ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τώρα που τα ηλεκτρικά γίνονται
φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα >>
Τώρα δηλαδή έχει ηλεκτρικά, κάτω από 20 χιλιάρικα;
Και εγώ που μένω σε διαμέρισμα πως θα φορτίζω; Κάθε πότε πρέπει να γεμίζω;
Πόσο θα πληρώνω; Συμφέρει ή τελικά μας δουλεύουν; Πόση ώρα θα κάνω να γεμίσω;
Και όταν πάω μια Σαββατο-Κυριακάτικη βόλτα, θα ‘χω το άγχος να μην μείνω; Και τι θα κάνω 1-2 φορές το χρόνο που πάω Θεσσαλονίκη;
ή μήπως έχουν λυθεί πλέον όλα αυτά τα προβλήματα;
Ναι όλα αυτά έχουν σχεδόν λυθεί.
Δείτε τις απαντήσεις σε όλα αυτά και μαζί ΟΛΕΣ τις πληροφορίες:
-για 7 ηλεκτρικά που κάνουν πλέον κάτω από 20 χιλιάρικα,
άλλα 18 που κάνουν κάτω από 27χιλ., αλλά και για όσα κάνουν παραπάνω.
και βέβαια για:
-όλα τα δίκτυα φόρτισης και πόσο χρεώνει το καθένα αλλά και για όλους τους φορτιστές που μπορείτε να βάλετε στο σπίτι ή στην δουλειά σας με 500 -1500 ευρώ,
αν θέλετε να γεμίζετε 3 ή 5 ή 10 φορές πιο γρήγορα.
 
 

Γιατί στην πόλη καίνε τα μισά (από ότι στην Εθνική), όλα τα ηλεκτρικά

 Σχολιάστε 
1.576 Επισκέψεις στο άρθρο (16/1/2025)
Κατανάλωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου: Γιατί όλα τα ηλεκτρικά καίνε τα μισά στην πόλη από ό,τι στην Εθνική - electric.triti.gr
2 Φωτογραφίες »

Κατανάλωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου: Γιατί όλα τα ηλεκτρικά καίνε τα μισά στην πόλη από ό,τι στην Εθνική - electric.triti.gr

Όταν στα ηλεκτρικά φρενάρεις ή αφήνεις το γκάζι η μπαταρία φορτίζει
Στην Εθνική όσο αυξάνεται η ταχύτητα η κατανάλωση αυξάνεται
Στον επαρχιακό δρόμο, πέφτει, αφού έχεις περισσότερα φρένα ή «αφήματα» του γκαζιού
Ένα ηλεκτρικό θα κάνει στην πόλη 100-150 χλμ. παραπάνω σε σχέση με το ταξίδι

autotriti team

Όταν στα ηλεκτρικά φρενάρεις ή αφήνεις το γκάζι η μπαταρία φορτίζει

Δεν αμφιβάλλει μάλλον κανείς, ένα από τα πρώτα πράγματα που κοιτάει κάποιος όταν επιλέγει ποιο αυτοκίνητο να αγοράσει είναι η κατανάλωση και το κόστος απόκτησης. Όσον αφορά τα ηλεκτρικά, η τιμή τους είναι εδώ και λίγο καιρό πιο προσιτή, ενώ όσον αφορά το κόστος για τον «ανεφοδιασμό» τους με ρεύμα, αν κινούνται μέσα στην πόλη, η ενέργεια που σπαταλούν είναι πολύ μικρότερη από αυτή που καταναλώνουν εάν κινούνται στον αυτοκινητόδρομο. Ας δούμε αναλυτικά γιατί συμβαίνει αυτό.

Όταν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κινείται μέσα στην πόλη, περνάει πολλή ώρα μέσα στην κίνηση όπου το σταμάτα-ξεκίνα είναι μια συνεχής διαδικασία. Κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι ή πατάς φρένο, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας του αυτοκινήτου ενεργοποιείται με ρυθμό επιβράδυνσης έως 0,3 g και αφού μετατρέψει την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου σε ηλεκτρική, επαναφορτίζει τη μπαταρία, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες σε ενέργεια.

Σύμφωνα με έρευνα του Green NCAP σχετικά με το πόση ενέργεια ανακτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι κατά μέσο όρο ανακτούν το 22% της ενέργειας που επενδύουν. Το ποσοστό αφορά την ανάκτηση ενέργειας σε δρόμο χωρίς κλίση, αφού, στην κατηφόρα, το νούμερο μπορεί να φτάσει ακόμη και το 50% (σύμφωνα με τον ADAC).

Φρενάρουν εξοικονομώντας καύσιμο με το one-pedal

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν κινούνται μέσα στην πόλη είναι η λειτουργία «one pedal». Με αυτή την λειτουργία, το αυτοκίνητο επιβραδύνει τόσο πολύ που δεν χρειάζεται να πατάει ο οδηγός το φρένο, εκτός αν πρόκειται για κάποιο απότομο φρενάρισμα σε περίπτωση κινδύνου. Ουσιαστικά, ο οδηγός με λίγη εξοικείωση πάνω στην λειτουργία του one-pedal μπορεί γρήγορα να βρει το σημείο εκείνο που θα του επιτρέπει να κινείται πιέζοντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού και ισορροπώντας μεταξύ επιτάχυνσης και επιβράδυνσης πετυχαίνοντας βέλτιστη κατανάλωση και ταυτόχρονα ανάκτηση ενέργειας.

Στην Εθνική όσο αυξάνεται η ταχύτητα η κατανάλωση αυξάνεται

Σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα που καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο όταν κινούνται μέσα στην πόλη, τα ηλεκτρικά προτιμούν όταν κινούνται μέσα στο αστικό δίκτυο, δηλαδή με χαμηλή ταχύτητα. Στις μετρήσεις που έχουμε κάνει σε περισσότερα από 60 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, έχουμε δει πως η μέση κατανάλωση ενέργειας όταν κινούνται με 120 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο είναι μεγαλύτερη από 50% σε σχέση με την ενέργεια που σπαταλούν κατά μέσο όρο μέσα στην πόλη.

Στον επαρχιακό δρόμο, πέφτει, αφού έχεις περισσότερα φρένα ή «αφήματα» του γκαζιού

Στον επαρχιακό δρόμο, επειδή η ταχύτητα που μπορούν να αναπτύξουν είναι μικρότερη από αυτή στο ταξίδι και υπάρχουν πιο συχνά φρεναρίσματα ή «αφήματα» του γκαζιού, τα ηλεκτρικά επωφελούνται σημαντικά. Ναι μεν, δεν κινούνται με τόσο μικρή ταχύτητα και δεν μπορούν να κάνουν συχνή ανάκτηση ενέργειας όσο μέσα στην πόλη, ωστόσο το γεγονός ότι ο οδηγός δεν έχει συνέχεια πατημένο το γκάζι στα 120 χλμ./ώρα, είναι θετικό για την αυτονομία του ηλεκτρικού. Συγκεκριμένα, όπως είδαμε στο Mega Test για την αυτονομία των ηλεκτρικών, ένα ηλεκτρικό με 70άρα μπαταρία βγάζει 50 χλμ. στον επαρχιακό κάθε 10% ενέργειας που σπαταλάει από τη μπαταρία της, 15 χιλιόμετρα περισσότερα από ότι στον αυτοκινητόδρομο. 

Συνέχεια του άρθρου >>>
Toyota
SAVA INTENSA HP2