4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Διαβάστε τη συνέντευξη με τον Πρόεδρο και Δ/νοντα Σύμβουλο της Τoyota Ελλάς, `Αρη Αραβανή, η οποία λύνει πολλές απορίες.
Τα επόμενα βήματα της Toyota
28.348 Επισκέψεις στο άρθρο (12/12/2016)
Τι θα γίνει με το diesel; Τι Yaris, τι C-HR αγοράζουμε τώρα; Κάναμε στον αρχηγό της Toyota όλες τις ερωτήσεις σας. Διαβάστε τι μας είπε.
Αν εφαρμοζόντουσαν σήμερα οι κανονισμοί που θα ισχύσουν από το 2021, όλες οι μάρκες αυτοκινήτων θα πλήρωναν από 10 δις ευρώ το χρόνο σε πρόστιμα. Για να γλιτώσουν τα πρόστιμα, πρέπει τα αυτοκίνητα που πουλάνε να έχουν εκπομπές CO2 κάτω από τα 95 γραμμάρια/χλμ. Από εκεί και πάνω, για κάθε γραμμάριο, τα πρόστιμα θα είναι εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Ετσι ξαφνικά όλες οι μάρκες τρέχουν σαν τρελές να μας φτιάξουν μέσα σε 3 χρόνια, αυτοκίνητα, που δεν θα έχουν καθόλου ρύπους, για να γλιτώσουν τα πρόστιμα. Ασχολούνται λοιπόν μόνο, με ηλεκτρικά, με αυτοκίνητα που καίνε υδρογόνο και με υβριδικά.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Ετσι ξαφνικά όλες οι μάρκες τρέχουν σαν τρελές να μας φτιάξουν μέσα σε 3 χρόνια, αυτοκίνητα, που δεν θα έχουν καθόλου ρύπους, για να γλιτώσουν τα πρόστιμα. Ασχολούνται λοιπόν μόνο, με ηλεκτρικά, με αυτοκίνητα που καίνε υδρογόνο και με υβριδικά.
- Πόσο κοντά είμαστε όμως στη sci-fi αυτή πραγματικότητα;
- Ειναι έτοιμα ή πειραματίζονται ακόμα;
- Ειναι πράγματι zero emissions (μηδενικών ρύπων) οχήματα ή κοροιδεύουν την κοινωνία και κυρίως εμάς;
- Τα αγοράζω και τελείωσα ή θα με ξεσκίσουν μετά στα απρόβλεπτα κόστη;
- Ειναι αλήθεια οτι δεν καίνε τίποτα;
- Θα είναι κανονικά αυτοκίνητα ή άσπρα ψυγεία με ρόδες;
- Και πόσο κάνουν τελικά;
- Υπάρχει κάτι σε λογική τιμή ή πρέπει να δώσω 40.000 ευρώ και να κάνω απόσβεση σε 150 χρόνια;
Βροχή τα ερωτήματα σας, που συλλέξαμε τον τελευταίο καιρό.
Ζητήσαμε λοιπόν απο κάποιον που ζεί κοντά στις εξελίξεις να απαντήσει σε όλες αυτές τις ερωτήσεις.
Ο Αρης Αραβανής ειναι αρχηγός της Toyota σε αρκετές χώρες της Ευρώπης: Βέλγιο, Λουξεμβούργο (στην καρδιά των ευρωπαικών εξελίξεων δηλαδή), Βαλκάνια και βέβαια για την Ελλάδα. Την τελευταία χρονιά πέρασε τον περισσότερο χρόνο στο Βέλγιο και έζησε από κοντά όλη αυτή την τρέλα.
Η αφορμή για αυτή τη συζήτηση, ήταν η συνάντηση των C40 στο Μέξικο Σίτυ και η ανακοίνωση ότι 3 εκατ. θάνατοι κάθε χρόνο, οφείλονται στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και σαν πρώτο μέτρο Μέξικο Σίτυ, Παρίσι, Μαδρίτη και Αθήνα (!) θα απαγορεύσουν το diesel μέχρι το 2025 και θα δώσουν κίνητρα για αυτοκίνητα υδρογόνου, ηλεκτρικά και υβριδικά.
ΑΤ: Πως βλέπεις Αρη αυτή την ανακοίνωση για το diesel;
ΑΑ: Το diesel ειναι γνωστό ότι δεν έχει μέλλον, ειδικά στις μικρές κατηγορίες, καθώς αναμένονται σταδιακά, μέτρα απαγόρευσης του, ειδικά μετά το τελευταίο σκάνδαλο, που οδήγησε στην αυστηροποίηση των κανονισμών. Θα μείνει μόνο στα μεγάλα αυτοκίνητα. Το βλέπουμε ήδη στο Βέλγιο, που ήταν μια από τις μεγαλύτερες αγορές diesel. Τώρα οι πωλήσεις σε ιδιώτες έχουν πέσει στο 31%, ενώ στις εταιρικές πωλήσεις είναι 70%, αλλά πέφτει συνέχεια. Και στην Ελλάδα θα πέσει και άλλο καθώς αναμένεται αύξηση της τιμής του diesel, από τις αρχές της χρονιάς.
Οι νεοι κανονισμοί αλλάζουν τα πάντα, άρα πάμε για νέες τεχνολογίες.
Η προτεραιότητα της Toyota είναι στα υβριδικά. Ξεκινήσαμε πρώτοι, έχουμε πουλήσει ήδη 9 εκατ. υβριδικά αυτοκίνητα και έχουμε ήδη υβριδικά ακόμα και στις δημοφιλείς κατηγορίες, Yaris, Auris στο καινούργιο καταπληκτικό SUV, το C-HR που μόλις έφτασε και θα εχουμε υβριδικό σε κάθε νέο μοντέλο που έρχεται από δώ και πέρα. Και έχουμε βέβαια και επαναφορτιζόμενα υβριδικά.
ΑΤ: Που έχει φτάσει όμως η εξέλιξη των μπαταριών; Πως κατασκευάζονται, πως ανακυκλώνονται, είναι πράγματι υπέρ του περιβάλλοντος όλη αυτή η εξέλιξη ή απλώς μεταφέρουμε τους ρύπους από μια μεγάλη πόλη, κάπου αλλού; Και τι γίνεται αν χαλάσει η μπαταρία;
ΑΑ: Οι μπαταρίες κατασκευάζονται με τα ιδια υλικά που γίνονται και οι μπαταρίες, που χρησιμοποιούμε σε κάθε συσκευή στο σπίτι μας, ενώ η ανακύκλωση τους γίνεται από μια εταιρεία που τις μαζεύει από όλες τις χώρες και τις επιστρέφει στο εργοστάσιο κατασκευής τους, όπου ανακυκλώνονται πλήρως. Εχουμε φτάσει στο 91% ανακύκλωση και σύντομα θα είμαστε στο 100%.
Οι μπαταρίες τέλος έχουν εγγύηση για 10 χρόνια και είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που κάποια χάλασε. Αν χαλάσει τώρα, μετά τα 10 χρόνια, πιστεύω ότι θα μιλάμε για πολύ μικρό κόστος, καθώς η τεχνολογία στις μπαταρίες καλπάζει, αποκτούν συνέχεια μεγαλύτερες χωρητικότητες και για την ίδια δουλειά θα χρειάζονται πολύ μικρότερες μπαταρίες, αρα και το κόστος θα πέφτει συνέχεια, τα επόμενα χρόνια.
ΑΤ: Εχετε ήδη το Mirai, που καίει υδρογόνο και οι ρύποι του είναι νερό, το θέμα όμως είναι που θα το γεμίζω με υδρογόνο;
ΑΑ: Τα οχήματα υδρογόνου, όπως και τα ηλεκτρικά θέλουν τους δικούς τους σταθμούς ανεφοδιασμού, όπως όλα τα καύσιμα. Εδώ οι προτεραιότητες διαφέρουν. Η Ιαπωνία θα επενδύσει κατ`αρχας σε σταθμούς ανεφοδιασμού για υδρογόνο, ενώ Αμερική και Ευρώπη, για ηλεκτρικά.
ΑΤ: Στα ηλεκτρικά τι γίνεται: Τι θα φτιάξετε; Kανονικά αυτοκίνητα ή άσπρα ψυγεία με ρόδες, όπως γκρινιάζουν οι αναγνώστες;
ΑΑ: Από το 2020 θα έχουμε και ηλεκτρικά. Στο νέο τμήμα που δημιουργήθηκε ανέλαβε πρόεδρος, ο ίδιος ο πρόεδρος της Toyota, δείχνοντας έτσι την μεγάλη σημασία που δίνουμε στο θέμα. Και θα φτιάξουμε κανονικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όχι ψυγεία με ρόδες, γιατί πιστεύουμε ότι η σχέση με το αυτοκίνητο έχει συναίσθημα, δεν είναι απλώς ένα μεταφορικό μέσο.
ΑΤ: Τι πουλάτε λοιπόν τώρα στην Ελλάδα, μετά απο όλα αυτά;
ΑΑ: Πουλάμε diesel, αλλά προτεραιότητα στην στρατηγική μας είναι τα υβριδικά, καθώς ο κόσμος αλλάζει κάτω από την πίεση των νέων κανονισμών και φαίνεται ότι οι διάφορες χώρες σταδιακά θα επιβάλλουν περιορισμούς στο diesel. Είμαστε έτοιμοι για να ανταποκριθούμε σε ότι και να ζητήσει αυτός που θέλει να αγοράσει ένα Toyota.
Ένα υβριδικό Yaris τώρα πουλιέται στην ίδια τιμή με το diesel, στην πραγματικότητα όμως είναι φτηνότερο, αφού έχει αυτόματο κιβώτιο και πλουσιότερο εξοπλισμό.
ΑΤ: Πες μου με 20 λέξεις το μυστικό. Πως καταφέρνετε να είσαστε τόσα χρόνια πρώτοι στις πωλήσεις στην Ελλάδα και μάλιστα φέτος με τεράστια διαφορά από τον δεύτερο;
ΑΑ: Θα στο πω με 3 λέξεις;
Σκεπτόμαστε σαν δεύτεροι!
(AutoΤρίτη: Οι δεύτεροι που θέλουν να γίνουν πρώτοι, προσπαθούν πολύ περισσότερο από τον πρώτο, για να βελτιώνονται συνέχεια).
Εσείς τι λέτε για όλα αυτά; Καλά το πάνε οι νέοι κανονισμοί, καλά το πάει η Toyota; Είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε αιώνα, σε 3 χρόνια και δεν το έχουμε πάρει είδηση ακόμα; Τι λέτε;
Ζητήσαμε λοιπόν απο κάποιον που ζεί κοντά στις εξελίξεις να απαντήσει σε όλες αυτές τις ερωτήσεις.
Ο Αρης Αραβανής ειναι αρχηγός της Toyota σε αρκετές χώρες της Ευρώπης: Βέλγιο, Λουξεμβούργο (στην καρδιά των ευρωπαικών εξελίξεων δηλαδή), Βαλκάνια και βέβαια για την Ελλάδα. Την τελευταία χρονιά πέρασε τον περισσότερο χρόνο στο Βέλγιο και έζησε από κοντά όλη αυτή την τρέλα.
Η αφορμή για αυτή τη συζήτηση, ήταν η συνάντηση των C40 στο Μέξικο Σίτυ και η ανακοίνωση ότι 3 εκατ. θάνατοι κάθε χρόνο, οφείλονται στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και σαν πρώτο μέτρο Μέξικο Σίτυ, Παρίσι, Μαδρίτη και Αθήνα (!) θα απαγορεύσουν το diesel μέχρι το 2025 και θα δώσουν κίνητρα για αυτοκίνητα υδρογόνου, ηλεκτρικά και υβριδικά.
ΑΤ: Πως βλέπεις Αρη αυτή την ανακοίνωση για το diesel;
ΑΑ: Το diesel ειναι γνωστό ότι δεν έχει μέλλον, ειδικά στις μικρές κατηγορίες, καθώς αναμένονται σταδιακά, μέτρα απαγόρευσης του, ειδικά μετά το τελευταίο σκάνδαλο, που οδήγησε στην αυστηροποίηση των κανονισμών. Θα μείνει μόνο στα μεγάλα αυτοκίνητα. Το βλέπουμε ήδη στο Βέλγιο, που ήταν μια από τις μεγαλύτερες αγορές diesel. Τώρα οι πωλήσεις σε ιδιώτες έχουν πέσει στο 31%, ενώ στις εταιρικές πωλήσεις είναι 70%, αλλά πέφτει συνέχεια. Και στην Ελλάδα θα πέσει και άλλο καθώς αναμένεται αύξηση της τιμής του diesel, από τις αρχές της χρονιάς.
Οι νεοι κανονισμοί αλλάζουν τα πάντα, άρα πάμε για νέες τεχνολογίες.
Η προτεραιότητα της Toyota είναι στα υβριδικά. Ξεκινήσαμε πρώτοι, έχουμε πουλήσει ήδη 9 εκατ. υβριδικά αυτοκίνητα και έχουμε ήδη υβριδικά ακόμα και στις δημοφιλείς κατηγορίες, Yaris, Auris στο καινούργιο καταπληκτικό SUV, το C-HR που μόλις έφτασε και θα εχουμε υβριδικό σε κάθε νέο μοντέλο που έρχεται από δώ και πέρα. Και έχουμε βέβαια και επαναφορτιζόμενα υβριδικά.
ΑΤ: Που έχει φτάσει όμως η εξέλιξη των μπαταριών; Πως κατασκευάζονται, πως ανακυκλώνονται, είναι πράγματι υπέρ του περιβάλλοντος όλη αυτή η εξέλιξη ή απλώς μεταφέρουμε τους ρύπους από μια μεγάλη πόλη, κάπου αλλού; Και τι γίνεται αν χαλάσει η μπαταρία;
ΑΑ: Οι μπαταρίες κατασκευάζονται με τα ιδια υλικά που γίνονται και οι μπαταρίες, που χρησιμοποιούμε σε κάθε συσκευή στο σπίτι μας, ενώ η ανακύκλωση τους γίνεται από μια εταιρεία που τις μαζεύει από όλες τις χώρες και τις επιστρέφει στο εργοστάσιο κατασκευής τους, όπου ανακυκλώνονται πλήρως. Εχουμε φτάσει στο 91% ανακύκλωση και σύντομα θα είμαστε στο 100%.
Οι μπαταρίες τέλος έχουν εγγύηση για 10 χρόνια και είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που κάποια χάλασε. Αν χαλάσει τώρα, μετά τα 10 χρόνια, πιστεύω ότι θα μιλάμε για πολύ μικρό κόστος, καθώς η τεχνολογία στις μπαταρίες καλπάζει, αποκτούν συνέχεια μεγαλύτερες χωρητικότητες και για την ίδια δουλειά θα χρειάζονται πολύ μικρότερες μπαταρίες, αρα και το κόστος θα πέφτει συνέχεια, τα επόμενα χρόνια.
ΑΤ: Εχετε ήδη το Mirai, που καίει υδρογόνο και οι ρύποι του είναι νερό, το θέμα όμως είναι που θα το γεμίζω με υδρογόνο;
ΑΑ: Τα οχήματα υδρογόνου, όπως και τα ηλεκτρικά θέλουν τους δικούς τους σταθμούς ανεφοδιασμού, όπως όλα τα καύσιμα. Εδώ οι προτεραιότητες διαφέρουν. Η Ιαπωνία θα επενδύσει κατ`αρχας σε σταθμούς ανεφοδιασμού για υδρογόνο, ενώ Αμερική και Ευρώπη, για ηλεκτρικά.
ΑΤ: Στα ηλεκτρικά τι γίνεται: Τι θα φτιάξετε; Kανονικά αυτοκίνητα ή άσπρα ψυγεία με ρόδες, όπως γκρινιάζουν οι αναγνώστες;
ΑΑ: Από το 2020 θα έχουμε και ηλεκτρικά. Στο νέο τμήμα που δημιουργήθηκε ανέλαβε πρόεδρος, ο ίδιος ο πρόεδρος της Toyota, δείχνοντας έτσι την μεγάλη σημασία που δίνουμε στο θέμα. Και θα φτιάξουμε κανονικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όχι ψυγεία με ρόδες, γιατί πιστεύουμε ότι η σχέση με το αυτοκίνητο έχει συναίσθημα, δεν είναι απλώς ένα μεταφορικό μέσο.
ΑΤ: Τι πουλάτε λοιπόν τώρα στην Ελλάδα, μετά απο όλα αυτά;
ΑΑ: Πουλάμε diesel, αλλά προτεραιότητα στην στρατηγική μας είναι τα υβριδικά, καθώς ο κόσμος αλλάζει κάτω από την πίεση των νέων κανονισμών και φαίνεται ότι οι διάφορες χώρες σταδιακά θα επιβάλλουν περιορισμούς στο diesel. Είμαστε έτοιμοι για να ανταποκριθούμε σε ότι και να ζητήσει αυτός που θέλει να αγοράσει ένα Toyota.
Ένα υβριδικό Yaris τώρα πουλιέται στην ίδια τιμή με το diesel, στην πραγματικότητα όμως είναι φτηνότερο, αφού έχει αυτόματο κιβώτιο και πλουσιότερο εξοπλισμό.
ΑΤ: Πες μου με 20 λέξεις το μυστικό. Πως καταφέρνετε να είσαστε τόσα χρόνια πρώτοι στις πωλήσεις στην Ελλάδα και μάλιστα φέτος με τεράστια διαφορά από τον δεύτερο;
ΑΑ: Θα στο πω με 3 λέξεις;
Σκεπτόμαστε σαν δεύτεροι!
(AutoΤρίτη: Οι δεύτεροι που θέλουν να γίνουν πρώτοι, προσπαθούν πολύ περισσότερο από τον πρώτο, για να βελτιώνονται συνέχεια).
Εσείς τι λέτε για όλα αυτά; Καλά το πάνε οι νέοι κανονισμοί, καλά το πάει η Toyota; Είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε αιώνα, σε 3 χρόνια και δεν το έχουμε πάρει είδηση ακόμα; Τι λέτε;
Σε μελλοντική συνέντευξη σας παρακαλώ ρωτήστε το εξής σε κάποιον κουμανταδόρο της ΤΟΥΟΤΑ.. Γιατί η συγκεκριμένη εταιρία σχεδιάζει αυτοκίνητα σαν να μή θέλει να τα πουλήσει; (τόσο άσχημα τα θεωρώ) Δεύτερη ερώτηση : γιατί δεν έχουν πετύχει ποτέ τα mainstream τους αυτοκίνητα να έχουν μια πιο fun to drive οδική συμπεριφορά ; Ευχαριστώ εκ των προτερων
Δυστυχως τα πραγματα με τα υβριδικα δεν ειναι απολυτως ετσι οπως τα αναφερει ο κ.Αραβανης. Ως αυτοκινητιστης και κατοχος ενος toyota prius εχω να επισημανω οτι η μπαταριες παρασιαζουν προβληματα και ειναι ιδιαιτερα ακριβες. Πιο συγκεκριμενα και απο προσωπικη εμπειρια το ποσο αγγιζει τα 3000€ για την αντικατασταση μιας μπαταριας. Ενδεικτικα εχω να αναφερω οτι εχω αλλαξει δυο φορες την υβριδικη μπαταρια στο επαγγελματικο μου ταξι μεσα σε 4 χρονια. Αυτο συνεβη την πρωτη στα 200.000χλμ και την δευτερη στα 400.000χλμ. Αυτο αποδεικνυει πως μονο τυχαιο δεν ειναι το φαινομενο. Σαφως στα ιχ αυτοκινητα τα πραγματα ειναι λιγο διαφορετικα γιατι 200.000χλμ λογικα θα πραγματοποιηθουν σε περιπου 10 χρονια. Δηλαδη οσα χρονια σου προσφερουν εγγυηση. Τυχαιο? Οποτε μετα τα 10 χρονια αν η μπαταρια του υβριδικου οχηματος χαλασει θα ειναι ασυμφορο να πληρωσει καποιος το ποσο της ταξης των 3000€ για ενα οχημα δεκατιας.
@COOL & Manolis84 αληθεια εχετε οδηγησει toyota/lexus αυτοκινητα ποτε σας και κατ επεκταση καποιο υβριδικο ή κραζετε για να κραξετε ως γνησιοι ελληνες; COOL φτιαχνει αυτοκινητα που δε θελει να πουλησει ο πρωτος παγκοσμιος πωλητης αυτοκινητων; Manolis84 extra service που ακριβως; 150ευρω καθε 15000χλμ; ειναι κοστος; ποσα θελει ενα diesel του VWgroup δηλαδη που ειναι "φθηνοτερο";
Θα αγόραζα πολύ ευχαρίστως ένα αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικό όπως πχ ένα Tesla. Αλλά να αγοράσω ένα υβριδικό το οποίο έχει 2 κινητήρες συν τις μπαταρίες που συνεπάγεται έξτρα service και περισσότερα έξοδα συντήρησης και το σημαντικότερο το έξτρα βάρος που έχει το αυτοκίνητο, το οποίο εκτός ότι αυξάνει την κατανάλωση (είτε είναι ηλεκτρική είτε είναι βενζίνη) μειώνει γενικά τις αποδόσεις των αυτοκινήτων. Το έχουμε ξαναπεί όλοι μας... Το βάρος είναι είναι ο χειρότερος εχθρός της αυτοκίνησης. Όσο πιο βαρύ είναι το αυτοκίνητο τόσο χειρότερο φρενάρισμα έχει , τόσο χειρότερα στρίβει, τόσο χειρότερα κρατήματα έχει, τόσο περισσότερες φθορές και τόσο περισσότερη κατανάλωση. Αντί να φτιάχνουν ελαφρότερα αυτοκίνητα με πιο βελτιωμένους κινητήρες ώστε να πετύχουν και καλύτερες καταναλώσεις αλλά και καλύτερες επιδόσεις κάνουν αλχιμείες εις βάρος όλης της αυτοκίνησης για να μειώσουν ελάχιστα την κατανάλωση. Γιατί συγνώμη που το λέω αλλά και τα υβριδικά έχουν βενζινοκινητήρα ο οποίος όταν δουλεύει καίει και ρυπαίνει και αυτός όσο και οι υπόλοιποι βενζινοκινητήρες. Για αυτό ξαναλέω , θα έδινα περισσότερα χρήματα να αγόραζα ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο παρά ένα υβριδικό. Διαφορετικά καλύτερα τα απλά βενζινοκίνητα και ακόμα καλύτερα ένα απλό diesel... Αν θέλουν να μειώσουν την ρύπανση ας κάνουν έναν έλεγχο στα εργοστάσια , στα σπίτια με τα τζάκια και τους καυστήρες που καίνε ότι βρουν μπροστά τους και ας επενδύσουν σε εναλακτικές μεθόδους μετακίνησης όπως πχ, ποδήλατα σε μεγάλες πόλεις που είναι το πιο ασφαλή και πιο αποδοτικό μέσο μετακίνησης που υπάρχει με τα περισσότερα ωφέλη τόσο σε οικονομία όσο και σε ρύπανση όσο και για την υγεία του κάθε ποδηλάτη . Κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος...
@giovani δεν κράζω. Απλά θεωρώ ότι τα υβριδικά έχουν κάποια πλεονεκτήματα αλλά και κάποια μειωνεκτήματα. Συγκριτικά με τα μειωνεκτήματα που έχει ένα απλό συμβατικό αυτοκίνητο θεωρώ ότι τα υβριδικά έχουν περισσότερα μειωνεκτήματα. Το μεγαλύτερο θεωρώ ότι είναι ο χρόνος απόσβεσης των παραπάνω χρημάτων που στοιχίζει ένα υβριδικό. Θεωρώ ότι τα παραπάνω χρήματα που θα δώσω για να πάρω υβριδικό θα τα κάνω απόσβεση από την μειωμένη κατανάλωση σε πάνω από 10 χρόνια όταν θα έχει αρχίσει δηλαδή να χρειάζεται μπαταριες και ένα σκασμό άλλα έξοδα. Επίσης θεωρώ ότι ενα υβριδικό έχει τα ίδιο κόστος συντήρησης με ένα συμβατικό μιας και έχει και αυτό κανονικό βενζινοκινητήρα συν το επιπλέον κόστος σε συντήρηση στις μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρα (δεν έχω υβριδικό και δεν ξέρω αν αυτα χρειάζονται συντήρηση αλλά σίγουρα όλο και κάτι θα χρειάζονται). Αλλά ειλικρινά τα επιπλέον χρήματα που στοιχίζει ένα υβριδικό που ξεπερνάνε τα 5.000 πότε θα τα κάνει κάποιος απόσβεση? Την ίδια απορία έχω και για όσους βάζουν υγραέριο στα αυτοκίνητα τους και δίνουν πάνω από 1000 ευρώ που για να τα κανουν απόσβεση ειδικά αν δεν κάνουν πολλά χιλιόμετρα θα περάσουν πολλά χρόνια. Χώρια τα μειωνεκτήματα σε βάρος κλπ που ανέφερα σε προηγούμενο σχόλιο. Αυτό λέω. Επίσης το παράπονο μου από εταιρίες όπως η ΤΟΥΟΤΑ η HONDA κλπ (δεν είμαι φαν του GROUP το αντίθετο μάλιστα είμαι φαν της ιαπωνικής και σε δεύτερη μοίρα της Ιταλικής και αγγλικής σχολής) είναι ότι ενώ κάποτε φτιάχνανε αυτοκινητάρες με έμφαση στις επιδόσεις και στην αυτοκίνηση τώρα φτιάχνουν κουβάδες. Με αποτέλεσμα να ψάχνω για ιαπωνικό αυτοκίνητο και να μην μπορώ να βρω ένα της προκοπής που να μου καλύβει τις ανάγκες μου...
Απαντάω στον αγαπητό giovani ....Αναφέρεσαι με χαρακτηρισμούς επί προσωπικού...δεν χρειάζεται ...Αν θεωρείς τα Toyota premium ok....είσαι ο μόνος πάντως...Για τα Lexus σου γράφω οτι αν και ανήκουν στην premium κατηγορία δεν <<περπατάνε >> σε πωλήσεις...αλλά γιατί τα βάζεις όλα σε έναν κουβά;....Επίσης γράφω οτι σε θέματα αισθητικής και οδικής συμπεριφοράς ε είναι κάτω από το μέσο όρο...αλλα όλα αυτά τα γράφω για την Τoyota όχι για σένα ..εσύ φαντάζομαι είσαι μεγαλοστέλεχος της Toyota και παρεξηγεισαι...Για την Ιστορία πάντως έχω οδηγήσει και ΤOYOTA ...να είσαι καλά και να οδηγάς πάντα Τoyota σου εύχομαι ....και να είσαι ευγενικός ....άκου βλέπω Τoyota μόνο να με προσπερνάνε ....χε γελάνε και τα starlet
Giovani οντως δινει επεκτασεις. Τουλαχιστον για τα οχηματα που ηδη εχει πουλησει και δεν εχουν εκμεταλλευτει το προνομιο της δεκαετους εγγυησης δινει 5 επεκτασεις για καθε 15000χλμ. Δε ξερω αν ισχυει και αμφιβαλλω ομως για τα καινουρια οχηματα με την δεκαετη εγγυηση. Οπως εγραψα ομως και στο προηγουμενο σχολιο το προβλημα παρουσιαζεται στα 200.000χλμ. Δηλαδη θεωρητικα αν ενα ιχ αυτοκινητο κανει περιπου 20.000χλμ καθε χρονο τοτε μετα απο 10 χρονια θα εχει κανει περιπου 200.000χλμ που στην ουσια εκει τελειωνει η εγγυηση και υπαρχει μεγαλη πιθανοτητα να βγαλει προβλημα η μπαταρια. Σημαντικο βεβαια ειναι και το γεγονος οτι μετα απο 10 χρονια δεν γνωριζουμε τι θα ισχυει γιατι οταν πραγματοποιεις την αγορα του υβριδικου οχηματος δεν σου παρεχουν καποιο συμβολαιο για το τι ισχυει με τις επεκτασεις. Επειδη η αγορα των επαγγελματικων υβριδικων οχηματων οπως εχω παρατηρησει εχει αυξηθει θα πρεπει να τονιστει οτι η επεκτασεις που παρεχουν ειναι ανωφελες. Αυτο συμβαινει διοτι τα επαγγελματικα οχηματα κανουν τα συνολικα 75000χλμ των 5 επεκτασεων σε λιγοτερο απο ενα χρονο. Επισης θα πρεπει να αναφερω οτι καθε επεκταση κοστιζει 60€. Οποτε για τις 5 επεκτασεις εχεις πληρωσει και 300€ σε λιγοτερο απο ενα χρονο. Απο προσωπικη εμπειρια εχω να αναφερω οτι οταν αλλαξα την υβριδικη μπαταρια την πρωτη φορα μου εδωσαν εγγυηση ενος χρονου ανεξαρτητων χιλιομετρων και επειτα τις 5 επεκτασεις. Συνολικα δηλαδη εχεις το κεφαλι σου ησυχο για δυο περιπου χρονια. Ολως τυχαιως ομως μολις τελειωσαν οι επεκτασεις στα επομενα 15000χλμ μου παρουσιαστηκε παλι προβλημα με την υβριδικη μπαταρια. Το κακο ειναι οτι δεν συνεβη μονο σε εμενα αυτο και δεν ειναι τυχαιο διοτι και με αλλους συναδελφους που εχω μιλησει τα υβριδικα επαγγελματικα τους οχηματα παρουσιαζουν το ιδιο προβλημα με την ιδια συχνοτητα.
Φίλε giovani ,προσωπική άποψη εκφράζω ....δεν προσπαθώ να σου την επιβάλλω όπως κάνεις εσύ....αναρωτιέσαι άν έχω οδηγήσει ΤΟΥΟΤΑ...καλά είναι σοβαρή ερώτηση αυτή ...βρωμάει ο τόπος ρε φίλε σιγά την οδηγική εμπειρία....είναι αξιόπιστα αλλά ακόμη και οι ιδιοκτήτες δεν τα αγοράζουν για την αισθητική τους τα αγοράζουν επειδή είναι πολύ δυνατή value for money επιλογή...Στο άλλο που λες οτι είναι πρώτη σε πωλήσεις σου απαντώ με έναν παραλληλισμό...Τα swatch πουλάνε πολλαπλάσια κομματια σε σχεση με τα rolex ..τί πάει να πεί αυτό για την ποιότητά τους....τίποτα θα πω εγώ..Τέλος για τα LEXUS που αναφέρεις δεν είναι και τόσο επιτυχημένα στην premium κατηγορία..Στο άλλο άρθρο έγραφες για το land cruiser οτι είναι το καλύτερο suv ....για πού ρε φίλε ;...για το χωράφι συμφωνώ ....για το δρόμο ακόμα και το auris πατάει καλύτερα....ΦΊΛΕ ΑΛΛΟ Η ΜΠΡΙΤΖΟΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΤΟ RIBEYE ..ΜΗ ΜΠΕΡΔΕΥΕΣΑΙ
Απο τα λεγομενα του τιμονιερη της toyota σε ευρωπαικα καστρα γινεται αντιληπτο γιατι σημερα κατεχει την πρωτη θεση στην καρδια καταναλωτων σε παραγωγη πωλησεις τεχνολογια και οικολογικες φορμες παγκοσμιος ο ιαπωνικος κολοσσος. Εχει οραμα το υλοποιει βλεπει μπροστα και φερνει οσο γινεται κοντα το μελλον σημερα με την σοβαροτητα που αρμοζει σε ενα μεγαθηριο οπως η φιρμα με της ελλειψης στην μασκα. Δεν χωρα αμφιβολια ποιος θα ειναι και της επομενες χρονιες ο βασικος παιχτης στον χωρο του αυτοκινητου....η συνεντευξη τα λεει ολα χωρις περιττες κουβεντες!!
Toyota 4 ever! Αξιοπιστία που δεν έχει κανένας άλλος! Έχω ακόμη ως τρίτο αυτοκίνητο το starlet ενώ το επόμενό μου θα είναι το CHR!
Με καλυψε το σχολιο του Πειραιωτη, απλα να προσθεσω πως ολοι οι Ιαπωνες κατασκευαστες εχουν τις αξιες και το σκεπτικο της Toyota.
Δεν νομιζω να τηθεται πλεον θεμα κοστους. Αγορασα Auris Hybrid απο την αντιπροσωπεια μεταχειρισμενο με 10.000 πενα. Αυτοι που τα επενδυουν σε καποιο μικρο ντιζελακι δινουν τα ιδια πανω κατω. Μονο που το υβριδικο μου εχει ο,τι υπαρχει απο εξτρα φορεμενο, οθονες, αυτοματα συστηματα καμερες κουμπακια. Δεν υπαρχει κατι που να μην περιλαμβανεται. Αλλα ακομα και καινουργιο να το παρεις, απο οποιαδηποτε εταιρια και αν ειναι, αν γνωριζεις πραγματικα τι τεχνολογιες εχει ενα υβριδικο και πως λειτουργουν, ακομα και 20.000 για ενα καινουργιο θα εδινες.
Δεν ειμαι Toyotaκιας ομως σεβομαι τα αυτοκινητα που εχει φτιαξει εδω και τοσα χρονια και το ονομα που εχει χτισει στη παγκοσμια αυτοκινητοβιομηχανια. Το CHR πιστευω οτι θα παει τρενο στις πωλησεις και καποια suv θα βρουν το δασκαλο τους. Μπραβο στην Toyota, μπραβο και στο autotriti για τη συνεντευξη. Παντως αν ειχα λεφτα για καινουργιο θα πηγαινα καρφωτος για υβριδικο ασχετα αν ηταν Toyota.
@COOL: οντως μυαλο μπριτζολα οπως το λες, αλλου ντ αλλου η απαντηση σου! βρωμαει ο τοπος. Toyota οδηγησες ή οχι; Lexus οδηγησες ή οχι; δεν ειναι premium; αληθεια; οδηγησες ή το βλεπεις να περναει απο διπλα σου μονο; αυτο σε ρωτησα οχι ολα αυτα που "δηθεν" ξερεις! @Manolis84 & Vagelis: σχετικα με το θεμα των μπαταριων και το κοστος αλλαγης τους. Και η Toyota και η Lexus ΠΛΕΟΝ δινουν επεκταση εγγυησης με αρκετα μικρο ποσο/ετος για αντικατασταση μπαταριων μετα το περας λειτουργιας τους οποτε οταν παρεις ενα υβριδικο αυτοκινητο που εχεις σκοπο να κρατησεις, το να δινεις ενα επιπλεον ποσο για επεκταση της εγγυησης των μπαταριων αξιζει τον κοπο!
Γεια σας. Ξεκιναμε με υβριδικο!! Σε 10 χρονια οπου θα αναπτυχθει η τεχνολογία γυρω απο τα ηλεκτρικα, θα παρω καποιο τογιοτα μαλλον που ακόμη....δεν ξερω το ονομα του!
Ο πρώτος, στην προκειμένη περίπτωση η Toyota, είναι γεννημένος πρώτος. Κυρία Λουκία, χρόνια πολλά και καλά με πολλές ΠΡΩΤΙΕΣ αντίστοιχες της Toyota. Ευχαριστώ
Auris Hybrid Style!!
Ευχαριστώ πάρα πολύ κύριε GreekBoy... ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΩ ΝΑ ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΡΩΤΙΕΣ... Χρόνια πολλά με υγεία, χριστό και παναγία... τα υπόλοιπα βρίσκονται, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ, ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΔΙΧΩΣ ΚΟΠΟ, Κ.Τ.Λ. ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑ, Κ.Τ.Λ.
Xρειάζεται πολύ καλή συναρτηση μεταξύ: - τιμης (αγορας-συντηρησης-καταναλωσης) - ποιοτητας ( & διαρκειας εγγυησης ) - διαρκεια αποσβεσης αλλιως οι "μικροι" (τελευταίας τεχνολογίας) βενζινοκινητήρες θα είναι σχεδόν μονοδρομος
(AutoΤρίτη: Οι δεύτεροι που θέλουν να γίνουν πρώτοι, προσπαθούν πολύ περισσότερο από τον πρώτο, για να βελτιώνονται συνέχεια). Πηγή: http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Giati-oles-trexoyn-sta-treles_139950.asp#ixzz4ScoZ6KT4 Να μείνω ΕΔΩ!!!Πάρα πολύ σώφρον... μου άρεσε πάρα πολύ... να το συνεχίσω εκ του καλού αν 'επιτρέπεται'... ο πρώτος ξέρει ότι δεν χρειάζεται να δώσει "φανερή" μάχη, διότι την έχει κερδίσει ήδη ΠΡΙΝ τα αποδυτήρια... ΟΜΩΣ δεν είναι αυτός ο διακαής πόθος, κ.τ.λ. του πρώτου... ΕΙΝΑΙ ΤΟ Η ΑΞΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΤΟΥ=ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ ΤΟΥ, ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΥΠΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΝΙΚΗ, ΤΗΝ ΠΡΩΤΙΑ, Κ.Τ.Λ. ΑΛΛΙΩΣ ΚΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ, Κ.Τ.Λ. ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΣ.-