ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ποιοι τύποι ανάρτησης υπάρχουν και ποιο σύστημα είναι το καλύτερο σε τελική ανάλυση; Μάθετέ τα όλα τώρα διαβάζοντας το τεχνικό μας θέμα.

Ξέρεις από αναρτήσεις;

30.616 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/3/2017

Τι είναι ανάρτηση; Ποιες είναι οι σημαντικότερες διατάξεις αναρτήσεων για τον πίσω άξονα του αυτοκινήτου; Συγκεντρώσαμε τις αρχιτεκτονικές που «αγάπησαν» οι αυτοκινητοβιομηχανίες και σας τις παρουσιάζουμε.

 
Ένα από τα πιο συχνά λάθη που ενδεχομένως να έχετε παρατηρήσει, είναι η ταύτιση της ανάρτησης ενός αυτοκινήτου με τα αμορτισέρ (αποσβεστήρες). Σε αυτό το άρθρο θα ορίσουμε την έννοια της ανάρτησης, θα αναφερθούμε στα διάφορα είδη που συναντάμε στον πίσω άξονα, στις κατασκευαστικές διαφορές που εντοπίζονται σε κάθε κατηγορία ανάρτησης, αλλά και στη συνεισφορά τους στη «συμπεριφορά» του αυτοκινήτου. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή!
 
Τι είναι ανάρτηση; Ποιος ο λόγος ύπαρξής της;
Με τον όρο ανάρτηση ενός οχήματος αναφερόμαστε σε μια κατασκευή, η οποία αποτελείται από τα γνωστά σε όλους μας αμορτισέρ, τα ελατήρια, την αντιστρεπτική δοκό και κάποια εξαρτήματα συγκράτησης, όπως αρθρώσεις και ράβδους. Ο τρόπος σχεδίασης των τελευταίων καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το είδος της ανάρτησης. Ουσιαστικά, η ανάρτηση είναι το σύνολο των εξαρτημάτων που διαχωρίζουν την αναρτημένη μάζα (πλαίσιο, κινητήρας, σύστημα μετάδοσης) από τη μη αναρτημένη μάζα του οχήματος (ζάντες, δισκόφρενα, ελαστικά). Η ύπαρξη συστήματος ανάρτησης είναι ζωτικής σημασίας για ένα αυτοκίνητο, τόσο για την εξασφάλιση υψηλού επιπέδου άνεσης των επιβατών, όσο για την οδική συμπεριφορά και τη βελτίωση της ενεργητικής ασφάλειας. 
Η επιλογή του καταλληλότερου είδους ανάρτησης είναι μία δύσκολη απόφαση για τους μηχανικούς των αυτοκινητοβιομηχανιών, μιας και πρέπει να βρεθεί η «χρυσή τομή» ανάμεσα στην άνεση, την οδική συμπεριφορά και την πολυπλοκότητα της κατασκευής (κόστος). Προκειμένου να αναλύσουμε τις αρχιτεκτονικές των αναρτήσεων που μπορεί να συναντήσει κανείς στο πίσω άξονα των αυτοκινήτων, αξίζει να τις ομαδοποιήσουμε σε δύο μεγάλες κατηγορίες. 

Ανεξάρτητες και μη ανεξάρτητες υλοποιήσεις
Όλα τα είδη των αναρτήσεων ταξινομούνται ή στην ομάδα των ανεξάρτητων ή στην ομάδα των μη ανεξάρτητων υλοποιήσεων. Σε ανεξάρτητες αναρτήσεις, η ταλάντωση στην οποία υπόκειται ο ένας τροχός, λόγω πχ μιας ανωμαλίας του οδοστρώματος, δεν μεταφέρεται στον συζυγή τροχό που βρίσκεται στην απέναντι πλευρά του άξονα. Οι πιο συχνές διατάξεις αναρτήσεων που ανήκουν στην πρώτη κατηγορία είναι τα γόνατα McPherson, οι αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων και τα διπλά ψαλίδια. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει στις πιο «απλές» διατάξεις, που ανήκουν στις μη ανεξάρτητες υλοποιήσεις. Σε αυτή την περίπτωση, οι ταλαντώσεις μεταφέρονται και στον απέναντι τροχό με αποτέλεσμα να «θυσιάζεται» η άνεση των επιβατών και να παρατηρούνται αναπηδήσεις του πίσω μέρους, που επηρεάζουν τη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος. Οι τύποι αναρτήσεων αυτής της ομάδας που συναντώνται πιο συχνά στους πίσω άξονες των αυτοκινήτων, είναι ο άκαμπτος και ημιάκαμπτος άξονας. Ας ξεκινήσουμε την ανάλυση από τις πιο απλές υλοποιήσεις, οι οποίες, ασφαλώς, είναι οι μη ανεξάρτητες.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ