Τα μικρά με τον μικρότερο κύκλο στροφής

Τα μικρά με τον μικρότερο κύκλο στροφής

16.386 Επισκέψεις στο άρθρο

Ποιων μικρών τους «κόβει»; Τα μικρά είναι φτιαγμένα για την πόλη, άρα εκτός από compact σε διαστάσεις πρέπει να είναι και ευέλικτα. Ποια έχουν λοιπόν τιμόνι που «κόβει»;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Πέρα από τις διαστάσεις και που πάνω κάτω δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην κατηγορία των μικρών, ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία τα οποία ορίζουν την ευελιξία τους είναι ο «κύκλος στροφής». Όπως λέει και το όνομα είναι η διάμετρος του μικρότερου κύκλου, που διαγράφει ένα αυτοκίνητο σε πορεία με τους τροχούς του τέρμα στριμμένους προς μία κατεύθυνση. Ποια είναι λοιπόν τα πιο ευέλικτα μικρά στην πόλη; 

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τον κύκλο στροφής
Η μικρότερη ή μεγαλύτερη διάμετρος του κύκλου αυτού εξαρτάται κυρίως από τη θέση της εμπρός ανάρτησης, το πόσο πολύ είναι δυνατόν να στρίβουν οι εμπρός τροχοί (η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω δίνει π.χ. αυξημένη δυνατότητα για κάτι τέτοιο) και φυσικά από βασικές διαστάσεις, όπως το μήκος, το μεταξόνιο και τα μετατρόχια. Εξίσου σημαντικό είναι και το βήμα της κρεμαγιέρας. Το βήμα είναι η σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης, η οποία προκύπτει όταν στον αριθμητή βάλουμε τις μοίρες στροφής του τιμονιού στον παρονομαστή το πόσο τελικά στρίβουν οι τροχοί. Π.χ. αν σε μία περιστροφή του τιμονιού (360 μοίρες) οι τροχοί στρίψουν 30 μοίρες, τότε έχουμε βήμα 12:1. Τελικά το πόσο στρίβουν οι κατευθυντήριοι τροχοί προκύπτει από το πόσες στροφές κάνει το τιμόνι και από το βήμα της κρεμαγιέρας. Διαδεδομένη λύση στα σύγχρονα συστήματα διεύθυνσης είναι οι κρεμαγιέρες με μεταβλητό βήμα: Σε μεγάλες ταχύτητες κόβουν λιγότερο και σε χαμηλές περισσότερο…

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto