«Mα, γιατί πουλάει τόσο το Yaris;». Αυτή είναι η κλασική ερώτηση γύρω από την εμπορική πορεία του μικρού Toyota. Στις απαντήσεις, τώρα τελευταία, προστίθεται άλλη μία.
Είναι μια από τις ερωτήσεις που συνηθίζουμε να ακούμε. Πώς γίνεται δηλαδή να έχει τόσο σταθερά καλή εμπορική πορεία του Toyota Yaris ανεξαρτήτως περιόδου, εποχής, ανταγωνισμού κλπ.
Οι απαντήσεις είναι κλασικές και αφορούν την ποιότητα κατασκευής, το peace of mind που σου παρέχει, το επίπεδο των χώρων και της πρακτικότητας κλπ. Σε όλα έρχεται να προστεθεί άλλη μία απάντηση, η οποία για να την αντιληφθείς πρέπει να δεις τι τρέχουν να κάνουν αυτήν την περίοδο οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους κατασκευαστές παγκοσμίως.
Η νέα λογική στο θέμα των ρύπων και οι αποφάσεις για όριο CO2 95 γρ./χλμ. από το 2020 με επακόλουθο τσουχτερά πρόστιμα σε όσους υπερβαίνουν τις τιμές αυτές, έχει φέρεις τις εταιρείες σε ένα ψάξιμο. Να βγουν όλοι από τη μία μέρα στην άλλη με ηλεκτρικά νέα μοντέλα, προσιτά και έτοιμα να γεμίσουν τις εκθέσεις, δε γίνεται. Να φτιάξουν μια γκάμα ολόκληρη με full hybrid ή plug-in hybrid (με φόρτιση με και χωρίς πρίζα) επίσης δεν μπορεί να γίνει από τη μία μέρα στην άλλη.
Τι μπορεί να γίνει; Η λέξη κλειδί εδώ είναι «mild-hybrid» και αυτό είναι που πρέπει να συνηθίσουμε να ακούμε σταδιακά όλο και πιο πολύ. Είναι η προσιτή οικονομικά λύση ενός ήπιου υβριδικού συστήματος με ηλεκτρική υποστήριξη προς το θερμικό, ανάκτηση ενέργειας και εξυπηρέτηση των αναγκών και από ένα έξτρα ηλεκτρικό δίκτυο 48 Volt.
υτό θα το δούμε σε πλήθος μικρών, λιγότερο μικρών και μικρομεσαίων ή μεσαίων-μεγάλων μοντέλων τα οποία θα θέλουν με αυτόν τον τρόπο να ρίξουν τις καταναλώσεις και τους ρύπους, κυρίως από μοντέλα με μοτέρ βενζίνης.
Και επιστρέφουμε στο Yaris. Τo μικρό της Toyota το οποίο έχει full hybrid τεχνολογία εδώ και πάρα πολλά χρόνια, όσα δηλαδή είναι η τρέχουσα γενιά. Οι Ιάπωνες είναι οι μόνοι που στηρίζονται σε μια Hybrid γκάμα σε όλες τις κλάσεις μεγέθους. Το γεγονός όμως ότι, αυτή η λύση έχει μπει εδώ και καιρό στο Yaris και λειτουργεί υποδειγματικά, δείχνει την πρωτοπόρα σκέψη της Toyota σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ο οποίος τώρα πάει να καλύψει το κενό.
Την ώρα λοιπόν που η υβριδική τεχνολογία έρχεται να παρουσιαστεί ως η μόνη λύση κόντρα σε πολύ δύσκολες νόρμες και προδιαγραφές ρύπων και η Toyota έχει ειδίκευση δεκαετιών σε αυτό το είδος, ποιος λέτε να έχει τον πρώτο λόγο;
Εσείς τι πιστεύετε; Δίνει η ειδίκευση της Toyota πάνω στα υβριδικά ένα γενικότερο προβάδισμα στον εμπορικό στίβο (και) τα επόμενα χρόνια;
Είχα κάποτε το Γιάρις (2000 - 2011) φοβερό αυτοκίνητο, αν δεν γινόταν ατύχημα είμαι σίγουρος ότι ακόμα θα το είχα. Μηδέν βλάβες, μόνο σέρβις, ούτε αλλαγή σε λαμπάκι!. Σαν νέο μοντέλο τότε ξεχώρισε και σχεδιαστικά (άχρωμος ο ανταγωνισμός). Τώρα όμως μπορώ να πω ότι από εμφάνιση δεν βλέπετε. Δείτε τα Κλιό, Πεζό 208, Φιατ 500, Χιουντάι Ι20 και όμορφα και καλά αυτοκίνητα, (ευτυχώς προόδευσαν και αυτοί στην αξιοπιστία). Αν η Τογιότα φτιάξει και όμορφα αυτοκίνητα (το νέο κρος οβερ κάτι Λέει) θα πουλάει ακόμα περισσότερο, καλά δεν το βλέπουν εκεί στην Ιαπωνία αυτό
Κάτοχος Yaris από το 2009, με τον βενζίνης 1300 cc φοβερό αυτοκίνητο, 200000 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, δεν έβγαλε το παραμικρό πρόβλημα, τέρας αξιοπιστίας και πρακτικότητας.
Το έδωσα για να πάρω και πάλι Yaris/2019, το υβριδικό αυτή την φορά , εξαιρετικό μοτέρ , κατανάλωση καλύτερη από ντίζελ, το ecvt κιβώτιο είναι ο ορισμός ευκολίας για την μετακίνηση μέσα στην πόλη, και ροπή για φίλημα.
Το μοναδικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε, να αναταγωνιστεί το Yaris είναι μόνο το Honda Jazz, αλλά δύστυχως, λόγο Ελληνικής αντιπροσωπείας δεν πουλάει. Όσο αφορά την εμφάνιση, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα ..!!!!
Είχα κάποτε το Γιάρις (2000 - 2011) φοβερό αυτοκίνητο, αν δεν γινόταν ατύχημα είμαι σίγουρος ότι ακόμα θα το είχα. Μηδέν βλάβες, μόνο σέρβις, ούτε αλλαγή σε λαμπάκι!. Σαν νέο μοντέλο τότε ξεχώρισε και σχεδιαστικά (άχρωμος ο ανταγωνισμός). Τώρα όμως μπορώ να πω ότι από εμφάνιση δεν βλέπετε. Δείτε τα Κλιό, Πεζό 208, Φιατ 500, Χιουντάι Ι20 και όμορφα και καλά αυτοκίνητα, (ευτυχώς προόδευσαν και αυτοί στην αξιοπιστία). Αν η Τογιότα φτιάξει και όμορφα αυτοκίνητα (το νέο κρος οβερ κάτι Λέει) θα πουλάει ακόμα περισσότερο, καλά δεν το βλέπουν εκεί στην Ιαπωνία αυτό
Κάτοχος Yaris από το 2009, με τον βενζίνης 1300 cc φοβερό αυτοκίνητο, 200000 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, δεν έβγαλε το παραμικρό πρόβλημα, τέρας αξιοπιστίας και πρακτικότητας. Το έδωσα για να πάρω και πάλι Yaris/2019, το υβριδικό αυτή την φορά , εξαιρετικό μοτέρ , κατανάλωση καλύτερη από ντίζελ, το ecvt κιβώτιο είναι ο ορισμός ευκολίας για την μετακίνηση μέσα στην πόλη, και ροπή για φίλημα. Το μοναδικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε, να αναταγωνιστεί το Yaris είναι μόνο το Honda Jazz, αλλά δύστυχως, λόγο Ελληνικής αντιπροσωπείας δεν πουλάει. Όσο αφορά την εμφάνιση, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα ..!!!!