ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Στα μισά λεφτά: Πόσο καλά είναι τα ελαστικά Sava και Linglong;
2 Φωτογραφίες »

Στα μισά λεφτά: Πόσο καλά είναι τα ελαστικά Sava και Linglong;

57.851 Επισκέψεις στο άρθρο (3/11/2023)

- 160 ευρώ, το ένα, κάνουν τα «μεγάλα ονόματα»
- Στα μισά λεφτά παίρνεις Sava ή Linglong
- Και τα δυο ήρθαν πάνω από τον μέσο όρο, στη συνολική αξιολόγηση
- Το Linglong μάλιστα είναι στα 2 κορυφαία σε φρενάρισμα στο στεγνό

Οδηγός Αγοράς ανά Μάρκα : Ελαστικά, Επιδόσεις, Τιμές

160 ευρώ το ένα, κάνουν τα «μεγάλα ονόματα», στα μισά λεφτά παίρνεις Sava ή Linglong

Πόσο εύκολο είναι να βρεις καλά θερινά ελαστικά, χωρίς να δώσεις μία περιουσία; LingLong Sport Master και Sava Intensa UHP 2 είχαν αξιοσημείωτες επιδόσεις στις δοκιμασίες του AutoΤρίτη Test Center, μα και την πρωτιά στο value for money. Διότι είναι τα 2 φθηνότερα ελαστικά που έχουμε δοκιμάσει! Ενώ τα «μεγάλα ονόματα» κάνουν 160 ευρώ το ένα, στα μισά λεφτά παίρνεις Sava ή Linglong. Πιο συγκεκριμένα, μία 4άδα από τα Linglong Sport Master κοστίζει 330-340 ευρώ, ενώ το Sava Intensa UHP 2 κυμαίνεται γύρω στα 360 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, αν ψάχνεις εμπορίες ελαστικών & προσφορές τους, δες με 1 κλικ εδώ.
 
Εκτός της χαμηλής τιμής, τα δύο ελαστικά συνδέονται και από τον performance χαρακτήρα τους, είναι δηλαδή και τα δύο ελαστικά επιδόσεων (Ultra-High Performance). Νεότερο τεχνολογικά είναι το Linglong (εμπορικό λανσάρισμα το 2021) και τα δύο έχουν δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο Wet A και αξιολόγηση οικονομίας καυσίμου Fuel C. Τελευταίο στα 19 ελαστικά που έχουμε δοκιμάσει στον δείκτη θορύβου είναι το Sava (79 dB λέει η ετικέτα της μάρκας από τη Σλοβενία).
 

Μάρκα/Μοντέλο Sava Intensa UHP 2 LingLong Sport Master
Όχημα Επιβατικό Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
Θερινό Θερινό
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
215/55 R17 215/55 R17
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
   
 
Στοιχεία κατασκευαστή
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
C C
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
A A
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (Α έως C)
72 69
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
98W XL 98Y XL
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
3000 3000
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
270 300
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
2017 2021
 
Επιδόσεις - Μετρήσεις AutoΤρίτη Test Center
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 80 χλμ./ώρα (μ.)
26,2 Μέτρα    25,4 Μέτρα   
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 80 χλμ./ώρα (μ.)
31,6 Μέτρα    31,9 Μέτρα   
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου.Επίδοση Elk Test στεγνό (χλμ./ώρα)
78,5 Χλμ/ώρα 78,6 Χλμ/ώρα
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου σε βρεγμένο δρόμο.Επίδοση Elk Test βρεγμένο (χλμ./ώρα)
65,8 Χλμ/ώρα 65,8 Χλμ/ώρα
 
Βαθμολογία AutoΤρίτη (%)
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο στεγνόΑπόδοση στο στεγνό
67% 71%
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο βρεγμένοΑπόδοση στο βρεγμένο
63% 62%
Φρεναρισμα σε στεγνό και βρεγμένοΑπόδοση στο φρενάρισμα
63% 67%
Κρατημα σε στεγνό και βρεγμένοΚράτημα
66% 67%
Η πιο συμφέρουσα επιλογή, με βάση την τελική βαθμολογία και την τιμή του.Value for money (%)
78% 76%
Τελική βαθμολογία (%) 65% 67%

Πράσινο  Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας

Κόκκινο  Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)

Κίτρινο  Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του

Το Linglong είναι στα 2 κορυφαία σε φρενάρισμα στο στεγνό - Πώς τα πήγαν στο βρεγμένο

Τα θερινά ελαστικά επιδόσεων νιώθουν περισσότερο άνετα σε στεγνό οδόστρωμα κι αυτό επιβεβαιώθηκε στην στεγνή πίστα των ευρωπαϊκών προδιαγραφών εγκαταστάσεων της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης Driving Academy. Σε φρενάρισμα και κράτημα (Elk Test), το Linglong είχε την 3η καλύτερη βαθμολογία μεταξύ 19 αντιπάλων, από κοντά και το Sava (6η θέση).
 
Κορυφαίο φρενάρισμα καταγράψαμε με το Linglong Sport Master. Το αυτοκίνητο αναφοράς ακινητοποιήθηκε από τα 80 χλμ./ώρα μετά από 25,4 μέτρα. Αυτή η επίδοση είναι η 2η κορυφαία στις μετρήσεις μας και χάνει την 1η θέση για μόλις 36 πόντους. Καλή επίδοση, στο μέσο όρο του ανταγωνισμού καταγράψαμε και με το Sava Intensa UHP 2 που «κοκκάλωσε» στα 26,2 μέτρα.
 
Στο μέσο όρο της κατηγορίας κινούνται τα δύο ελαστικά στις δοκιμασίες στο βρεγμένο οδόστρωμα. Αμφότερα «κοκκάλωσαν» σε λιγότερο από 32 μέτρα, με το Sava Intensa UHP 2 32 πόντους καλύτερο. Μιλώντας με αριθμούς, αυτοκίνητο αναφοράς με το ελαστικό της σλοβένικης μάρκας ακινητοποιήθηκε στα 31,6 μέτρα, στα 31,9 μέτρα ήταν απόσταση πέδησης του made in China ελαστικού της Linglong.


Σύγκριση θερινών ελαστικών επιδόσεων: Sava Intensa UHP 2 Vs Linglong Sport Master
2 Φωτογραφίες »

Σύγκριση θερινών ελαστικών επιδόσεων: Sava Intensa UHP 2 Vs Linglong Sport Master

Elk Test - Κράτημα: Έχουν ενισχυμένα πλαϊνά & νικάνε premium αντιπάλους

Είπαμε νωρίτερα ότι τα δύο ελαστικά έχουν ενισχυμένα πλαϊνά. Το χαρακτηριστικό XL σύμβολο που βλέπουμε δίπλα στην ένδειξη της διάστασής του, των δεικτών ταχύτητας / φορτίου.. Με αυτή τη σήμανση αναφερόμαστε σε ελαστικά με πιο σκληρά πλευρικά τοιχώματα. Αυτά τα ελαστικά έχουν αυξημένη (πρόσθετη) αντίσταση στα φορτία (σε υψηλή ικανότητα μεταφοράς). Η τεχνική τους διαμόρφωση στοχεύει σε δύο κατηγορίες οχημάτων:
σε δυνατά και γρήγορα αυτοκίνητα, ικανά για ταχύτητες άνω των 270 χλμ./ώρα
σε οχήματα που μεταφέρουν μεγάλα βάρη (XL=Extra Load)
 
Και πού εξυπηρετεί το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό στην δοκιμασία αποφυγής κινδύνου; Τα XL ελαστικά φημίζονται για την πρόσφυση σε μεγάλες ταχύτητες. Linglong και Sava μπορούν να υποστηρίξουν αυτές τις μεγάλες ταχύτητες και η οδική τους συμπεριφορά στο Elk Test επιβεβαίωσε στην πράξη την θεωρία. Αμφότερα τα ελαστικά είχαν με εξαιρετικό κράτημα στην ξαφνική αλλαγή κατεύθυνσης. στο στεγνό. Με το Linglong Sport Master το Ford Puma είχε πετυχημένο πέρασμα στα 78,6 χλμ./ώρα, με το Sava Intensa UHP 2 το όχημα αναφοράς πέρασε χωρίς να ρίξει κορίνες στα 78,5 χλμ./ώρα. Ενδεικτικό του καλού στριψίματος με τα συγκεκριμένα ελαστικά είναι η σύγκρισή τους με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας. Sport Master και UHP 2 ξεπερνούν με τις επιδόσεις τους ακόμη και premium αντιπάλους (Michelin Primacy 4+, Pirelli Cinturato P7).
 
Ικανοποιητική και στον μέσο όρο της κατηγορίας είναι και η επίδοση στο βρεγμένο. Και με απόλυτη ακρίβεια, σε επίδοση 65,8 χλμ./ώρα και για τα δύο. Όσον αφορά την οδηγική αίσθηση, είχαμε καλό έλεγχο του αμαξώματος και προβλέψιμες αντιδράσεις και μπόλικα περιθώρια σε συνθήκες υδρολίσθησης.

 

Η γνώμη μας

Linglong Sport Master και Sava Intensa UHP 2 είναι πιο κοντινές σε value for money επιλογές ελαστικών. Είναι τα δύο φθηνότερα ελαστικά από τα 19 που έχουμε δοκιμάσει, σχεδόν μισοτιμής σε σχέση με το πιο ακριβό μοντέλο. Την ίδια στιγμή, είναι αξιόπιστα σε στεγνό και βρεγμένο, με ισορροπημένη συμπεριφορά σε φρενάρισμα και ξαφνική αλλαγή κατεύθυνσης στην δοκιμασία του Elk Test.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Autotriti.gr
Mototriti.gr