Γίνεται το Nexen να κοντράρει το Continental EcoContact 6;
Μία 4άδα Continental EcoContact 6 κοστίζει (σχεδόν) όσο 6 λάστιχα Nexen N`Blue HD Plus. Κι όμως, με εξαίρεση το φρενάρισμα στο βρεγμένο, το premium Continental δυσκολεύεται με το κορεάτικο Nexen. Πώς τα πήγαν τα 2 θερινά ελαστικά σε φρενάρισμα και αποφυγή κινδύνου (Elk) του AutoΤρίτη Test Center;
Οδηγός Αγοράς ανά Μάρκα : Ελαστικά, Επιδόσεις, Τιμές
Δείκτης καυσίμου A Vs Δείκτης καυσίμου C
Η ετικέτα τους έχει μεγάλες ομοιότητες και μία πολύ σημαντική διαφορά. Continental EcoContact 6 και Nexen N`Blue HD Plus έχουν ίδιο δείκτη φορτίου ταχύτητας (94V) και ίδιο δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο (Wet A). Διαφέρουν στο δείκτη θορύβου (71 dB έναντι 69 dB), κυρίως όμως έχουν διαφορετικό δείκτη καυσίμου. Το «πράσινο» Continental EcoContact 6 (Fuel A) επιλέγεται από τις εταιρείες λόγω μειωμένων ρύπων, το Nexen είναι λιγότερο οικονομικό στην κατανάλωση (Fuel C), λόγω και παλαιότερης τεχνολογίας (2014).
Ναι, αλλά ποιος αγοράζει θερινά ελαστικά με προτεραιότητα την κατανάλωση; Επειδή σημαντικότερο είναι να φρενάρεις και να στρίβεις με ασφάλεια, πάμε να δούμε τι μετρήσεις πήρε το AutoΤρίτη Test Center σε στεγνό και βρεγμένο. Αυτοκίνητο αναφοράς είναι το Ford Puma των 125 ίππων με ήπια υβριδική τεχνολογία και χειροκίνητο κιβώτιο, με τις δοκιμασίες να πραγματοποιούνται στις εγκαταστάσεις της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης Driving Academy.
Μάρκα/Μοντέλο | Continental EcoContact 6 | Nexen N`Blue HD Plus | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Όχημα | Επιβατικό | Επιβατικό | ||||
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
|
Θερινό | Θερινό | ||||
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
|
215/55 R17 | 215/55 R17 | ||||
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
|
||||||
Στοιχεία κατασκευαστή | ||||||
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
|
A | C | ||||
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
|
A | A | ||||
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (Α έως C)
|
71 | 69 | ||||
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
|
94V | 94V | ||||
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
|
2680 | 2680 | ||||
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
|
240 | 240 | ||||
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
|
2018 | 2014 |
Στο στεγνό: 20 πόντοι χειρότερο φρενάρισμα το Continental, μισό χλμ. πιο αργό στο στρίψιμο το Nexen
Κοινή διαπίστωση και για τα δύο λάστιχα είναι πως οι μετρήσεις τους στο στεγνό οδόστρωμα, σε φρενάρισμα και αποφυγή κινδύνου, βρέθηκαν στα «βαθιά κόκκινα». Φορώντας τα ελαστικά της Nexen ακινητοποιηθήκαμε στα 27,4 μέτρα, 20 πόντους πιο κοντά σε σχέση με τα Continental (27,6 μέτρα). Και στις 2 περιπτώσεις, οι μετρήσεις βρίσκονται στις 3 χειρότερες του αρχείου μας.
Αντίστοιχα μικρή διαφορά διαπιστώσαμε και στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου. Ξανά οι μετρήσεις που πήραμε βρίσκονται εκτός των ορίων που έχουμε θέσει, μολονότι οι ίδιες οι εταιρείες κάνουν λόγο για τεχνολογίες που εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα χειρισμού στις στροφές. Ταχύτερο πέρασμα χωρίς να ρίξει κάποιο κώνο σημείωσε το Continental EcoContact 6, που απέφυγε τον ξαφνικό κίνδυνο με ταχύτητα 76,6 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την γερμανική μάρκα το ελαστικό έχει ασύμμετρη γεωμετρία τακουνιών και αυλακώσεων, ώστε να βρίσκεται πάντα σε επαφή με το δρόμο. Στην πράξη, τα ελαστικά δεν «σαπούνιασαν» στην απότομες αλλαγές πορείας λόγω σκληρής γόμας, όμως δεν είχαν την ελαστικότητα για να κινηθούν πιο γρήγορα.
Μισό χιλιόμετρο πιο καθυστερημένο πέρασμα σημείωσαν τα Nexen N`Blue HD Plus. Το συγκεκριμένο ελαστικό είναι επιδόσεων, για αυτό θεωρητικά είναι πιο αποτελεσματικό στο στεγνό. Η επίδοση των 76,1 χλμ./ώρα είναι από τις 2 χειρότερες στις μέχρι τώρα μετρήσεις θερινών ελαστικών, καθώς οι ώμοι με τη μεγάλη ακαμψία και τα 3 κεντρικά μπλοκ για βελτίωση της σταθερότητας δεν έφεραν ουσιαστική διαφορά στην οδήγησή μας.
Super Συγκριτικό θερινών ελαστικών 215/55 R17: Continental EcoContact 6 Vs Nexen N`Blue HD Plus
Στο βρεγμένο: Σχεδόν 4 μέτρα χειρότερα φρένα αλλά (λίγο) πιο γρήγορο στον κίνδυνο το Nexen
Οι δοκιμασίες στο βρεγμένο οδόστρωμα είχαν, ίσως, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Σε αυτές, το Continental EcoContact κέρδισε κατά κράτος στο φρενάρισμα από τα 80 χλμ./ώρα, αλλά ήταν και κατώτερο στο χειρισμό μπροστά σε ένα ξαφνικό εμπόδιο.
Καταρχάς, και τα δύο λάστιχα ήταν εκτός ορίων μας στα φρένα, όμως το Continental είχε πολύ καλύτερη επίδοση. Σχεδόν 4 μέτρα παραπάνω χρειάστηκε για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο με τα ελαστικά Nexen, στα 35,8 μέτρα, επίδοση που είναι προτελευταία στο αρχείο μας. «Κόκκινη» και η επίδοση του EcoContact 6 (32 μέτρα), με την Continental να υποστηρίζει ότι το εξατομικευμένο μοτίβο και η ασύμμετρη γεωμετρία νευρώσεων και ραβδώσεων, διατηρούν πάντα τον έλεγχο όποιες κι αν είναι οι συνθήκες.
Στην δοκιμασία αποφυγής κινδύνου (Elk test) τα δύο ελαστικά παρουσίασαν ικανοποιητική εικόνα, στο μέσο όρο του ανταγωνισμού. Με τα Nexen N`Blue HD Plus το Ford Puma της δοκιμής ολοκλήρωσε πετυχημένα τις αλλαγές πορείας με ταχύτητα 65,3 χλμ./ώρα. Και τα κατάφερε αξιοποιώντας την ύπαρξη 4 περιμετρικών αυλακώσεων για την απομάκρυνση του νερό. Όσον αφορά το Continental EcoContact 6 καταγράψαμε πετυχημένη ταχύτητα εισόδου στα 65,1 χλμ./ώρα.
Επιδόσεις - Μετρήσεις AutoΤρίτη Test Center | ||||||
Μάρκα/Μοντέλο | Continental EcoContact 6 | Nexen N`Blue HD Plus | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 80 χλμ./ώρα (μ.)
|
27,4 Μέτρα | 27,6 Μέτρα | ||||
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 80 χλμ./ώρα (μ.)
|
32 Μέτρα | 35,8 Μέτρα | ||||
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου.Επίδοση Elk Test στεγνό (χλμ./ώρα)
|
76,6 Χλμ/ώρα | 76,1 Χλμ/ώρα | ||||
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου σε βρεγμένο δρόμο.Επίδοση Elk Test βρεγμένο (χλμ./ώρα)
|
65,1 Χλμ/ώρα | 65,3 Χλμ/ώρα |
Πράσινο Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας
Κόκκινο Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)
Κίτρινο Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του
Πόσο κάνουν & τι εγγύηση έχουν;
Μία 4άδα Continental EcoContact 6 κοστίζει 580 ευρώ χωρίς την τοποθέτηση. Αρκετά λιγότερα, σκάρτα 400 ευρώ θα πληρώσεις για μία 4άδα από τα Nexen N`Blue HD Plus. Μάλιστα, ο ελληνικός αντιπρόσωπος της εταιρείας δίνει και εμπορική εγγύηση για 20.000 χλμ. ή για 1 χρόνο. Που σημαίνει ότι μπορείς να χαλάσουν 1-2 ελαστικά σου (και με δική σου ευθύνη) και ο αντιπρόσωπος να υποχρεούται να στα αντικαταστήσει. Αντιθέτως, με τα Continental δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
Σε κάθε περίπτωση, αν ψάχνεις εμπορίες ελαστικών & προσφορές τους, δες με 1 κλικ εδώ.