3 φωτογραφίες »

Diesel VS Υβριδικό

80.102 Επισκέψεις στο άρθρο (13/8/2020)

Κόντρα οικονομίας: Αρκετοί υποστηρίζουν πως αν θες να κάνεις οικονομία παίρνεις diesel. Άλλοι πάλι λένε πως τα υβριδικά αποτελούν πιο συμφέρουσα επιλογή. Τι πραγματικά ισχύει; Μια γρήγορη ανάλυση με demo cars τα Peugeot 208 diesel και Toyota Yaris Hybrid.

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν καθιερωθεί στη συνείδηση αρκετών ως τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση καυσίμου αυτοκίνητα, απέναντι φυσικά στις συμβατικές τεχνολογίες με χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης. Από την άλλη, απέναντι σε αυτά έρχονται να σταθούν οι υβριδικές προτάσεις της αγοράς με όφελος μέσα στην πόλη και λιγότερους ρύπους (βλ. NOx).

Ας δούμε λοιπόν γρήγορα ποια είναι τα πραγματικά πλεονεκτήματα της κάθε φιλοσοφίας ξεχωριστά με τη βοήθεια δύο εκπροσώπων των τεχνολογιών αυτών στην καλύτερή τους εφαρμογή. Του νέου Peugeot 208 με τον 1,5 λίτρων BlueHDI πετρελαιοκινητήρα και του Toyota Yaris HSD με τον επίσης 1,5 λίτρων βενζινοκινητήρα και το υβριδικό σύστημα κίνησης της Toyota, αμφότερα με απόδοση στους 100 ίππους και με αστικό χαρακτήρα.

Τα Diesel
Τα diesel όπως μπορούμε να δούμε και στην περίπτωση του Peugeot 208, έχουν το πλεονέκτημα της χαμηλής ανάγκης τους σε καύσιμο, κάτι που σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κόστος του καυσίμου αυτού καθ` αυτού στην αντλία, καθίστανται πιο οικονομικά αυτοκίνητα στη χρήση. Έτσι για όσους πραγματοποιούν πολλά χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως αποτελούν μια συμφέρουσα επιλογή, κάμπτοντας έτσι την αυξημένη τους (κατά κανόνα) τιμή σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις.

Το Peugeot 208 για παράδειγμα καταναλώνει από 3,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων του ξεκινούν από τα 85 γρ./χλμ. ανάλογα με την έκδοση, κάτι που σημαίνει πως απαλλάσσεται και από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Ως diesel επίσης διακρίνεται για την αυξημένη ροπή του κινητήρα του 250 Nm/1.750 σ.α.λ. με αποτέλεσμα να προσφέρει καλές τιμές επιδόσεων.

Τα Υβριδικά
Το υβριδικό Toyota Yaris είναι και αυτό ένα από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα της κατηγορίας και το πιο οικονομικό υβριδικό αυτοκίνητο της αγοράς. Χρησιμοποιεί έναν βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη συνδυαστική τους απόδοση να ανέρχεται στους 100 ίππους και να περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου που προσομοιώνει τη λειτουργία ενός αντίστοιχου με μεταβαλλόμενες σχέσεις (CVT). Το πλεονέκτημα σε αυτή την περίπτωση είναι πως σε αστικές συνθήκες χρησιμοποιεί συχνά πυκνά την ενέργεια που του προσφέρουν οι μπαταρίες του συστήματός του με αποτέλεσμα να καταναλώνει μόλις 3,3 λτ./100 χλμ. σε τέτοιες συνθήκες. Αποτέλεσμα αυτού είναι και η μέση κατανάλωσή του να διατηρείται χαμηλά με τιμή στα 3,7 -3,8 λτ./100 χλμ. (τιμές diesel δηλαδή), ενώ το πλεονέκτημα των χαμηλότερων εκπεμπόμενων ρύπων CO2 των υβριδικών, αναδεικνύεται ιδιαίτερα στο Yaris με 84 -87 γρ. CO2/ χλμ. να του εξασφαλίζουν μηδενικά ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

PEIRAIOS LEASING
test center