Δοκιμή ελαστικού Kumho Ecsta HS51: Πώς φρενάρει και τι κράτημα έχει;
- Το Kumho Ecsta HS51 έχει δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο «Wet B» & τεχνολογία 8 χρόνια πίσω, από το 2015
- Βγήκε τελευταίο από όλα τα 17άρια θερινά ελαστικά στο βρεγμένο, είχε 5 χλμ. χειρότερο κράτημα από το προτελευταίο
- Στο στεγνό οδόστρωμα είχε μέτριες επιδόσεις, που ήταν εκτός των ορίων που το AutoΤρίτη έχει βάλει
- Είναι το 3ο φθηνότερο ελαστικό που έχουμε μετρήσεις, κοστίζει 99 ευρώ το ένα
Οδηγός Αγοράς ανά Μάρκα : Ελαστικά, Επιδόσεις, Τιμές
Με δείκτη πρόσφυσης «Wet B» & και τεχνολογία παραγωγής 8 χρόνια πίσω (2015)
Οι επιδόσεις που κατέγραψε το AutoΤρίτη Test Center για το λάστιχο της Kumho ήταν εκτός των ορίων αξιολόγησης του. Συγκεκριμένα, και στις 4 δοκιμασίες, τόσο στο στεγνό όσο κυρίως στο βρεγμένο οδόστρωμα, το Kumho Ecsta HS51 απογοήτευσε τους testers. Για αυτό και στην τελική μας αξιολόγηση βρέθηκε στην τελευταία θέση στην κατηγορία θερινά ελαστικά διάστασης 215/55 R17.
Με πρώτο εμπορικό λανσάρισμα το 2015, το Kumho Ecsta HS51 είναι ένα ελαστικό επιδόσεων -σύμφωνα με την εταιρεία του- με δείκτη οικονομίας καυσίμου «Fuel C». Μαζί με το Pirelli Cinturato P7 είναι το μοναδικό με δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο «Wet B», εξ ου και οι χαμηλές «πτήσεις» σε φρενάρισμα και Elk test σε βρόχινες συνθήκες οδήγησης. Από εκεί και πέρα, έχει δείκτη ταχύτητας 94V και υψηλότερο σε σχέση με τον ανταγωνισμό δείκτη θορύβου (71 dB).
Πάμε να δούμε τις αναλυτικές μετρήσεις - επιδόσεις του Kumho Ecsta HS51 σε φρένα και κράτημα (Elk test), σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα.
Μάρκα/Μοντέλο | Kumho Ecsta HS51 | |||
---|---|---|---|---|
Όχημα | Επιβατικό | |||
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
|
Θερινό | |||
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
|
215/55 R17 | |||
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
|
||||
Στοιχεία κατασκευαστή | ||||
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
|
C | |||
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
|
B | |||
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (Α έως C)
|
71 | |||
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
|
94V | |||
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
|
2680 | |||
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
|
240 | |||
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
|
2015 |
Στο βρεγμένο: Χειρότερο από όλα και -5 χλμ. χειρότερο κράτημα από το προτελευταίο
Απογοητευτικές επιδόσεις καταγράψαμε στην οδήγηση στο βρεγμένο οδόστρωμα. Γεγονός είναι πως ο δείκτης πρόσφυσης «Wet B» σε... προετοιμάζει κάπως για τους περιορισμούς που θα έχεις οδηγώντας σε βρόχινες συνθήκες, όμως οι τελικές μετρήσεις το επιβεβαιώνουν στην πράξη πέρα των αναμενόμενων.
Στο φρενάρισμα πανικού, για παράδειγμα, οδηγός και συνοδηγός «ένιωθαν» τα Ecsta HS51 να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στα φορτία από την πίεση των φρένων. Τα 37,36 μέτρα είναι η μεγαλύτερη απόσταση πέδησης που έχουμε μετρήσει ως τώρα, τα Kumho δηλαδή χρειάστηκαν σχεδόν 10 μέτρα (!) περισσότερα για να φρενάρουν σε σχέση με το καλύτερο μέχρι στιγμής θερινό ελαστικό στο wet φρενάρισμα.
Αντίστοιχα (και παραπάνω) κακό feedback πήραμε στην δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, το Elk test. Μόλις 58 χλμ./ώρα πετυχημένη ταχύτητα εισόδου σημείωσε το αυτοκίνητο αναφοράς, επίδοση που είναι και σε αυτή την περίπτωση η τελευταία μεταξύ των ανταγωνιστικών του ελαστικών που έχουν δοκιμαστεί. Μάλιστα, η απόσταση από το προτελευταίο ελαστικό είναι αρκετά μεγάλη, με τα Kumho Ecsta HS51 να έχουν 5 χλμ. χειρότερο κράτημα. Όσον αφορά την γενική αίσθηση, από το πρώτο πέρασμα στον διάδρομο αποφυγής των εμποδίων - κώνων διαπιστώσαμε ότι έπρεπε να ρίξουμε το όριο ταχύτητας. Ο λόγος; Γιατί ένιωθες το αυτοκίνητο «ξεκομμένο» από το οδόστρωμα, το ελαστικό να «πλανάρει» στο νερό και το ESP να δουλεύει υπερωρία για να βρει κάποια πρόσφυση. Για την ιστορία, ο μέσος όρος του ανταγωνισμού είναι στα 65-66 χλμ..
Στο στεγνό: Καλύτερη αίσθηση αλλά και πάλι κάτω από τα όριά μας
Ελεγχόμενο πιο εύκολα ήταν το αυτοκίνητο των δοκιμών (Ford Puma) στο στεγνό σε σχέση με το βρεγμένο πιο πριν, αν και πάλι τα τελικά αποτελέσματα βρίσκονται στα... χαμηλά του αρχείου μας. Συγκεκριμένα, στο φρενάρισμα από τα 80 χλμ./ώρα τα Kumho «κοκκάλωσαν» μετά από 27,1 μέτρα, νούμερο το οποίο βρίσκεται κάτω από τα όρια που έχουμε θέσει, μόλις 26 εκ. καλύτερο από το επίσης «κόκκινο» Continental EcoContact 6.
Ως προς το κράτημα στο στεγνό (Elk test) το αυτοκίνητο αναφοράς πέρασε χωρίς να ακουμπήσει τους κώνους κινούμενο στα 76,3 χλμ./ώρα, ταχύτητα που και συγκαταλέγεται μεταξύ των 3 FLOP επιδόσεων του AutoΤρίτη Test Center. Ως γενική αίσθηση για την συμπεριφορά των Kumho Ecsta HS51 στο στεγνό έχουμε ένα ελαστικό του οποίου οι μετρήσεις ήταν καλύτερες από την μέτρια οδηγική αίσθηση, μα και πάλι μακριά από το να συγκριθεί - αντιμετωπίσει καλά θερινά ελαστικά του ανταγωνισμού.
Μάρκα/Μοντέλο | Kumho Ecsta HS51 |
---|---|
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 80 χλμ./ώρα (μ.)
|
27,1 Μέτρα |
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 80 χλμ./ώρα (μ.)
|
37,36 Μέτρα |
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου.Επίδοση Elk Test στεγνό (χλμ./ώρα)
|
76,3 Χλμ/ώρα |
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου σε βρεγμένο δρόμο.Επίδοση Elk Test βρεγμένο (χλμ./ώρα)
|
58 Χλμ/ώρα |
Πράσινο Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας
Κόκκινο Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)
Κίτρινο Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του
Καλύτερη η νέα γενιά Kumho Ecsta HS52 με ένα μεγάλο ΑΛΛΑ
Και γιατί δεν επιλέξατε την νέα γενιά που βγήκε πέρσι (2022), θα αναρωτηθεί κάποιος. Η απάντηση δίνεται από την διαθέσιμη γκάμα της φίρμας, καθώς η δημοφιλής διάσταση 215/55 R17 προσφέρεται μόνο στην προηγούμενη γενιά ελαστικών Ecsta HS51.
Χάντικαπ της ελληνικής αντιπροσωπείας που δεν τα προσφέρει στην γκάμα της, θα προσθέσουμε εμείς, διότι σε πρόσφατο διεθνές test ελαστικών τα νέα Kumho Ecsta HS52 τερμάτισαν σε καλή θέση παρότι, σύμφωνα με τους testers, επρόκειτο για ελαστικό με αργή αντίδραση στις εντολές του οδηγού.
Στο πιο πάνω διεθνές test λοιπόν, στην ίδια διάσταση ελαστικών, η νέα γενιά Kumho είχε πολύ καλό φρενάρισμα στο στεγνό. Ενώ «έριξε» μέχρι και 4+ καλύτερο φρενάρισμα στο νερό σε σχέση με premium αντίπαλο (το Continental EcoContact 6).