Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Honda από την πρώτη επαφή που είχαμε πριν αρκετούς μήνες μας κέρδισε με το ρετρομοντέρνο στυλ του και το digital χαρακτήρα του. Παράλληλα μας άφησε και άριστες εντυπώσεις με την οδική του αίσθηση, την οποία παραλληλίσαμε με αυτή που παίρνεις από ένα καρτ. Από τις πιο ευχάριστες που έχουμε συναντήσει σε ηλεκτρικό μοντέλο, χάρη στο άμεσο τιμόνι του και την πίσω κίνηση που αφήνει μικρά περιθώρια για παιχνιδίσματα. Κάτι που μας έδειξε και στην απαιτητική διαδικασία του Elk Test την οποία και ολοκλήρωσε με άνεση και ευχάριστα.
H πρώτη προσπάθεια του νέου Honda e έγινε στα 69 χλμ./ώρα, μιας και θέλαμε να ξεκινήσουμε από χαμηλά για να δούμε τη συμπεριφορά του στις απότομες εναλλαγές πορείας και να αξιολογήσουμε στα πόσα χλμ./ώρα θα γίνουν οι «σοβαρές» προσπάθειες. Το πέρασμα στα 69 χλμ./ώρα ήταν σαν «Κυριακάτικη βόλτα» αφού το ιαπωνικό μίνι πέρασε ανάμεσα από τις κορίνες (στον πιο στενό διάδρομο που χρησιμοποιούμε για τα μίνι) με άνεση, χωρίς καν να ενεργοποιηθεί το ESP και χωρίς φυσικά το παραμικρό φαινόμενο υπέρ/υποστροφής. Έτσι ανεβάσαμε ταχύτητες και το μοντέλο είχε την ίδια οδηγική αίσθηση στα 70 και 71 χλμ./ώρα.
Η αίσθηση που πήραμε από τα 71 χλμ./ώρα, μας γέμισε με αυτοπεποίθηση και έτσι αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε με 75 χλμ./ώρα.
Η αίσθηση που πήραμε από τα 71 χλμ./ώρα, μας γέμισε με αυτοπεποίθηση και έτσι αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε με 75 χλμ./ώρα. Εκ του αποτελέσματος φανήκαμε υπεραισιόδοξοι, αφού το Honda e απέτυχε, χωρίς περιθώρια για δεύτερες σκέψεις. Στην πρώτη αλλαγή πορείας μια υποψία υποστροφής έκανε την εμφάνισή της και με το που επιχειρήσαμε τη δεύτερη αλλαγή το πίσω μέρος έχασε πλήρως την πρόσφυση, σε σημείο που ούτε το ESP κατάφερε να μετριάσει την υπερστροφή. Βέβαια ακόμα και έτσι το τιμόνι παρέδωσε μαθήματα αμεσότητας για μια ακόμη φορά.
Έτσι λοιπόν αφού «πειραματιστήκαμε» λίγο με την ταχύτητα δοκιμάσαμε στα 73 χλμ./ώρα, όπου και η προσπάθεια κρίθηκε απόλυτα επιτυχημένη και μάλιστα εις διπλούν. Νούμερο που για μίνι μοντέλο 1.600 κιλών είναι σίγουρα πολύ καλό. Και σε αυτή την ταχύτητα η τάση προς αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους ήταν εμφανής στη δεύτερη αλλαγή πορείας, ωστόσο μετά τη διπλή και αποφασιστική επέμβαση του ESP, το Honda e έμεινε εντός του προκαθορισμένου διαδρόμου, συνεχίζοντας απροβλημάτιστο μέχρι την έξοδο. Η ανάρτηση σε κάθε περίπτωση έλεγξε το αμάξωμα σε πολύ καλό βαθμό και το τιμόνι λειτούργησε με ακρίβεια και αμεσότητα. Πάντως αξίζει να αναφέρουμε ως τα 72 χλμ/ώρα το ηλεκτρικό μίνι ήταν πραγματική σβούρα , με το ESP να παρεμβαίνει ελάχιστα και η διαδικασία να εκτελείται απολαυστικά. Τέλος, σημαντική βοήθεια σε όλη την διαδικασία είχαν και τα Pilot Sport 4S της Michelin.
Και σε αυτή την ταχύτητα η τάση προς αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους ήταν εμφανής στη δεύτερη αλλαγή πορείας, ωστόσο μετά τη διπλή και αποφασιστική επέμβαση του ESP, το Honda e έμεινε εντός του προκαθορισμένου διαδρόμου, συνεχίζοντας απροβλημάτιστο μέχρι την έξοδο.
Γενική αίσθηση οδηγού: Το Honda e ανταποκρινόταν άμεσα στις εντολές από το τιμόνι και η ανάρτηση διαχειρίστηκε αποτελεσματικά τα αμάξωμα. Το ESP παρενέβη πολύ αποφασιστικά φέροντας αναταράξεις, δικαιολογημένες, λόγω του μικρού μεταξονίου.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Η γενικότερη αίσθηση ήταν ευχάριστη και μη αγχωτική. Βέβαια οι αναπηδήσεις έγιναν αισθητές, όπως και η αισθητή μείωση της ταχύτητας μετά την επέμβαση του ESP.