Η ανανεωμένη Mercedes GLA φρεσκαρίστηκε σε εμφάνιση, θα προσφέρεται για την πρώτη φορά στην ιστορία της με ήπια υβριδικά μοτέρ και διαθέτει πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό από την βασική έκδοση.
Την επίσημη πρεμιέρα της έκανε η ανανεωμένη GLA υιοθετώντας φρέσκο σχεδιασμό και μοναδικές καινοτομίες και προσφέροντας μεγαλύτερο τεχνολογικό στάνταρ εξοπλισμό. Ο εκπρόσωπος της Mercedes στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων SUV τροφοδοτείται πλέον για πρώτη φορά στην ιστορία του με ήπια υβριδικά κινητήρια σύνολα.
Οι αλλαγές σε σχέση με την προ-ανανέωσης GLA είναι μικρές, με τη Mercedes να αναφέρει πως έχουν γίνει μικρές διαφοροποιήσεις στην εμφάνιση της γρίλιας, ώστε αυτή να αποπνέει μεγαλύτερο δυναμισμό, ενώ βλέπουμε επίσης πως ανασχεδιασμένος είναι μπροστινός προφυλακτήρας, ο οποίος τονίζει τις off-road δυνατότητες του μοντέλου. Το μεγαλύτερο highlight της ανανεωμένης GLA πάντως φαίνεται πως είναι τα νέα γραφικά στα φωτιστικά σώματα που λαμβάνουν τεχνολογία LED High Performance από την βασική έκδοση, η οποία διαθέτει 17άρες ζάντες (18 έως 20 ιντσών προαιρετικά). Νέα προσθήκη είναι επίσης το Spectral Blue χρώμα, ενώ διατίθενται πλέον 4 νέα σχέδια σε ζάντες.
Στην βασική με 7 ιντσών πίνακα οργάνων και οθόνη 10,15 ιντσών
Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού, θα συναντήσουμε μία ψηφιακή 7 ιντσών οθόνη για τον πίνακα οργάνων και μία 10,25 ιντσών για την υποστήριξη του συστήματος infotainment (προαιρετικά υπάρχει 10,25 ιντσών οθόνη για τον πίνακα οργάνων). Το τιμόνι είναι δερμάτινο από την βασική, ενώ για πρώτη φορά, το θερμαινόμενο τιμόνι διατίθεται ως στάνταρ στην έκδοση AMG Line. Επιστρέφοντας στον στάνταρ εξοπλισμό της βασικής έκδοσης, η Mercedes ανακοινώνει πως σε αυτόν διατίθενται το σύστημα Highbeam Assist, πίσω κάμερα και περισσότερες θύρες USB. Ανάλογα τo πακέτο εξοπλισμού (Βασική, Progressive, AMG Line), η Mercedes προσφέρει διαφορετικές επιλογές χρωμάτων στην καμπίνα.
Νέας γενιάς σύστημα MBUX που σε αφήνει να παίξεις παιχνίδια
Highlight της καμπίνας για μια ακόμη φορά είναι το τελευταίας γενιάς σύστημα MBUX που έχει τώρα τρία modes: «Classic» όταν εμφανίζονται όλες οι ενημερώσεις που πρέπει να έχει στην διάθεσή του ο οδηγός, «Sporty» όταν το στροφόμετρο μπαίνει σε πρώτο πλάνο και «Discreet» όταν η οθόνη εμφανίζει απλά τις απαραίτητες λειτουργίες. Ο οδηγός μπορεί να συνδέσει ασύρματα το smartphone του μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto, ενώ πλέον, η GLA έχει μια επιπλέον θύρα USB-C και μπορεί να φορτίσει τις συσκευές πιο γρήγορα. Όλες οι θύρες USB μπορούν πλέον να φωτίζονται μέσα στο σκοτάδι. Τέλος, η ανανεωμένη GLA προσφέρεται πλέον με περισσότερα και πιο εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης.
Αξίζει να σημειώσουμε πως η ανανεωμένη GLA, αν συνδυαστεί με το ειδικό πακέτο εξατομίκευσης, μπορεί να λάβει μια σειρά από μίνι-παιχνίδια, με τα οποία ο οδηγός μπορεί να παίξει πατώντας πάνω στην οθόνη ή μέσω των μπουτόν πάνω στο τιμόνι, μόνος του ή με τους άλλους επιβάτες. Κάποια από αυτά τα παιχνίδια είναι τα Sudoku, Shuffle Puck, Pairs, Match 3.
Ήπια υβριδική, με diesel μοτέρ και Plug-in επιλογή
Η παλέτα κινητήρων της Mercedes GLA αποτελείται πλέον από ήπια υβριδικά σύνολα βενζίνης, έναν πετρελαιοκινητήρα και μια Plug-in υβριδική επιλογή. Στη βάση υπάρχει η GLA 180 με τον 1,33 λίτρων κινητήρα με ισχύ 136 άλογα, που, όπως είπαμε, συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt που προσφέρει 14 άλογα ως boost. Η GLA 200 έχει ως βάση το ίδιο μοτέρ αλλά αποδίδει 163 άλογα, ενώ οι GLA 220 4Matic και GLA 250 4Matic τροφοδοτούνται από έναν τετρακύλινδρο 2λιτρο μοτέρ βενζίνης με ισχύ 190 και 224 άλογα αντίστοιχα.
Στο diesel, μόνη επιλογή είναι ένα 2λιτρο μοτέρ, το οποίο στην έκδοση GLA 180 d αποδίδει 116 άλογα και στην GLA 200 d αποδίδει 150 άλογα (με ή χωρίς τετρακίνηση). Στην κορυφή βρίσκεται η GLA 220 d 4Matic με ισχύ 190 άλογα και 400 Nm ροπής. Όλες οι παραπάνω επιλογές βενζίνης ή diesel συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο DCT 7 ή 8 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη.
Η Plug-in υβριδική έκδοση έχει όνομα GLA 250 e και το κινητήριο σύνολό της αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1,33 λίτρων με απόδοση 163 άλογα, ένα ηλεκτρικό μοτέρ με υψηλότερη απόδοση 109 ίππων και μια μπαταρία χωρητικότητας 11,5 kWh, με την συνολική ιπποδύναμη να φτάνει τα 218 άλογα και τα 450 Nm ροπής. Τρεις είναι οι επιλογές φόρτισης, στα 3,7 kW, 11 kW και 22 kW. Η ηλεκτρική αυτονομία της Plug-in υβριδικής GLA υπολογίζεται σε 62 με 70 χιλιόμετρα.