυναμικό το Micra, πιο κλασσικό το Ibiza
Στο κομμάτι της σχεδίασης τα 3 μοντέλα έχουν πετύχει ένα καλαίσθητο αποτέλεσμα με νεανικό χαρακτήρα. Το Citroen C3 δείχνει πιο νεανικό και trendy χάρη στις καμπύλες του αμαξώματος, τα στενά LED φώτα ημέρας και τον μεγάλο μπροστά προφυλαχτήρα.
Εξίσου νεανικό είναι και το Micra, το οποίο ωστόσο προβάλει ένα πιο δυναμικό προφίλ έναντι όλων. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω των αιχμηρών του επιφανειών και τις έντονες νευρώσεις στο αμάξωμα αλλά την κουπέ αισθητική του στο πίσω μέρος.
Το Ibiza από την πλευρά του έχει πιο κλασσικό και «σοβαρό» σουλούπι, το οποίο παράλληλα δείχνει αρκούντως επιβλητικό, λόγω των αυξημένων διαστάσεων συγκριτικά με τα άλλα δύο μοντέλα. Στην πρόσφατη ανανέωσή του πρόσθεσε και κάποιες μοντέρνες πινελιές, όπως τη νέα γραμματοσειρά του ονόματος στο πίσω μέρος.
O ισχυρός 1,2 PureTech κινητήρας του C3, χαρίζει σβέλτες επιδόσεις στο γαλλικό μικρό, κρατώντας σχετικά χαμηλά την κατανάλωση.
Κύριο και κοινό χαρακτηριστικό των τριών μοντέλων σε επίπεδο κινητήρων είναι το γεγονός πως εφοδιάζονται με τούρμπο τρικύλινδρα μοτέρ. Τα Ibiza και Micra έχουν τους καλούς για τα «κυβικά» τους κινητήρες TSI και IG-T με 95 και 92 ίππους απόδοσης αντίστοιχα, ενώ ο μεγαλύτερος 1,2 λίτρων PureTech της Citroen αποδίδει 110 ίππους, όντας παράλληλα και ο μοναδικός που συνεργάζεται με εξάρι κιβώτιο, καθώς τα άλλα δύο έχουν 5 σχέσεις. Φυσιολογικά λοιπόν, το C3 προσφέρει καλύτερες τιμές επιδόσεων τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, ενώ συγχρόνως είναι πιο άνετο στον τρόπο που κινείται. Σε κάθε περίπτωση πάντως και οι άλλοι 2 κινητήρες διακρίνονται για την ικανότητά τους να κινήσουν με άνεση τα αμαξώματα που προορίζονται, προσδίδοντάς τους καλή εικόνα και σε εκτός πόλης αναζητήσεις. Παράλληλα είναι και οικονομικοί στην πράξη, με το Micra να υπερτερεί στον τομέα, καταναλώνοντας σε πραγματικές συνθήκες γύρω 6,0 λτ./100 χλμ..
Ο 1.000άρης TSI κινητήρας του Ibiza ξεκινά πολύ αισιόδοξα από ένα αρκετά χαμηλό επίπεδο στροφών και κινεί με ευκολία το αμάξωμα του.
Το εσωτερικό του Citroen C3 έχει ευχάριστη αισθητική και λιτές σχεδιαστικές γραμμές. Τα σκληρά πλαστικά έχουν προσεγμένο φινίρισμα και δείχνουν γεροδεμένα.
Εσωτερικό: Μοντέρνο design σε C3 και Micra, με στάνταρ οθόνη 8,25ΆΆ το Ibiza
Καλοί οι χώροι επιβατών του C3, στο οποίο με κάποιες παραχωρήσεις θα βολευτούν ακόμα και 5 ενήλικοι.
Κοινός παρονομαστής στο εσωτερικό και των τριών μοντέλων, είναι η σύγχρονη σχεδίαση και η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής τους. Από κει και πέρα το καθένα ακολουθεί όπως και με την εξωτερική του εμφάνιση ένα διαφορετικό ύφος.
Ξεκινώντας από το Citroen C3, αυτό έχει ευχάριστο διάκοσμο και η αισθητική του βασίζεται σε λιτές σχεδιαστικές γραμμές αλλά και ιδιαίτερα μοτίβα (όπως των αεραγωγών). Τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό έχουν προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή, ενώ ο high-tech αέρας του τονίζεται από την 7άρα οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Αυξημένη είναι και η πρακτικότητα χάρη στις αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.
Το Ibiza επίσης δεν έχει μαλακά υλικά στο εσωτερικό του ωστόσο αυτό ελάχιστα επηρεάζει την ποιότητα κατασκευής του που είναι ικανοποιητική, με πολύ καλό επίπεδο συναρμογής και καλό φινίρισμα. Η στάνταρ οθόνη αφής 8,25 ιντσών δίνει πιο hi-tech αέρα αέρα στο διάκοσμο, ο οποίος είναι σύγχρονος συνολικά.
Τέλος, το Micra προτάσσει ένα πιο νεανικό και μοντέρνο χαρακτήρα, όντας πιο «ζωντανό» σχεδιαστικά. Επιπλέον ικανοποιεί με την πολύ καλή απτή ποιότητα, χάρη στη χρήση μαλακών υλικών και συναρμογή των μερών του εσωτερικού του, όμως η εργονομία απαιτεί χρόνο εξοικείωσης. Ο παιχνιδιάρικος και νεανικός του διάκοσμος ενισχύεται στις εκδόσεις μετά της βασικής, με σύστημα infotainment και άλλα στοιχεία όπως διχρωμία κλπ..
Χώροι: Προβάδισμα του Ibiza σε επιβάτες και αποσκευές
Περνώντας τώρα στο πεδίο των χώρων, το ισπανικό μικρό λόγω των αυξημένων διαστάσεων και του μακρύτερου μεταξονίου, έχει δημιουργήσει μια πιο ευρύχωρη καμπίνα προς όλες τις κατευθύνσεις. Με φάρδος πίσω καθίσματος στα 1.357 χλστ. είναι ικανό να χωρέσει ακόμα και τρεις ενήλικους άνετα, την ώρα που θα χρειαστούν κάποιες παραχωρήσεις στο C3 και ακόμα πιο δύσκολα στο Micra. Παράλληλα στο Ibiza θα συναντήσουμε και περισσότερο αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών, όπως και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με 355 λτ. έναντι 300 λτ. που έχουν τα άλλα δύο.
Στο Citroen C3 είναι ξεκάθαρη η έμφαση που έχει δοθεί στην άνεση, η οποία προκύπτει από τη μαλακή ανάρτηση και τα αναπαυτικά καθίσματα.
Τα τρία μοντέλα της συγκριτικής δοκιμής προβάλουν ένα ολοκληρωμένο οδηγικό προφίλ, εκφράζοντας κάποιες διαφορές στα σημεία. Αρχικά, στο Citroen C3 είναι ξεκάθαρη η έμφαση που έχει δοθεί στην άνεση, η οποία προκύπτει από τη μαλακή ανάρτηση και τα αναπαυτικά καθίσματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μιλάμε για ένα από τα πιο άνετα μοντέλα της αγοράς αυτής, ωστόσο σε δρόμους με στροφές αυτό επιφέρει αυξημένες κλίσεις, παραμένοντας ωστόσο ασφαλές οδηγικά.
Στο Ibiza θα συναντήσουμε ένα πιο δυναμικό προφίλ, με το τιμόνι να παρέχει σωστή πληροφόρηση και την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου να είναι καλή.
Αντίθετα στο Ibiza θα συναντήσουμε ένα πιο δυναμικό προφίλ, με το τιμόνι να παρέχει σωστή πληροφόρηση και η κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου να είναι καλή. Μια ένσταση για την επίδοση των φρένων αφού τα 39,5 μέτρα που χρειάστηκε για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Κατά τα άλλα το ισπανικό μικρό χάρη στην ποιότητα κύλισής του, προσφέρει ξεχωριστή αίσθηση ασφάλειας ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες.
Κάπου ανάμεσα στα δύο βρίσκεται το Nissan Micra, με την πολύ καλή αίσθηση που δίνει στον οδηγό του επιτρέποντάς του να κινηθεί σβέλτα. Η σφιχτή κι εδώ ανάρτηση δεν επιτρέπει την εμφάνιση αυξημένων κλίσεων υπό πίεση σε δρόμο με στροφές, προσφέροντας παράλληλα καλά επίπεδα άνεσης και ποιοτική κύλιση, ενώ παρά τα ταμπούρα που συναντάμε στον πίσω άξονα (όπως και στο Ibiza), τα φρένα του συμπληρώνουν τον ασφαλή του χαρακτήρα.
Nissan Micra IG-T 92 PS + Σχεδίαση μέσα-έξω, κατανάλωση, οδηγική αίσθηση και συμπεριφορά, τιμή, - Χωρίς στάνταρ οθόνη αφής, 5τάχυτο σασμάν SEAT Ibiza 1,0 TSI 95 PS + Οδική συμπεριφορά, άνεση, λειτουργία ανάρτησης, χώροι επιβατών και αποσκευών, εξοπλισμός - 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, 100-0 χλμ./ώρα
Ο fun to drive οδηγός σίγουρα θα εκτιμήσει το συνολικό πακέτο, που προσφέρει το SEAT Ibiza, το οποίο τονισμένο οδηγοκεντρικό προφίλ με ταυτόχρονη αναβάθμιση της ποιότητας στην κύλισή του.
Ο Value For Money οδηγός θα μπει σε μεγάλο δίλημμα. Η τιμή του Micra σου κλείνει το μάτι, ο εξοπλισμός του Ibiza συγκριτικά με την τιμή δείχνει πιο VFM, ωστόσο και το C3 αν και πιο ακριβό, είναι επίσης πλούσια εξοπλισμένο και προσφέρει πιο ισχυρό σύνολο.
Ο Hi-Tech οδηγός θα εντυπωσιαστεί από την προαιρετική κάμερα καταγραφής συμβάντων του Citroen C3 (ConnectedCAM) και τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει τόσο στην εξωτερική του εμφάνιση όσο και στο εσωτερικό του.