Οι κανόνες είναι για να σπάνε. Εδώ λοιπόν, για πρώτη φορά συναντάμε ένα ήπια υβριδικό 48βολτο σύστημα που μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο ηλεκτρικά, δηλαδή με τον βενζινοκινητήρα σβηστό. Πάμε να δούμε πως δουλεύει η τεχνολογία αυτή που έχουν τα σύγχρονα Fiat, Jeep και Alfa Romeo.
Για εσάς που παρακολουθείτε τις εξελίξεις, θα έχετε προσέξεις ίσως πως οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν προσθέσει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid) στους κινητήρες τους προκειμένου να ρίξουν εκπομπές και κατανάλωση. Αυτό όμως το ήπια υβριδικό σύστημα (συνήθως στα 48 volt και σπανίως στα 12 volt) δεν μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο, όπως συμβαίνει στα «καθαρόαιμα» υβριδικά.
Πλέον όμως ο κανόνας αυτός αλλάζει με το νέο ήπια υβριδικό σύστημα της Fiat όπου ο ηλεκτροκινητήρας δε συνδέεται άμεσα με το σύστημα μετάδοσης. Πάμε να δούμε πως δουλεύει και σε ποια μοντέλα υπάρχει προς το παρόν.
Στην νέα Alfa Romeo Tonale, η συνδυαστική απόδοση μπορεί να φτάσει έως και τα 160 άλογα χάρη στο turbo με φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας, για ελαχιστοποίηση της υστέρησης χαμηλά και μεγιστοποίηση της απόδοσης ψηλά.
Ποια μοντέλα έχουν 48βολτο κύκλωμα και γιατί ξεχωρίζει η Alfa Romeo Tonale;
Το νέο αυτό mild hybrid σύστημα εξοπλίζει την Alfa Romeo Tonale, τα Fiat 500X Hybrid και Tipo Hybrid, καθώς και τα Jeep Renegade και Compass e-Hybrid. Κάτω από το καπό των μοντέλων αυτών έχει εγκατασταθεί ένας νέος turbo 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας FireFly 1,5 λίτρων. Ειδικά σχεδιασμένος για υβριδικά συστήματα, στοχεύει στην καλύτερη απόδοση σε συνδυασμό με την μειωμένη κατανάλωση και τον περιορισμό εκπομπών αέριων ρύπων. Για να το πετύχει αξιοποιεί τον κύκλο Miller όπου η βαλβίδα εισαγωγής παραμένει ανοιχτή περισσότερο από ότι σε έναν κινητήρα με κλασσικό κύκλο Otto. Εκτός αυτού, διαθέτει υψηλή σχέση συμπίεσης για κινητήρα turbo βενζίνης (12:5,1), ενώ και το σύστημα ψεκασμού έχει πολύ υψηλή πίεση (350 bar).
Στο συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο το παρόν δίνει επίσης ένας βασικός ηλεκτροκινητήρας μικρής ισχύος 48V, τοποθετημένος μεταξύ του θερμικού κινητήρα του και κιβωτίου. Αποδίδει 15 kW (20 ίππους) και 55 Nm ροπής, έχοντας το πλεονέκτημα (που θα δούμε στη συνέχεια) να επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου, ακόμη και όταν το θερμικό μοτέρ είναι εκτός λειτουργίας. Συνδυαστικά, το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm ροπής. Ειδικά στην Alfa Romeo Tonale, τώρα, η συνδυαστική απόδοση μπορεί να φτάσει έως και τα 160 άλογα. Αυτό οφείλεται στο turbo με φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας, για ελαχιστοποίηση της υστέρησης χαμηλά και μεγιστοποίηση της απόδοσης ψηλά.