Σας λέγαμε: Το diesel πέθανε. Τώρα που έμειναν 2 μικρά, το καταλάβατε;
- Στην Ελλάδα πωλούνται μόνο τα Renault Clio και Citroen C3 σε diesel
- Το C3 αλλάζει γενιά σε 3 μήνες και κόβει το diesel, το Clio θα παίζει μπάλα μόνο του
- Αν θες diesel πήγαινε όσο προλαβαίνεις και αν βρεις, γιατί πιθανόν να τα κυνηγήσουν οι εταιρείες leasing
- Επόμενη κατηγορία που θα σταματήσει το diesel είναι τα μικρά SUV
Στην Ελλάδα πωλούνται μόνο τα Renault Clio και Citroen C3 σε diesel
Θυμάστε την εποχή που όλοι ήθελαν ένα «diesel που δεν καίει τίποτα» και υπήρχαν ένα κάρο επιλογές; Ακόμα και σε μίνι μοντέλα συναντούσες diesel εκδόσεις, όπως το smart, το Panda και το 500. Μετά ήρθαν οι αυστηρότερες νόρμες ρύπων και ξεκίνησε η αρχή του τέλους για το diesel όπως είχαμε γράψει από το 2016. Έτσι οι κατασκευαστές σταμάτησαν να εξελίσσουν diesel κινητήρες και άρχισαν να αποψιλώνουν τα diesel μοντέλα ξεκινώντας από τα compact μοντέλα. Πλέον στην κατηγορία των μικρών που κάποτε υπήρχαν δεκάδες diesel,αυτή τη στιγμή στην αγορά υπάρχουν μόνο το RenaultClio (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του) και το CitroenC3 (δείτε εδώ τη δοκιμή του).
Το C3 αλλάζει γενιά σε 3 μήνες και κόβει το diesel, το Clio θα παίζει μπάλα μόνο του
Μάλιστα αυτό θα ισχύει για λίγους μήνες ακόμα, καθώς το ανανεωμένο Citroen C3, που αναμένεται στην αγορά την άνοιξη, δεν θα έχει στη γκάμα του diesel κινητήρες. Όπως ακριβώς συνέβη και με τα Opel Corsa και Peugeot 208 που στις ανανεώσεις τους σταμάτησαν τις diesel εκδόσεις. Συνεπώς ένα ακόμα μοντέλο θα κοπεί.
Αυτό σημαίνει πως το Clio θα αναλάβει το ρόλο του «τελευταίου των Μοϊκανών» για τα μικρά diesel, αφού θα μείνει το μοναδικό μικρό dieselστην αγορά.
Αν θες diesel πήγαινε όσο προλαβαίνεις και αν βρεις, γιατί πιθανόν να τα κυνηγήσουν οι εταιρείες leasing
Αυτό βέβαια έχει και ένα άλλο ανάγνωσμα. Αν θέλετε να αγοράσετε μικρό diesel, τότε πηγαίντε τώρα που υπάρχουν δύο επιλογές στην αγορά. Γιατί ξέρουμε πως το C3 diesel θα κοπεί και θα υπάρχει το Clio, αλλά πόσο ακόμα θα υπάρχει και αυτό; Βέβαια, δεν υπάρχει κάποια πληροφόρηση πως η Renault θα κόψει το diesel, ωστόσο αυτό είναι κάτι που μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή.
Επίσης υπάρχει και η άλλη παράμετρος. Αυτή των εταιρειών leasing. Υπάρχει η πιθανότητα να θεωρήσουν σκόπιμο να έχουν στο στόλο τους μικρά diesel μοντέλα, καθώς έχουν ζήτηση ως εταιρικά. Αν ισχύσει αυτό, όποια εταιρεία έχει μικρό diesel, θα έχει και πλεονέκτημα απέναντι στους ανταγωνιστές. Μην ξεχνάμε πως οι εταιρείες αυτές έχουν την οικονομική δύναμη να κάνουν μαζικές παραγγελίες. Αν συμβεί κάτι τέτοιο καταλαβαίνετε πως θα στερέψει η αγορά μετά για τους ιδιώτες.
Επόμενη κατηγορία που θα σταματήσει το diesel είναι τα μικρά SUV
Εντάξει θα πει κάποιος, τέλειωσε το diesel στα μικρά, ωστόσο ακόμα υπάρχουν αρκετά diesel σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Εν μέρει σωστό, ωστόσο αν παρακολουθήσουμε την πορεία τους, θα δούμε ότι είναι ανάλογη με αυτή των μικρών μοντέλων. Ξέρετε πόσα μικρά SUV υπάρχουν σε diesel; Μόλις 6,τα Citroen C3 Aircross, DS 3, Opel Crossland και Mokka, Peugeot 2008 και VWT-Roc. Δηλαδή οι μάρκες της Stellantis και η VW. Ότι είχε γίνει και στα μικρά που στο τέλος έμειναν το μοντέλα του ομίλου Stellantis και το Renault Clio. Συνεπώς όλα δείχνουν ότι η επόμενη κατηγορία που θα κοπούν τα diesel είναι τα μικρά SUV.
Θα μείνεις πιστός στο diesel και θα αγοράσεις όσο υπάρχουν ή θα «υποκύψεις» και θα το γυρίσεις σε Hybrid ή ηλεκτρικό;