Πώς γίνεται και ενώ η παρουσία της Τροχαίας τις τελευταίες εβδομάδες είναι αυξημένη, να διαβάζουμε καθημερινά για τροχαία με νεκρούς και τραυματίες; Τι πρέπει να αλλάξει τέλος πάντων για να μην θρηνούμε ανθρώπινες ζωές στους ελληνικούς δρόμους;
Πώς θα αλλάξει η κατάσταση με τους νεκρούς στους δρόμους;
Αν κυκλοφορεί κανείς κυρίως τις βραδινές ώρες στην Αθήνα και περνά από γνωστούς κεντρικούς δρόμους, πιθανόν να αντιληφθεί ότι κάτι αλλάζει τις τελευταίες εβδομάδες σχετικά με τους ελέγχους. Με λίγη παραπάνω προσοχή στις ανακοινώσεις της Αστυνομίας μάλιστα, η αρχική «αίσθηση», γίνεται εύκολα γεγονός.
Πιο συγκεκριμένα διαβάζουμε στο autotriti για τους εβδομαδιαίους ελέγχους της Τροχαίας και άλλων σωμάτων της ΕΛ.ΑΣ., οι οποίοι τις τελευταίες εβδομάδες αυξάνονται διαρκώς. Στις αρχές του χρόνου οι εβδομαδιαίοι έλεγχοι ήταν περίπου 100.000. Τον Μάιο αυξήθηκαν στους 110-115.000, ενώ και τον Ιούνιοσυνέχισαν να αυξάνονται ξεπερνώντας αρχικά τους 120.000. Η τελευταία ανακοίνωση της Αστυνομίας μάλιστα (προ 2 ημερών), κάνει λόγο για περισσότερους από 127.000 ελέγχους!
Η αύξηση αυτή στους ελέγχους μπορεί να επιβεβαιωθεί και στην πράξη, καθώς τόσο καθημερινές όσο και τα Σαββατοκύριακα, κυρίως τις βραδινές ώρες, το κέντρο της Αθήνας έχει τουλάχιστον 1-2 μπλόκα της Τροχαίας για αλκοτέστ. Το ίδιο ισχύει και στα νότια προάστια, όπου γίνονται έλεγχοι ταχύτητας από τα όργανα της τάξης.
Αποτέλεσμα, τα πρόστιμα να πέφτουν βροχή. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα «κόπηκαν» περισσότερες από 30.000 παραβάσεις με το 1/3 αυτών να είναι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Από αυτές 6.513 ήταν για υπερβολική ταχύτητα ενώ σχεδόν 3.000 ήταν για μη χρήση ζώνης, παραβίαση κόκκινου ή οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Τι συμβαίνει όμως με τα ατυχήματα;
Πρόσφατα διαβάσαμε πως οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας, μειώθηκαν κατά 54% το 2020 σε σχέση με το 2010. Έτσι καταφέραμε να «ξεκολλήσουμε» από την προτελευταία θέση των πιο επικίνδυνων οδηγικά χωρών στην Ευρώπη και να ανεβούμε 8 ολόκληρες θέσεις. Αυτό όμως αφορά την κατάσταση πριν από 3 χρόνια. Τώρα τι γίνεται;
Τις τελευταίες εβδομάδες, λοιπόν, εκτός από την αύξηση στους ελέγχους της Τροχαίας, έχουμε παρατηρήσει και κάτι ακόμα. Σχεδόν κάθε μέρα, διαβάζουμε για κάποιο τροχαίο δυστύχημα στους ελληνικούς δρόμους. Ειδικότερα στην Αττική, φτάνουν στην αίθουσα σύνταξης του autotriti.gr σε καθημερινή βάση ειδήσεις για σοβαρά τροχαία ατυχήματα με σοβαρά τραυματίες ή και νεκρούς. Από τα περιστατικά στην Λεωφόρο Νάτο και το Μενίδι, στο τροχαίο στην Κηφισίας και το δυστύχημα με νεκρό αναβάτη μηχανής στα «Λιμανάκια» το προηγούμενο Σαββατοκύριακο.
Υπάρχει λοιπόν μια έντονη αίσθηση πως τα δυστυχήματα έχουν αυξηθεί τις τελευταίες ημέρες, ενώ από την άλλη, η παρουσία της Ελληνικής Αστυνομίας φαίνεται και αυτή αυξημένη το τελευταίο διάστημα στους δρόμους. Προφανώς και η πιο «σφικτή» αστυνόμευση, λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας για τους παραβατικούς οδηγούς, ωστόσο βλέπουμε ότι ακόμα και έτσι, συνεχίζονται οι θυσίες στον Μολώχ της ασφάλτου.
Εσείς όμως τι λέτε; Είναι στη σωστή κατεύθυνση η ευρύτερη ενεργοποίηση των αρχών που παρατηρείται τις τελευταίες εβδομάδες; Ή απαιτούνται ακόμα πιο αυστηρά μέτρα ώστε να κοπεί η φόρα στους διάφορους απρόσεκτους, βιαστικούς ή μεθυσμένους που κυκλοφορούν καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους;