Elk Test: To νέο Toyota Yaris Cross στη δοκιμή αποφυγής κινδύνου
44.282 Επισκέψεις στο άρθρο (14/12/2021)
Από την λεπτομερή δοκιμή του πολυαναμενόμενου Toyota Yaris Cross δεν θα μπορούσε να λείπει το Elk Test, η κορυφαία δοκιμασία ενεργητικής ασφάλειας. Τι επίδοση κατάφερε να σημειώσει η υβριδική έκδοση του Yaris Cross στο TEST αποφυγής κινδύνου;
Το Υaris Cross είναι το πρώτο μικρό crossover της Toyota. Βασισμένο στο χάτσμπακ Yaris, το Yaris Cross κατάφερε να πετύχει μια αξιοπρεπή επίδοση εντός των προδιαγραφών ασφαλείας, που έχει θέσει το Auto Τρίτη Τest Center. Το SUVάκι της Τoyota μάλιστα συνδύασε την αποτελεσματικότητα και τις ασφαλείς αντιδράσεις σε μια οριακή κατάσταση, όπως το Elk Test, με άνεση και ευχρηστία. Να πούμε πως στη δοκιμή χρησιμοποιήσαμε την υβριδική έκδοση που συνδυαστικά (θερμικό μοτέρ+ηλεκτροκινητήρας) αποδίδει 116 ίππους.
71 χλμ./ώρα
Χωρίς καν να... ιδρώσει πέρασε το Yaris Cross στην πρώτη προσπάθεια-βάση με 71 χλμ./ώρα. Πρόθυμο και άμεσο σε αντίδραση το μπροστινό μέρος, ουδέτερο κράτημα και πολύ διακριτική λειτουργία του ESP έδειξαν με το καλημέρα πως το μικρό SUV της Toyota μπορεί να σημειώσει μια πολύ καλή επίδοση. Οι τροχοί των 18 ιντσών πρόσφεραν άφθονη πρόσφυση, ενώ σε αυτά τα χιλιόμετρα το πίσω μέρος ήταν αρκούντως σταθερό. Την ίδια εικόνα περίπου είχαμε και στην προσπάθεια με 72 χλμ./ώρα, που ήταν εξίσου επιτυχημένη.
Δοκιμή: Toyota Yaris Cross Hybrid (πάτα πάνω στην εικόνα)
Τι χωράει το πορτ-μπαγκάζ του Yaris Cross (πάτα πάνω στην εικόνα)
Μάλλον αισιόδοξη ήταν η πρόθεσή μας να δοκιμάσουμε στα 74 χλμ./ώρα. Το Yaris Cross δεν κατάφερε να περάσει το τεστ, χωρίς να χτυπήσει κορίνες. Υπήρξε τάση του πίσω μέρους να ανοίξει την τροχιά του, που όμως δεν πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Πιο αισθητή όμως έγινε η τάση του πίσω άξονα για αναπήδηση, ενώ ο πίσω αριστερός τροχός στη πρώτη δεξιά αλλαγή πορείας σηκώθηκε. Ακόμη και στην οριακή αυτή κατάσταση κανείς από τους επιβάτες δεν ένιωσε ανασφάλεια, καθώς η ανάρτηση διαχειρίστηκε άψογα την κατάσταση και συγκράτησε την κίνηση του αμαξώματος. Το ΕSP δεν επεμβαίνει δραματικά, κάτι που μπορεί να επιτρέπει την ομαλή συνέχιση της πορείας, αλλά που δεν αφήνει περιθώρια για μεγαλύτερη ταχύτητα εισόδου την οποία η ανάρτηση θα μπορούσε να διαχειριστεί.
Όταν ξεπερνά το όριό του, το Yaris Cross δείχνει τη δυσαρέσκειά του με άνοιγμα της τροχιάς του πίσω μέρους, αλλά και με κάποιες αναπηδήσεις του. Τελικά, όμως, η αυτοκυριαρχία της ανάρτησης δε χάνεται.
Απόλυτα επιτυχημένη ήταν η προσπάθεια στα 73χλμ./ώρα για το Toyota Yaris Cross. Παρά την διαδρομή της ανάρτησης, η κλίση δεν πήρε αισθητή διάσταση. To 1 χλμ./ώρα λιγότερο σε σχέση με το χάτσμπακ Yaris είναι λογικό λόγω του αυξημένου ύψους του Yaris Cross, που εκτέλεσε τη δοκιμή αποφυγής κινδύνου χωρίς να αγχώσει οδηγό και επιβάτες.
Μπορεί να μην είναι το πλέον μπριόζικο σε οδηγική αίσθηση μικρό crossover, το Yaris Cross όμως κατάφερε στα 73 χλμ./ώρα να παραμείνει εντός πορείας και να εκτελέσει την δοκιμή αποφυγής κινδύνου χωρίς να αγχώσει οδηγό και επιβάτες. Αρκετά καλό το αρχικό turn in στην πρώτη αλλαγή πορείας, η ανάρτηση διαχειρίστηκε αποτελεσματικά το φορτίο που δέχθηκε σε κάθε εναλλαγή πορείας, διακριτική επέμβαση του ESP για να διορθώσει τη μάλλον υπερστροφική τάση στη μεταφορά βάρους και το Yaris Cross παρέμεινε απόλυτα ελέγξιμο και εντός πορείας χωρίς επαφή με κορίνες.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά έχει πολύ καλή απόκριση και βοηθά στον έλεγχο του Υaris Cross.
Γενική αίσθηση οδηγού: Η αίσθηση από το τιμόνι δεν ενθουσίασε παρότι ακριβές, αλλά το Yaris Cross ήταν ευέλικτο και ανάλαφρο καταφέρνοντας μια καλή επίδοση. Με πιο παρεμβατικό ESP θα μπορούσε να πετύχει ακόμη καλύτερη ταχύτητα εισόδου.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Σε καμία περίπτωση δεν ένιωσαν ανασφάλεια ακόμη και στις προσπάθειες πάνω από το όριο του αυτοκινήτου..