Δοκιμή σε ελαστικά για SUV σε στεγνό και βρεγμένο δρόμο. Τι κατάφεραν στην πράξη στο test αποφυγής κινδύνου (Elk Test); Ποια μάρκα ελαστικού πήρε το πρωτάθλημα;
Το Autotriti Test Center, υπέβαλλε σε δοκιμασίες φρεναρίσματος και Elk Test (σε στεγνό & βρεγμένο τερέν), μερικά από τα καλύτερα ελαστικά για μία εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία οχημάτων, αυτή των SUV. Τα ελαστικά της δοκιμής, από επώνυμα brands (μάρκες) που κάνουν καλή πορεία και στην ελληνική αγορά, αφορούν την κατηγορία «θερινά» στη δημοφιλή (για SUV) διάσταση 215/60 R17. Best sellers ή νέα ελαστικά SUV, από την γκάμα, δημοφιλών και στην Ελλάδα, εταιρειών. Ξεκινάμε λοιπόν την σειρά των αποτελεσμάτων ανά δοκιμασία.
Τest αποφυγής κινδύνου (Εlk Test) και φρενάρισμα σε βρεγμένο
To βρεγμένο και ολισθηρό οδόστρωμα είναι ο φόβος και ο τρόμος των οδηγών. Ποια ελαστικά τα έκαναν «μούσκεμα» και ποια κατάφεραν να στρίψουν και να φρενάρουν με ασφάλεια; Ένας από τους φόβους των οδηγών είναι η οδήγηση στη βροχή και όχι άδικα. Η μειωμένη πρόσφυση τονίζει τις αντιδράσεις των αυτοκινήτων και αυξάνει τις αποστάσεις ακινητοποίησης. Δε θα μπορούσαν λοιπόν να λείπουν οι σχετικές δοκιμασίες από ένα σοβαρό τεστ ελαστικών.
Oι τιμές των ελαστικών της δοκιμής στην ελληνική αγορά
Οι τιμές (ανά ελαστικό) που «παίζουν» στην λιανική αγορά για τα ελαστικά της δοκιμής μας κινούνται περίπου στα 120 ευρώ. Δηλαδή, μια μέση τιμή τετράδας ελαστικών για SUV στην διάσταση 215/ 60 R17 με δείκτη ταχύτητας 96H – 100V, θα σας έρθει γύρω στα 480 ευρώ.
Φυσικά αυτό «σήμερα που διαβάζετε», καθώς οι τιμές –λόγω των διεθνών συνθηκών μεταφορών- συγκρατούνται με κόπο από μια ακόμη ανατίμηση. Σημειώστε πως αν τα παραγγείλετε (σε κάποια εμπορία που διαθέτει e-shop), ηλεκτρονικά και σας τα αποστείλουν, θα έχετε και μια μικρή επιβάρυνση από 10-12 ευρώ (μεταφορικά κόστη).
Δείτε πιο κάτω τα αποτελέσματα και την κατάταξη του Mega Test!
Eντυπωσιακή απόδοση για το ελαστικό Toyo Proxes Comfort, που σημείωσε την καλύτερη επίδοση φρεναρίσματος στο στεγνό δρόμο, στα πλαίσια του Test θερινών ελαστικών για SUV οχήματα, του autotriti. Τα ελαστικά είναι το μόνο σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το δρόμο και από αυτά επηρεάζεται όλη η οδική του συμπεριφορά, η ενεργητική ασφάλεια και φυσικά το φρενάρισμα. Ένα καλό ελαστικό μπορεί να φρενάρει γρηγορότερα (από μερικά εκατοστά έως και αρκετά μέτρα) και έτσι να σε σώσει από ένα τρακάρισμα.
Χρησιμοποιώντας το ίδιο πάντα αυτοκίνητο, το νέο Nissan Qashqai το οποίο έχει διαπρέψει στις δοκιμές του AutoΤρίτη, αρχικά «κοκαλώσαμε» από τα 80 χλμ./ώρα σε στεγνό οδόστρωμα. Ορίσαμε μάλιστα αυτήν τη ταχύτητα γιατί αυτή είναι η μέση ταχύτητα στο επαρχιακό ελληνικό δίκτυο, το οποίο δεν φημίζεται για την καλή του πρόσφυση. Και για αυτό ακριβώς το λόγο, επιλέξαμε μάλιστα εκείνο το σημείο στην πίστα δοκιμών του AutoΤρίτη, όπου η πρόσφυση ανταποκρινόταν σε πραγματικές συνθήκες. Aς δούμε τι κατάφεραν τα 5 ελαστικά για SUV της δοκιμής μας.
Τest αποφυγής κινδύνου (Εlk Test) σε στεγνό με 5 ελαστικά
Διαθέτουν προηγμένη τεχνολογία κατασκευής. Τα δοκιμάσαμε στην Ελλάδα. Στο σημαντικότερο και απαιτητικότερο test, το Elk Test. Με διαφορά την καλύτερη επίδοση, στην «αποφυγή κινδύνου», πέτυχαν τα θερινά SUV ελαστικά της Goodyear και της Falken με 78 και 77 χλμ./ώρα αντίστοιχα.
Το Test Αποφυγής Κινδύνου (Elk Test), έχει «καθιερωθεί» ως μέτρηση επιδόσεων από το AutoΤρίτη. Μόνο με το τιμόνι (χωρίς να ακουμπάμε γκάζι ή φρένο) πρέπει να αποφύγουμε ένα εικονικό εμπόδιο που πετάγεται μπροστά μας και να ξαναμπούμε στη λωρίδα μας, πριν κάνουμε μετωπική με το αυτοκίνητο που έρχεται από απέναντι και χωρίς φυσικά να βγούμε από το δρόμο.
Χωρίς αμφιβολία, είναι το σημαντικότερο test για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σήμερα, αφού για να βελτιώσουν την επίδοση για 1 μόλις χλμ./ώρα, σε κάθε νέο μοντέλο που παρουσιάζουν, ξοδεύουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών.
Προφανώς και ένα καλό ελαστικό, που διαθέτει σωστό σκελετό για να αντέξει τα φορτία στις εναλλαγές πορείας, αλλά και πέλμα που εξασφαλίζει την κατάλληλη πρόσφυση, υπερτερεί και θεωρείται πιο ασφαλές. Ας δούμε τι έκαναν τα ελαστικά της δοκιμής μας.