Το αμάξι σου ψήνεται στους 150 βαθμούς το καλοκαίρι!

12.963 Επισκέψεις στο άρθρο (14/5/2021)

Εσείς όταν διαλέγατε χρώμα, σκεφτήκατε τον ελληνικό καλοκαιρινό ήλιο; Σκεφτήκατε εκείνα τα μεσημέρια που το αφήσατε να ψήνεται στο λιοπύρι χωρίς ίχνος σκιάς; Δείτε τώρα πως επηρεάζεται το πόσο «ψήνεται» το αμάξι σας, ανάλογα με το χρώμα του.

Εσείς όταν διαλέγατε χρώμα, σκεφτήκατε τον ελληνικό καλοκαιρινό ήλιο; Σκεφτήκατε εκείνα τα μεσημέρια που το αφήσατε να ψήνεται στο λιοπύρι χωρίς ίχνος σκιάς; Και τελικά τι κάνατε για να μην βάζετε το «καμάρι» σας να λιώνει στους 150 βαθμούς όσο εσείς κάνετε το δροσερό σας μπάνιο;

Νομίζετε πως είναι υπερβολή οι 150 βαθμοί; Νομίζετε πως το αυτοκίνητό σας κάτω από τον ήλιο δεν φτάνει τέτοιες ή ακόμη και υψηλότερες θερμοκρασίες; Και πως παρόμοιες είναι και οι θερμοκρασίες και στο εσωτερικό του;

Πόσες φορές δεν πήγατε να μπείτε στο αυτοκίνητο και έκαιγαν όλα; Ειδικά όσοι έχετε κάποιο μεταλλικό στοιχείο διακόσμου, ασφάλειες, λεπτομέρειες στο λεβιέ ταχυτήτων ή το τιμόνι, θα θυμάστε πόσο "τσουρουφλιστικά" καυτά ήταν αυτά μετά από μερικές ώρες κάτω από τον μεσημεριανό ήλιο.

Σε τεστ που έχουν γίνει και από το AutoΤρίτη αλλά και από ανεξάρτητους οργανισμούς, έχει φανεί πως το χρώμα αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την θερμοκρασία που θα «πιάσει» το αυτοκίνητό σας κάτω από τον ήλιο. Από το ασημί στο μαύρο έχει σημειωθεί η μεγαλύτερη διαφορά που φτάνει ακόμη και τους 30 βαθμούς στο εσωτερικό. 

Τα μαύρα αυτοκίνητα ψήνονται δίχως άλλο, μαζεύουν τη ζέστη αφού το μαύρο απορροφά το μεγαλύτερο ποσοστό της ακτινοβολίας του ήλιου, ανεβάζοντας την θερμοκρασία των μεταλλικών επιφανειών οι οποίες με τη σειρά τους μεταφέρουν την θερμότητα στο υπόλοιπο και την καμπίνα.

Τα μαύρα ταμπλό κάτω από τον ήλιο είναι φυσικά στην ίδια μοίρα, όμως ακόμη και ένα ανοιχτόχρωμο ταμπλό σε ένα μαύρο αυτοκίνητο είναι πιο ζεστό από ένα μαύρο ταμπλό σε ένα ανοιχτόχρωμο αυτοκίνητο. Με δύο λόγια, το εξωτερικό χρώμα είναι το πιο σημαντικό.

Το ερώτημα είναι, σας ενδιαφέρει; Κάποιοι θα πουν πως τα αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα να αντέχουν, και έχουν εν μέρει δίκιο. Αλλοι θα πουν πως υπάρχουν και χώρες με υψηλότερες θερμοκρασίες όπου κυκλοφορούν τα ίδια αυτοκίνητα και αντέχουν και θα έχουν και αυτοί δίκιο. Αν προσέξουν όμως θα δουν πως όσο μεγαλύτερη η ηλιοφάνεια και οι θερμοκρασίες τόσο περισσότερα και τα ασημί ή άσπρα αυτοκίνητα και τόσο λιγότερα τα σκούρα και τα μαύρα. 

Γιατί οι συστολές διαστολές σε μεγάλες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας των μερών ενός αυτοκινήτου προσθέτουν τριγμούς, αλλοιώνουν τα πλαστικά, και παλιώνουν το αυτοκίνητο πριν την ώρα του.

Εσείς το σκεφτήκατε αυτό πριν διαλέξετε χρώμα; Σας απασχόλησε; Ή απλά διαλέξατε αυτό που σας αρέσει και αφήνετε το αυτοκίνητό σας να ψήνεται κάτω από το λιοπύρι; Τι λέτε; 

Hyundai
4green