- Υπάρχουν μάρκες (LingLong) με εργοστάσια και στην Ευρώπη, πολλές έρχονται απευθείας από την Κίνα
- Είναι φθηνά λάστιχα, στα μισά λεφτά από τα ευρωπαϊκά
- Σχεδόν... κρύβονται από τις συγκρίσεις σε διεθνή tests
- Κάποιες το βλέπουν κερδοσκοπικά, χωρίς αποκλειστική συνεργασία με 1 αντιπρόσωπο σε κάθε χώρα
- Αναλυτικά τα made in China λάστιχα που πωλούνται στην Ελλάδα
Υπάρχουν μάρκες (LingLong) με εργοστάσια και στην Ευρώπη, πολλές έρχονται απευθείας από την Κίνα
Θα έχετε δει εσχάτως πόσες νέες, κινέζικες μάρκες έχουν μπει δυναμικά στον κόσμο της αυτοκίνησης (Seres, BYD κ.ά.). Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία τους πάνω στην τεχνολογία μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αποκτήσει προβάδισμα και εξαπλώνονται ταχύτατα παγκόσμια. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στο segment των ελαστικών. Εκεί, τα τελευταία χρόνια, Κινέζοι κατασκευαστές δείχνουν να έχουν κάνει «αθόρυβα» χιλιόμετρα επέκτασης, θέλοντας να διεκδικήσουν συγκεκριμένα μερίδια στη διεθνή αγορά.
Στο σημείο αυτό πρέπει να κάνουμε ένα σημαντικό ποιοτικό διαχωρισμό. Οι συγκεκριμένοι κατασκευαστές έχουν έδρα την Κίνα, όμως κάποιοι από αυτούς κατασκευάζουν τα λάστιχά τους στην Κίνα, κάποιοι άλλοι έχουν και εργοστάσια στην Ευρώπη (π.χ. LingLong στη Σερβία). 'Αλλο πράγμα μία «κινέζικη» μάρκα, άλλο πράγμα μία made in China.
Είναι φθηνά λάστιχα, στα μισά λεφτά από τα ευρωπαϊκά
Το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των συγκεκριμένων brands είναι η πολύ χαμηλή τιμή, σε σημείο μία δική τους 4άδα να κοστίζει τα μισά λεφτά σε σχέση με μία 4άδα γνωστής ευρωπαϊκής μάρκας. Πώς το καταφέρνουν; Από το χαμηλό κόστος παραγωγής, όπως αυτό προκύπτει:
- χρησιμοποιούν δικές τους πρώτες ύλες
- έχουν φθηνά εργατικά χέρια
Σχεδόν... κρύβονται από τις συγκρίσεις σε διεθνή tests
Και πού χάνουν τα συγκεκριμένα λάστιχα; Η αντοχή τους στο χρόνο και η χιλιομετρική τους απόδοση είναι βασική αμφιβολία για το αγοραστικό κοινό. Βλέπετε, η τεχνολογική εξέλιξη τους δεν ακολουθεί τις αντίστοιχες «Ευρωπαϊκές» ή «Ιαπωνικές» μάρκες, αφού δεν πολύ-επενδύουν σε R&D (research & development), γι αυτό και δεν πείθουν εύκολα για την ανταγωνιστικότητα τους όσον αφορά την διάρκεια απόδοσής τους.
Συν τοις άλλοις, είναι δύσκολο να τσεκάρεις τις πραγματικές δυνατότητες των συγκεκριμένων ελαστικών, διότι σχεδόν... κρύβονται από τα διεθνή tests. Διότι η συντριπτική πλειοψηφία των brands από την Κίνα δεν διαθέτει τα λάστιχά της προς δοκιμή. Έτσι, οι testers τα προμηθεύονται με δικούς τους πόρους, προκειμένου να δείξουν στους αναγνώστες τις διαφορές επιδόσεων σε σχέση κυρίως με ευρωπαϊκές ή ιαπωνικές μάρκες που επενδύουν στην εξέλιξη και την βελτίωση των προϊόντων τους.
Εξαίρεση στα παραπάνω είναι η LingLong. Τόσο σε διεθνή όσο και σε εγχώρια test από το AutoΤρίτη όπου έχουμε δοκιμάσει - αξιολογήσει θερινά και all season λάστιχά της. Μάλιστα, το best-seller θερινό LingLong Sport Master κερδίζει τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του στο στεγνό, μιας και ανταγωνίζεται ευθέως δημοφιλείς μάρκες (π.χ. Continental PremiumContact 7).
Κάποιες το βλέπουν κερδοσκοπικά, χωρίς αποκλειστική συνεργασία με 1 αντιπρόσωπο σε κάθε χώρα
Η αγορά «ψιθυρίζει« ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές «δεν έχουν μπέσα». Ανεξαρτήτως κλάδου, είναι μία άποψη που έχει αρκετούς υποστηρικτές. Καταρχάς, δεν έχουν στάνταρ, αποκλειστική συνεργασία με έναν αντιπρόσωπο. Ενώ κάνουν συμφωνία με τον «Χ» αντιπρόσωπο, αύριο (κυριολεκτικά) μπορούν να την πάρουν πίσω ή ακόμη χειρότερα να δώσουν τα προϊόντα τους ταυτόχρονα και σε άλλο αντιπρόσωπο, στην ίδια αγορά (π.χ. το ίδιο λάστιχο να το πουλάνε δύο εταιρείες).
Όπως καταλαβαίνετε, αυτή η ασταθής σχέση «συνεργασίας» έχει ξεκάθαρο κερδοσκοπικό προφίλ. Κανείς δεν βλέπει τον μακροπρόθεσμο στόχο, παρά γίνεται αυτό που στην αγορά «χαμηλής αξίας» λέγεται «αρπαχτή». Σήμερα πουλάμε και βγάζουμε κέρδος, αύριο «έχει ο Θεός». Έτσι, όμως, ούτε ο ίδιος ο εισαγωγέας μπορεί να αισθάνεται ασφαλής για να επενδύσει περισσότερο. Να σκεφτεί να εκπαιδεύσει περισσότερο το προσωπικό του για να γνωρίζει τι χαρακτηριστικά έχει ένα λάστιχο από την Κίνα, να θελήσει να δώσει καλύτερη εμπορική εγγύηση, να ψαχτεί για καλύτερα logistics και ταχύτερους χρόνους παράδοσης. Και φυσικά ο αγοραστής χάνει την ευκαιρία για ακόμη περισσότερα οφέλη.
Σελίδα 2 | Πίνακας: Οι 15 μεγάλοι Όμιλοι με τις 20 δημοφιλέστερες made in China μάρκες ελαστικών |